Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.

Hej!

Min pojkvän (29 år) kommer från Indien, och vill komma till Sverige så snart som möjligt, gifta sig med mig, och bo med mig i min hyresrätt i Stockholm. Hur går man tillväga med allt? Han sa att jag ska kontakta Migrationsverket åt honom, men vad ska jag säga? Kan någon snäll hjälpa mig och förklara lite?

• Svar på tråden Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.
  • StudierKemi
    Magical skrev 2021-08-10 12:34:38 följande:

Har du pojkvän nu? Du som sökte micropenissexkamrat alldeles nyligen? 

Jag har aldrig sökt enbart "sexkamrat". Läs på vad en INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner) personlighet är. Jag är både romantisk och snäll mot alla (för att jag är psykiskt frisk samtidigt). Och minst av allt är jag en "player". Jag har alltid velat finna enbart sann kärlek. Men varför så off-topic? Nu vill jag veta vad jag ska säga till migrationsverket
  • StudierKemi
    Tixer skrev 2021-08-10 12:49:33 följande:

Du ska sa att du är ett troll och dags sluta med dåliga trådare på familjeliv ;D

Jag har mer kunskaper i kemi än Du, ger inte detta mig en högre status än vad just Du har? Just asking. Mina trådar och mina svar på andras trådar är av en filosofisk karaktär. Filosofen Platon använde samma kognitiva funktioner som jag, INFJ, alltså. Jag är författar-material #1. Jag ger inga dåliga svar till någon. Jag tycker exakt samma som Platon att penetrerande samlag är oviktigt i ett förhållande. Platonisk kärlek är det rätta uttrycket här. Annan slags närhet, kramar, kyssar, djupa samtal, gemensamma hobbys, att utvecklas tillsammans, att båda parter motiverar varandra, respekterar varandra, och ger LÖFTET att hålla ihop oavsett vad - är vad som är viktigast. Penetrationen är låg-prioriterad. Med en sån inställning blir folk lättare gamla tillsammans och inte dumpar varandra när rynkorna börjar komma, eller när mannen får erektionsproblem när han är 45 år. Jag är SANN romantiker.
  • StudierKemi
    Överste Senap skrev 2021-08-10 13:14:42 följande:

Är han villig att plugga kemi?

Ja, det är han! Det här skulle aldrig fungerat annars!
  • StudierKemi
    Lurkis skrev 2021-08-10 13:13:30 följande:

Kärlek ser olika ut för olika människor. Inget är bättre än det andra. Kul att du hittat en man med det du söker. Det är sällsynt att hitta en kärlek såsom du beskriver den då vi är djur som drivs av primatimpulser. Du verkar ha ett litet väl stort ego med dina författar impulser men jag köper det då du fått rent idiotiska svar.

Som svar på din fråga har jag ett tips. Eftersom ni inte träffat varandra så skulle jag föreslå att han ansöker om turistvisum först. Sen träffas ni. & när ni väl är där kan ni gemensamt gå till migrationsverket.

www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Besoka-Sverige/Besoka-Sverige-kortare-an-90-dagar---ansok-om-visum.html

Därefter kan du gifta dig & han kan bli en del av det svenska samhället permanent. Det är vad jag skulle göra ifall jag var du iaf. Indien är okänt för att ha scammers & bedragare så var inte för naiv, han kanske bara vill utnyttja dig för en biljett till ett bättre liv. Män kan vara svin, jag är en galt själv & vet vad för tankar som rymma i mitt kranium.

Jag har ett exempel här på min och fästmannens konversation, som jag gärna vill dela med mig utav. Han sa något väldigt smart och lärorikt om rymden. Han visste mycket mer än mig (vilket jag inte alls var beredd på), och det kändes såå stimulerande för hjärnan att lyssna på honom. Det var som om en penis gav mig en skön omgång i sängkammaren, fast min G-punkt var istället i mitten-området i min hjärna, och inte i mitten-området i vaginan. Vilket skönt knull på en mycket högre nivå, när man lyssnar på någon smart och imponerande! Men försök att föreställa Er att om Ni ska beskriva hur en vanlig, traditionell orgasm känns för en person som aldrig haft en sådan, så kommer kanske den personen att inte fatta!

Jag är lite osäker på om Ni kan förstå min brain-gasm som jag hade just då. Men många här inne har iallafall säkerligen haft ear-gasm av musik, och en brain-gasm känns mycket likt. Mitt ex som jag hade innan min nuvarande fästman, brukade också ge mig brain-gasms. Vi kan kalla honom G. Innan jag träffade G in real life så frågade jag på sms om han önskar få inspirations-quotes från mig? Sedan skickade jag något mycket inspirerande om att man aldrig ska sluta lära sig nytt i livet, och så frågade jag om han kan skicka inspirerande tillbaka? G frågade då "Are anti-inspirational quotes also ok for you?" Och jag svarade bestört "What? No. Are you that kind of man?" Och G svarade "Stopping things are not what I'm good at but I'm learning". Jag sa nästa dag att detta var det bästa skämtet i mitt liv och han skulle nu få mig på grund av det skämtet (Han fick mig i säng, men det hela höll totalt 3 månader, sen stod han inte ut längre med att dejta någon som är fattig).

