• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • sapa
    Hejsan91hejsan skrev 2021-10-18 10:50:55 följande:

Gratis till er alla som fått se ett hjärta slå, idag var det även min tur, sån lättnad efter föregående ma. Även om det fortfarande är tidigt och mycket fortfarande kan hända så känns det som en enorm lättnad . Stämde på dagen så är Fortf i 8+6 :)

Ska nog boka tid för NIPT snart, någon mer :)?

Stort grattis! Förstår att det är en lättnad med det i bagaget :) Jag är 9+1 ida och har bokat NIPT privat i v11.  Inte superkul att betala det själv, men ser fler fördelar än att vänta till v13 för ett KUB och isf senare ett NIPT, så för att få ro kör vi NIPT direkt :) Hur tänker du? 
  • tiluta
    Hejsan91hejsan skrev 2021-10-18 10:50:55 följande:

Gratis till er alla som fått se ett hjärta slå, idag var det även min tur, sån lättnad efter föregående ma. Även om det fortfarande är tidigt och mycket fortfarande kan hända så känns det som en enorm lättnad . Stämde på dagen så är Fortf i 8+6 :)

Ska nog boka tid för NIPT snart, någon mer :)?

Jag gjorde NIPT i torsdags i vecka 10+1 och fick svar redan idag att allt såg bra ut, jätteskönt!
  • Hejsan91hejsan
    sapa skrev 2021-10-18 11:27:21 följande:

Stort grattis! Förstår att det är en lättnad med det i bagaget :) Jag är 9+1 ida och har bokat NIPT privat i v11.  Inte superkul att betala det själv, men ser fler fördelar än att vänta till v13 för ett KUB och isf senare ett NIPT, så för att få ro kör vi NIPT direkt :) Hur tänker du? 

Tack :)!! Ja precis, vill inte heller vänta till v.13 och känns som kub mest kan öka oron i onödan. Sen tänker jag att jag gärna gör kub också, mest för att få ett till ultraljud :)!! Om jag förstår det rätt kan man göra nipt från och med 10+0 ?
  • Hejsan91hejsan
    tiluta skrev 2021-10-18 12:58:56 följande:

Jag gjorde NIPT i torsdags i vecka 10+1 och fick svar redan idag att allt såg bra ut, jätteskönt!

Jäklar det var snabbt, skönt att allts såg bra ut och att du fick svar så pass snabbt :)!!
  • Ik96

Har gjort KUB idag och allt såg jättebra ut och väldigt bra resultat fick vi :D har nu bf 26 april istället för 2 maj vilket min barnmorska trodde skulle hända. Fick RUL bokat också den 1 december :D nu känns allt lite mer verkligt!

• Kiwikiwi
    Ik96 skrev 2021-10-18 15:28:36 följande:

Har gjort KUB idag och allt såg jättebra ut och väldigt bra resultat fick vi :D har nu bf 26 april istället för 2 maj vilket min barnmorska trodde skulle hända. Fick RUL bokat också den 1 december :D nu känns allt lite mer verkligt!

Åh grattis vad härligt att allt såg bra ut! :) hoppas vi andra får en lika bra upplevelse på våra KUB/NIPT. Skönt att bebis blir planerad lite tidigare också så att tiden kan gå fortare: D
  • Ik96
    Kiwikiwi skrev 2021-10-18 15:47:58 följande:

Åh grattis vad härligt att allt såg bra ut! :) hoppas vi andra får en lika bra upplevelse på våra KUB/NIPT. Skönt att bebis blir planerad lite tidigare också så att tiden kan gå fortare: D

Håller tummarna för er alla! :D
  • sapa
    Hejsan91hejsan skrev 2021-10-18 13:39:04 följande:
    Tack :)!! Ja precis, vill inte heller vänta till v.13 och känns som kub mest kan öka oron i onödan. Sen tänker jag att jag gärna gör kub också, mest för att få ett till ultraljud :)!! Om jag förstår det rätt kan man göra nipt från och med 10+0 ?
    I min region var det ok att göra ett tidigt ultraljud v13 men avboka KUB, så jag valde att göra så istället :) Det som är bra är att ett ultraljud ingår också när en gör NIPT! Ja, det är ok att göra det från 10+0, där vi ska göra det sa dem att det kan vara en bra idé att göra det lite senare då prick på 10+0 kan riskera att vi inte får ett fullständigt svar. Det kostar inte mer att göra om testet, men det tar upp till 2 veckor att få svar, så de rekommenderade oss att vara i v11, så vi bokade den dagen istället :) 
  • Anonym (S.Isabelle)

Hej!

Det är så roligt att kunna följa er alla och idag har vi äntligen varit på vårat första ultraljud.

Bokade tidigt ul pga orolig men allt såg bra ut, blev flyttad två dagar framåt så redan vecka 9 + 0 idag.

Nu känns det mer verkligt när man faktiskt sett hjärtat slå.

• Anonym (Bebis2)
    Anonym (S.Isabelle) skrev 2021-10-19 16:18:08 följande:

Hej!

Det är så roligt att kunna följa er alla och idag har vi äntligen varit på vårat första ultraljud.

Bokade tidigt ul pga orolig men allt såg bra ut, blev flyttad två dagar framåt så redan vecka 9 + 0 idag.

Nu känns det mer verkligt när man faktiskt sett hjärtat slå.

Härligt! :)

Ja visst känns det lite mer verkligt. Jag har inte riktigt kunna glädjas åt detta än, eller tagit in det helt. Men första graviditeten va jag ju så att jag inte kunde fatta att det faktiskt växte en människa i mig. Jag kunde liksom inte relatera, haha!
Svar på tråden BF maj 2022