• Anonym (Fråga­)
    Mon 30 Aug 2021 09:15
    7915 visningar
    36 svar
    36
    7915

    Upprepad otrohet, varför?

    Varför är man folk upprepad otrogen om man har en man/fru/sambo? Även om man är nöjda med sitt liv och vill leva med sin partner?

    Varför faller vissa dit? Är det personen som är otrogen det är något fel på? Eller saknar man något i sin relation trots man är nöjd?

  • Svar på tråden Upprepad otrohet, varför?
  • Sat 11 Sep 2021 22:15
    #21
    -2
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-08-30 09:37:41 följande:

    Jag träffar en man ca en ggn i månaden sedan ett år

    Han säger (jag vet att han kanske ljuger) så här; träffar bara mig, älskar sin fru, vill leva med henne och barnet, separata sovrum, obefintligt sexliv sedan två-tre år, vill inte lämna henne, har sex och får leva ut kinks med mig, om de åter delar sovrum ses vi inte mer.

    Ingen fantasi om liv mellan oss. Helt klart från första dagen att detta inte kommer leda till ett förhållande.


    Låter som en utmärkt lösning. Vad skulle problemet vara?
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Sat 11 Sep 2021 23:23
    #22
    Ordinär Man skrev 2021-09-11 22:15:05 följande:

    Låter som en utmärkt lösning. Vad skulle problemet vara?


    Problemet förutom allt som är fel med otrohet och den del jag står för är att jag själv inte får möjlighet att träffa en egen man, jag (tillåter mig att bli) utnyttjad, han undviker att ta tag i problemen hemma m.m. Allt är destruktivt och vi båda kommer få sota för vad vi gör. Jag är ofta ledsen men är medveten om att jag satt mig i det här och att jag kan avsluta idag. Ändå gör jag inte det..
  • Anonym (Lotta­)
    Sat 11 Sep 2021 23:45
    #23
    +2
    Ordinär Man skrev 2021-09-11 22:15:05 följande:
    Låter som en utmärkt lösning. Vad skulle problemet vara?
    Problemet skulle ex vis kunna vara den s k "Gyllene regeln" som i korthet innebär att man inte bedrar, ljuger och behandlar sin medmänniska/man/kvinna såsom man själv inte önskar bli behandlad!!!
  • Anonym (Jolle­)
    Wed 1 Dec 2021 13:07
    #24
    +1

    Jag hade en fru som var otrogen. När allt kom fram fick jag höra att hon ljugit om i stort sett allt ang. vårt äktenskap. Hon hade sagt att "vi hade delade sovrum" , "vi hade aldrig sex" , "jag gav henne aldrig komplimanger",  "vi gjorde aldrig något kul" osv...
    Så när mannen du ligger med säger allt detta ska du nog ta det med en stoor nypa salt. Otrogna ljuger om allt för att få det dom vill ha....


    Anonym (Den andra) skrev 2021-08-30 15:22:56 följande:

    Jag har haft en affär till och från med en gift man i snart tio år. Hans fru och han funkar som ett bra familjeteam säger han men de ligger inte med varandra. Så därför träffar han mig (och andra ibland). Ska bli intressant vad som sker om två år när hans yngsta barn tar studenten. Han påstår att de kommer skilja sig då men jag vet inte? något mer måste han ju trivas med eftersom han ändå stannat så länge.


  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Wed 1 Dec 2021 13:39
    #25
    Ordinär Man skrev 2021-09-11 22:15:05 följande:

    Låter som en utmärkt lösning. Vad skulle problemet vara?


    Problem är att han kanske ljuger, jag hindras från att träffa en egen kärlek, hon behandlas illa av oss, jag behandlas illa av honom, hon borde få veta vilken typ han egentligen är....

    Och ändå fortsätter jag...
  • Anonym (Anony­m@)
    Wed 1 Dec 2021 23:56
    #26
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-01 13:39:06 följande:
    Problem är att han kanske ljuger, jag hindras från att träffa en egen kärlek, hon behandlas illa av oss, jag behandlas illa av honom, hon borde få veta vilken typ han egentligen är....