Det är brain-gasms som man ska hålla på och ge varandra i ett perfekt förhållande enligt flera filosofer. Djur står för lågt under människan, och vi borde egentligen inte hålla på och lära från dem. Och en sak till, om en man har förmågan att ge min hjärna den stimulans och knull som den behöver (Min hjärna är min erogena zon, jag är 100% säker!), så får han ha hur kort penis som helst, jag kommer komma tillbaka för att få mer ändå! Här kommer en bild på min njutningsstund (jag och fästmannen i fråga har inte haft samlag ännu):

• StudierKemi

Försökte ge honom brain-gasm tillbaka nu imorse! (Bild nedan) Vi avstår sex av religiösa skäl fram till bröllopsnatten, och jag är mycket mycket mer erfaren än vad han är :) (Jag är ju senioren av oss två, 14 dagar äldre än honom och allt).

• StudierKemi
    Magical skrev 2021-08-12 09:52:38 följande:

Jag är inte alls utbildad inom kemi men trots det så kände jag till detta om svarta hål och Einsteins teori runt det! Vad är du för kemistudent om du blir impad av att han skrev detta? 

Men oavsett är det kul att du har det trevlig medan ni skriver till varann. 

Woow, vad cool Du är! *busvisslar* ;) Försöker Du beröra min erogena zon som sitter allra högst upp?

Tack för dina ord, jadå, vi har det super-trevligt genom att bara skriva. Jag kommer träffa fästmannen IRL under april 2022, så det är ett bra tag till! :( Men när vi väl ses så kommer jag ha SVÅRT för att hålla händerna borta ifrån honom! (A) Han behövde Lova mig på telefon att det inte blir sex före äktenskapet (ja, jag ställde den frågan rakt ut, muntligt). Ändå säger folk härinne att han inte alls är min pojkvän då vi inte har träffats IRL. Jätte-konstigt. Varför ska man krångla till det hela? Det är att bara ta någon som är bra, och så bestämma tidigt att man kommer att gifta sig, och så komplicerar man inte läget (leta efter en perfektion till partner istället, som inte finns). Men man borde vara kristen och inte dumpa personen som man gillar. Det gäller att vara schysst för att ett sånt system ska fungera - som jag och fästmannen lever

efter.

Man får inte heller missbruka sin makt! Bara för att man "fått" någon som man kommer gifta sig med, så ska man vara schysst och fortsätta anstränga sig för att 1) hålla konversationerna intressanta (inte lägga ner kommunikationen som många taskiga killar gör bara för att man redan fått tjejen) 2) man ska fortsätta ta hand om sig själv och sitt yttre (men absolut inte vara obsessed). Tyvärr lär inte protestantismen detta, men katolicism gör, att man ska stanna med en och samma OCH bry sig väldigt väldigt mycket om den andres känslor/om den andre mår bra. Jag och min kille förstår detta och därför rullar det på.

www.familjeliv.se/forum/thread/81305469-varfor-maste-man-dejta/2

www.familjeliv.se/forum/thread/81306792-kanner-mig-vardelos
  • StudierKemi
    Lurkis skrev 2021-08-13 16:11:17 följande:

Du kan plädera allt du vill min vän men sanningen - den objektiva sanningen som existerar utanför vad du känner är :

Man känner inte en person på riktigt förräns man levt med varandra under en längre tid. Den vardagliga prägel visar vem man är, inte ord.

Med det sagt hoppas jag att ni lever lyckliga i alla dagar. Det är som sagt, svårt att hitta någon man är kompitabel med resten av livet. Om nu så är fallet för din del är det bara att säga grattis!

Jag är en "extraverted feeler". Det betyder att hur ANDRA känner sig är mer intressant för mig att tänka på, än hur jag själv känner mig. I vardagligt språk heter det att någon är "osjälvisk". Om man har läst på om osjälviskhet så vet man även att sådana individer håller inte stenkoll på vems känsla är vems i luften (känslor kan fotas med speciella kameror, en aura finns runt varje individ). Både jag och fästmannen är mycket osjälviska och tittar på varandras mående väldigt ofta. Andras mående/humör kan snappas upp enkelt genom telefon och sms också om man har ett tränat öga sen barnsben som jag har (detta är inget jag har valt att ha, absolut inte).

