• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Sofiiakarin

Hej! Helt ny här. Hade bim i lördags. Ingen mens här och är lite orolig nu. Läste att flera kvinnor rapporterat in att deras menscykel ändrats efter vaccin för corona. O nu börjar jag tänka att det är det som är orsaken till min sena mens. Jag har testat negativt bim - 1. Någon som vet? Läste detta nu på morgonen o känner att det inte är någon idé att testa då pga det kanske är pga vaccinet min mens är sen. Snälla kan ngn svara mig <3

• Anonym (Jo)
    Sofiiakarin skrev 2021-09-06 07:10:56 följande:

Hej! Helt ny här. Hade bim i lördags. Ingen mens här och är lite orolig nu. Läste att flera kvinnor rapporterat in att deras menscykel ändrats efter vaccin för corona. O nu börjar jag tänka att det är det som är orsaken till min sena mens. Jag har testat negativt bim - 1. Någon som vet? Läste detta nu på morgonen o känner att det inte är någon idé att testa då pga det kanske är pga vaccinet min mens är sen. Snälla kan ngn svara mig <3

Jag hade neg på bim -1 sen kom den bim + 1
  • Sofiiakarin
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-06 07:19:02 följande:

Jag hade neg på bim -1 sen kom den bim + 1

Tack för du svarade. Jag vågar nog inte testa pga att jag är så rädd att det ska vara negativt. Vad använde du för test? <3
  • Anonym (Jo)
    Sofiiakarin skrev 2021-09-06 07:28:31 följande:

Tack för du svarade. Jag vågar nog inte testa pga att jag är så rädd att det ska vara negativt. Vad använde du för test? <3

Clear blue digital o RFSU testa ofta
  • Anonym (Andrabarnet)
    QueenS skrev 2021-09-06 06:22:31 följande:

Äntligen BIM -5 och imorse var det dags för CB testa tidigt. Och jag får ett svagt, men ljusblå streck. Känns helt sjukt, men tror jag kan ha plussat. Mindre än månad efter missfallet.

Jag vågar inte tro på det riktigt ännu, så vill inte skriva in att jag har plussat i listan. Men förhoppningsvis om någon dag.

Grattis :)
  • Anonym (Längtan efter bebis)

Hej på er, hade bim igår, men ingen mens i sikte, inte heller idag "än så länge", faktum är att jag och mannen hade sex 5 dagar innan äl samt en dag efter, vi planerar för en trea men har inte gjort något direkt försök än, men nu när mensen ej dykt upp börjar jag ju såklart fundera. Har haft väldigt exakt menscykel på 30 dagar, förutom senaste två gångerna då den varit 29 dagar, så enligt senaste beräkningen är jag nu på bim+1 isåfall, till saken hör att jag tror inte jag är gravid men kan ju inte låta bli att fundera, något som jag nämligen gjort senaste nätterna är att jag drömt om att min man är otrogen/flirtar med andra kvinnor osv, (vilket han aldrig skulle göra och vi har ett mkt bra stabilt förhållande så känner ingen fundering där) men jag hade i bakhuvudet att jag drömt konstigt vid mina tidigare graviditeter, någon av er som har erfarenhet av detta? Kan tillägga att jag tempar och har legat på hög temp sedan bekräftad äl, även idag ligger tempen högre, men visst de kan ju sjunka imorgon åså kommer mensen. Men denna ovisshet är ju frustrerande alltså, någon annan som tempar här?

Nåja nu kanske ni undrar varför jag inte testar, å de hade ja gjort om ja hade några test, men har ej de så nu har jag beställt så de känns som en lång väntan, om nu inte mensen hinner före helt enkelt ????

• QueenS
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-06 07:06:27 följande:

Grattis!

Anonym (Andrabarnet) skrev 2021-09-06 08:15:01 följande:

Grattis :)

Tack <3
  • QueenS
    Anonym (Längtan efter bebis) skrev 2021-09-06 08:23:56 följande:

Hej på er, hade bim igår, men ingen mens i sikte, inte heller idag "än så länge", faktum är att jag och mannen hade sex 5 dagar innan äl samt en dag efter, vi planerar för en trea men har inte gjort något direkt försök än, men nu när mensen ej dykt upp börjar jag ju såklart fundera. Har haft väldigt exakt menscykel på 30 dagar, förutom senaste två gångerna då den varit 29 dagar, så enligt senaste beräkningen är jag nu på bim+1 isåfall, till saken hör att jag tror inte jag är gravid men kan ju inte låta bli att fundera, något som jag nämligen gjort senaste nätterna är att jag drömt om att min man är otrogen/flirtar med andra kvinnor osv, (vilket han aldrig skulle göra och vi har ett mkt bra stabilt förhållande så känner ingen fundering där) men jag hade i bakhuvudet att jag drömt konstigt vid mina tidigare graviditeter, någon av er som har erfarenhet av detta? Kan tillägga att jag tempar och har legat på hög temp sedan bekräftad äl, även idag ligger tempen högre, men visst de kan ju sjunka imorgon åså kommer mensen. Men denna ovisshet är ju frustrerande alltså, någon annan som tempar här?

Nåja nu kanske ni undrar varför jag inte testar, å de hade ja gjort om ja hade några test, men har ej de så nu har jag beställt så de känns som en lång väntan, om nu inte mensen hinner före helt enkelt ????

Knasiga drömmar är ett graviditetstecken för mig med. Har haft massa konstiga drömmar innan BIM när jag kan varit gravid ;)
  • Sofiiakarin
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-06 07:51:29 följande:

Clear blue digital o RFSU testa ofta

När du testade. Tog du morgonurin? Jag tog ett på jobbet nu... Hade precis kissat men lyckades klämma ut ett par droppar. Testet är negativt. Tänkte att det skulle räcka med ett par droppar nu när det är bim + 2... Jag blir galen på mig själv. Men tänkte att det verkligen skulle visa ngt nu om det var ngt... Min mens är så punktlig.
  • Anonym (Längtan efter bebis)
    QueenS skrev 2021-09-06 09:21:19 följande:

Knasiga drömmar är ett graviditetstecken för mig med. Har haft massa konstiga drömmar innan BIM när jag kan varit gravid ;)

Okej tack för ditt svar, kul att höra att du också haft de som "symtom", nu börjar man ju hoppas på ett plus såg att du plussat, stort grattis så roligt
Svar på tråden BIM September