• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Heejjn)

Var på vul i torsdags, 7+1 enligt mina beräkningar.

De kunde se hinnsäck och gulesäck men inget foster. Vilket även barnmorskan sa att de borde sett vid detta laget.

Har fått tid för ett nytt vul om 10dagar.

Har en ofosterlig graviditet (upptäcktes på tul v13) och ett MA (upptäcktes v9 via vul) i bagaget. Känner mig så ledsen just nu. Har aldrig fått bra nyheter, känns som det bara slutar på ett sätt ????

Någon som har solskenshistorier ang detta???

• Anonym (Emma)
    Anonym (Heejjn) skrev 2021-10-16 13:41:47 följande:

Var på vul i torsdags, 7+1 enligt mina beräkningar.

De kunde se hinnsäck och gulesäck men inget foster. Vilket även barnmorskan sa att de borde sett vid detta laget.

Har fått tid för ett nytt vul om 10dagar.

Har en ofosterlig graviditet (upptäcktes på tul v13) och ett MA (upptäcktes v9 via vul) i bagaget. Känner mig så ledsen just nu. Har aldrig fått bra nyheter, känns som det bara slutar på ett sätt ????

Någon som har solskenshistorier ang detta???

Vad tråkigt att läsa, håller tummarna att det inte är enu en ofosterlig graviditet.

Min första graviditet fick jag höra samma, en vecka senare fick jag se en liten ?ärta?, han är nu 7 år. Han låg så lång in så man såg inte han första gången fast man såg fosterhinnan och gulsäcken. Så jag håller verkligen tummarna att du får vara med om en solskenshistoria denna gång <3
  • Fjäderängel
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-16 10:49:41 följande:

Spännande! :)

Crazy har gjort en så skicka pm till henne om att du vill va med :)

Har skickat så får hoppas hon ser att jag har skrivit ????
  • Juli1990

Har varit på tidigt ultraljud idag och trodde att jag var i vecka 8+4, men var tydligen 8+2! Allt såg jättefint ut och barnmorskan sa att det såg ut som ett skolboksexempel haha. Men det känns fantastiskt skönt att det såg bra ut och att hjärtat slog. Nu hoppas vi på att veckorna går fort och att allt ser bra ut framåt också!

• Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-10-17 17:52:23 följande:

Har varit på tidigt ultraljud idag och trodde att jag var i vecka 8+4, men var tydligen 8+2! Allt såg jättefint ut och barnmorskan sa att det såg ut som ett skolboksexempel haha. Men det känns fantastiskt skönt att det såg bra ut och att hjärtat slog. Nu hoppas vi på att veckorna går fort och att allt ser bra ut framåt också!

Åh jag väntade på att få höra hur det gått för dig idag, gud så skönt att allt såg bra ut :)
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-10-17 17:57:35 följande:

Åh jag väntade på att få höra hur det gått för dig idag, gud så skönt att allt såg bra ut :)

Åh vad fin du är! Tack så mycket! <3, känns så härligt! Fick några bilder med oss också! Så coolt!
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-10-17 18:03:19 följande:

Åh vad fin du är! Tack så mycket! <3, känns så härligt! Fick några bilder med oss också! Så coolt!

Ja de fick vi också och en liten filmsnutt till telefonen där man ser hjärtat ticka, brukar kika på den ibland för att försöka förstå att det är verkligt. 1.5 vecka tills UL för mig nu så jag hoppas veckan springer iväg, förhoppningsvis ser allt bra ut och de ska bli häftigt att se en lite mer bebisformad filur i v. 12 än man kanske såg i v. 8 <3
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-10-17 18:33:14 följande:

Ja de fick vi också och en liten filmsnutt till telefonen där man ser hjärtat ticka, brukar kika på den ibland för att försöka förstå att det är verkligt. 1.5 vecka tills UL för mig nu så jag hoppas veckan springer iväg, förhoppningsvis ser allt bra ut och de ska bli häftigt att se en lite mer bebisformad filur i v. 12 än man kanske såg i v. 8 <3

Kiwikiwi skrev 2021-10-17 18:33:14 följande:

Så härligt att få en liten film!

Wow vad häftigt! Kommer gå snabbt och så himla roligt att det blir ännu mer på riktigt när ni gjort det i v.12! <3
  • Anonym (Äntligen)
    Juli1990 skrev 2021-10-17 17:52:23 följande:

Så härligt! =D kan va äl som va lite senare än man tänkt som gör att man flyttad ett par dagar.

Fick sett vårt lilla knyte i fredags och har kub om en dryg vecka. Allt börjar känns mycket bättre när man får höra bra på ul
  • Hejsan91hejsan

Gratis till er alla som fått se ett hjärta slå, idag var det även min tur, sån lättnad efter föregående ma. Även om det fortfarande är tidigt och mycket fortfarande kan hända så känns det som en enorm lättnad . Stämde på dagen så är Fortf i 8+6 :)

Ska nog boka tid för NIPT snart, någon mer :)?

Svar på tråden BF maj 2022