Om Du t.ex. Lurkis befinner Dig i samma rum som jag, och Du har tidigare bråkat med din fru precis innan Du kom in, så kommer jag som är extraverted feeler att känna din ångest i min kropp. Därför kommer jag försöka få Dig att må bättre - av självisk orsak, för min egen skull. Sådana personer som är extraverted feelers måste för sjutton vara de som stannar längst i äktenskap. De reagerar på problem I TID, och försöker prata med partnern och få omgivningen att må bra rätt så omgående (det förklarar varför jag försvarar micro-penisar?) Men aja, det här är bara abstrakta idéer att nu borde mitt äktenskap hålla längre, bara för att jag är en extraverted feeler. Alla gillar inte att förlita sig på en idé , men jag gillar det (då är man även en intuitiv om man litar på idéer, nu kopplar man in något annat). Alla är olika, och tur är väl det.

• StudierKemi
    Tusselina skrev 2021-08-16 12:38:15 följande:

Så tråden hade egentligen ingenting att göra med att du ville veta hur reglerna ser ut då?

Joo, och jag är tacksam för ditt långa, utförliga svar! Vi har bestämt tillsammans vi 2 att jag tar emot honom permanent efter jag är klar läkemedelstekniker, om 1.5 år. Jag kommer försörja oss alla i början framtills att även han får jobb (han är en ingenjör med masterexamen i sitt hemland). Det är ett bra tag till innan han och jag blir ett, men han lovar att vänta hur länge det än behövs.
  • StudierKemi
    Emzzh skrev 2021-08-16 12:46:31 följande:

Seriöst ? Nej nej nej?som jag har läst så verkar detta så oseriöst med giftemål. Många män är desperata efter kvinnor som vill ta sig till Sverige.

Om han var oseriös så hade han velat ta sig till Sverige UTAN att behöva gifta sig med mig (då skulle han velat ha sex innan bröllopet m.m.), så att han lättare kan sticka sen... Men så är inte fallet. Han är seriös för att han skriver såhär:

Såhär är det, han och jag är båda två introverta och intuitiva samtidigt. Vi är "smått asperger-aktiga". Eller det är kanske att ta i, men vi båda sticker ut i mängden, faktiskt. Han och jag känner av varandras kreativitet / intuition, och detta betyder mycket för oss. För oss är det ingen "deal-breaker" om den ena är för tyst eller råkar säga något awkward när vi ses IRL. Tvärtom vill både han och jag observera/höra något unikt då och då. Normala personer bryter kontakten lätt om någon inte passar in, men han och jag fungerar inte riktigt så. Därför vet både han och jag att vi passar, även utan fysiska träffar <3
  • StudierKemi
    Emzzh skrev 2021-08-16 21:11:56 följande:

Jag har också fått massor med såna meddelande innan , jag vet en kompis som även skaffade barn och gifte sig med en kille men slutade med att han va otrogen mot henne med en annan tjej från samma hemland som honom och köpte biljetter till Sverige osv. Jag menar inget elakt mot dig, vill bara du ska vara försiktig. <3

Tack, dina ord värmer :) Skön känsla! <3

Jag har sett nästan samma i mina dagar. Min mors bästa kompis från Chile gifte sig och skaffade ett barn med någon, och 2 år senare ville han mannen (också från Chile) skiljas, och istället ta hit sin gamla familj från utlandet... Han ville göra vad som helst för att få komma till Sverige, därför tog han bara någon och gifte sig med henne! Förfärligt hur långt man kan gå egentligen för att få komma hit!! Men jag vet inte tillräckligt mycket om den lögnaktiga mannen i fråga, jag har bara hört rykten och historier om honom när jag var ung tonåring. Ingenting som jag kan lära utav med andra ord, eller dra en slutsats ifrån :-/ Men jo, man måste ändå vara försiktig!!

(Men min kille verkar vara mycket känslig och kan lätt bli sårad själv)
  • StudierKemi
    Loet skrev 2021-08-16 18:41:03 följande:

Om han är ingenjör borde det vara lätt för honom att få jobb och uppehållstillstånd kopplat till det iSverige. Inom de flesta ingenjörsområdena så rekryteras det från hela världen till Sverige p g a att allt för få svenskar utbildar sig till ingenjörer.

Smart tänkt! Jag skrev det nu på en gång till honom! Tack. :)

(Men eftersom kl är 1:00 på natten i Indien (de ligger före oss med 3,5 timme) så lär jag nog få svar från honom imorgon)
  • StudierKemi
    felix le chat skrev 2021-09-24 15:11:24 följande:

Om jag förstått rätt så är mannen Indier, 29 år och har en Mastersexamen

i Engineering och är inte gift.

Jag har bott och arbetat i Indien ( Pune, Bangalore ) i totalt 4 år och jag har

aldrig träffat på en ogift 29 åring med bra utbildning.

Han är så unik att man nästan inte tror att det är sant. 

Ja, han är verkligen verkligen unik! Det är inte bara detta att han är ogift, han är också oskuld :-* Han är även en poet som publicerar sin poesi på en blogg, så han är inte enbart en master-ingenjör. Skit-cool verkligen... Men det är på grund av religiösa skäl som han är oskuld, ingen annan orsak.
Svar på tråden Migrationsverket. Att gifta sig med någon från Indien.