• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Amcc

Hej,

Va roligt att det fanns en grupp för oss som väntar barn i maj! Jag och min sambo har gjort ICSI och det lilla fröet tog sig på första försöket. Är idag i v.9 (8 + 3). Gjort ett vul för 2 dagar sedan där ett litet hjärta slog <3 Haft ett missfall tidigare i sommar i v.7 så man vill inget ammay än att det ska gå vägen nu. Bf är 30/5 2022 och det blir i så fall vårt första barn.

Jag håller mina tummar och tår för er också! <3

• Um Hamza
    Juli1990 skrev 2021-10-21 20:46:01 följande:

Beklagar verkligen :( så ledsamt! Vilken vecka upptäcktes det i? Ta hand om dig <3

V 13. Kände mig väldigt gravid, illamående, trött, känslig mot lukter. Och hade börjat slappna av som man gör i 3e månaden
  • Anonym (Äntligen)
    Amcc skrev 2021-10-22 12:03:25 följande:

Hej,

Va roligt att det fanns en grupp för oss som väntar barn i maj! Jag och min sambo har gjort ICSI och det lilla fröet tog sig på första försöket. Är idag i v.9 (8 + 3). Gjort ett vul för 2 dagar sedan där ett litet hjärta slog <3 Haft ett missfall tidigare i sommar i v.7 så man vill inget ammay än att det ska gå vägen nu. Bf är 30/5 2022 och det blir i så fall vårt första barn.

Jag håller mina tummar och tår för er också! <3

Grattis! =) 

Vad är ICSI?

• Amcc
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-22 14:16:19 följande:

Grattis! =) 

Vad är ICSI?

Tack snälla :) ICSI är konstgjord befruktning. De väljer de starkaste simmarna, tvättar dessa och sedan petar de in en i ägget. Fick se embryot på dag 3 vid återföringen och då hade det 10 celler :) kände på ruvardag 5 att det tagit men plussade på dag 11 efter återföringen. Nu är embryot som en vindruva :)
  • Anonym (Äntligen)
    Amcc skrev 2021-10-22 23:05:10 följande:

Tack snälla :) ICSI är konstgjord befruktning. De väljer de starkaste simmarna, tvättar dessa och sedan petar de in en i ägget. Fick se embryot på dag 3 vid återföringen och då hade det 10 celler :) kände på ruvardag 5 att det tagit men plussade på dag 11 efter återföringen. Nu är embryot som en vindruva :)

Härligt! :)
  • Juli1990

Jag tyckte att jag tidigare läste om några som upplevt att symtomen avtagit runt vecka 10?

Jag är idag i vecka 9+1 och har sedan någon dag inte känt spänningar i brösten på samma sätt och inte heller lika mycket illamående, såklart blir jag jätteorolig :(. Gjorde ett tidigt ul i söndags och då såg allt jättefint ut, men blir ändå orolig.

• Anonym (Bebis2)
    Juli1990 skrev 2021-10-23 10:52:03 följande:

Jag tyckte att jag tidigare läste om några som upplevt att symtomen avtagit runt vecka 10?

Jag är idag i vecka 9+1 och har sedan någon dag inte känt spänningar i brösten på samma sätt och inte heller lika mycket illamående, såklart blir jag jätteorolig :(. Gjorde ett tidigt ul i söndags och då såg allt jättefint ut, men blir ändå orolig.

Googla spökveckor :)
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-10-23 10:52:03 följande:

Ja exakt så var de för mig, höll i sig i några dagar eller om de var en vecka, sen kom illamåendet tillbaka. Blev också orolig men så fort jag började må illa igen blev jag besviken på mig själv att jag inte uppskattat min symtomfria vecka, haha. Verkar vara vanligt med spökveckor just kring de veckorna :) Så hoppas du kan känna lite lugn kring det och njuta av att känna dig lite mer som innan graviditeten.
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-10-23 15:30:20 följande:

Ja exakt så var de för mig, höll i sig i några dagar eller om de var en vecka, sen kom illamåendet tillbaka. Blev också orolig men så fort jag började må illa igen blev jag besviken på mig själv att jag inte uppskattat min symtomfria vecka, haha. Verkar vara vanligt med spökveckor just kring de veckorna :) Så hoppas du kan känna lite lugn kring det och njuta av att känna dig lite mer som innan graviditeten.

Har googlat och känner mig lugnare :) ska försöka njuta nu och hoppas att det inte är någon fara!

När är det du har KUB? :)
  • Sheltie

Hej allihopa! Jag hänger fortfarande här men lite i bakgrunden pga slående trötthet och mycket på jobbet. 

Gjorde NIPT här i veckan och har KUB på fredag nästa vecka, valde att även göra KUB för att sambon också ska få se lilla fröet då han inte fick följa med alls när vi hade vul inför NIPT men också för att få ultraljudsbilder att visa/ge till familjen när vi berättar nästa helg, om allt ser bra ut. Borde få veta NIPT-resultatet i slutet av nästa vecka också. 

Är såå nervös! 

Svar på tråden BF maj 2022