    Och ändå fortsätter jag...
    Ok, och vad säger det om dig?
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Thu 2 Dec 2021 00:15
    #27
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-12-01 23:56:10 följande:

    Ok, och vad säger det om dig?


    Det är svinigt gjort av mig. Det skriver jag ju, jag behandlar också kvinnan illa, inte bara han. Det vet jag.
  • Anonym (Anony­m@)
    Thu 2 Dec 2021 00:21
    #28
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-02 00:15:14 följande:
    Det är svinigt gjort av mig. Det skriver jag ju, jag behandlar också kvinnan illa, inte bara han. Det vet jag.
    Med alla negativa saker om honom, om dig själv, ert svineri mot hans fru du räknar upp. Hur löser du det?
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Thu 2 Dec 2021 00:34
    #29
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-12-02 00:21:39 följande:

    Med alla negativa saker om honom, om dig själv, ert svineri mot hans fru du räknar upp. Hur löser du det?


    Jag löser det inte alls just nu. Det skrev jag ju oxå.
  • Anonym (Anony­m@)
    Thu 2 Dec 2021 11:16
    #30
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-02 00:34:35 följande:
    Jag löser det inte alls just nu. Det skrev jag ju oxå.
    Nä, jag ser det, men det var heller inte så jag menade.
    Det jag menar, är att du ser själv alla negativa saker ni håller på med. 
    1. Du har fått svart på vitt att det inte kommer att bli ni.
    2. Du tycker själv att du/ni beter er som svin mot frun.
    Det finns ingen annan än du själv som kan ändra något. Han har ju ingen anledning. Han har det bästa av två värdar, medans du blir förhindrad att hitta din egen partner.
    Du t.o.m. funderar på att tala om för frun om mannens svineri.
    Jag tycker att du skall göra det. Finns bara fördelar i din sits.
    Antingen blir du av med honom, eller också får två respektlösa människor varandra.
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Thu 2 Dec 2021 11:39
    #31
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-12-02 11:16:05 följande:

    Nä, jag ser det, men det var heller inte så jag menade.

    Det jag menar, är att du ser själv alla negativa saker ni håller på med. 

    1. Du har fått svart på vitt att det inte kommer att bli ni.

    2. Du tycker själv att du/ni beter er som svin mot frun.

    Det finns ingen annan än du själv som kan ändra något. Han har ju ingen anledning. Han har det bästa av två värdar, medans du blir förhindrad att hitta din egen partner.

    Du t.o.m. funderar på att tala om för frun om mannens svineri.

    Jag tycker att du skall göra det. Finns bara fördelar i din sits.

    Antingen blir du av med honom, eller också får två respektlösa människor varandra.


    1. Stämmer. Har aldrig varit tanken och inget vi planerar. Jag är dessutom äldre och det är inte aktuellt av många olika skäl.

    2. Stämmer. Jag är medveten om att jag gör fel.

    Nej jag kommer inte berätta för henne så där missförstod du mig.

    Vet att jag inte är första och förstår att jag inte är den sista.

    Det är ok att du tycker att jag är respektlös. I det här fallet stämmer det.
  • Anonym (enkel­t)
    Thu 2 Dec 2021 12:04
    #32
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-02 11:39:28 följande:
    1. Stämmer. Har aldrig varit tanken och inget vi planerar. Jag är dessutom äldre och det är inte aktuellt av många olika skäl.

    2. Stämmer. Jag är medveten om att jag gör fel.

    Nej jag kommer inte berätta för henne så där missförstod du mig.

    Vet att jag inte är första och förstår att jag inte är den sista.

    Det är ok att du tycker att jag är respektlös. I det här fallet stämmer det.
    Men vad hjälper det hans fru att du "förstår att du gör fel" när du ändå fortsätter med det?

    Är inte det lite som att slå någon med en klubba och säga, jag vet att det är fel men ändå fortsätta med det? Jag menar det är jättebra att du förstår att det är fel, men det hjälper ju inte personen det minsta.
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Thu 2 Dec 2021 12:57
    #33
    Anonym (enkelt) skrev 2021-12-02 12:04:48 följande:

    Men vad hjälper det hans fru att du "förstår att du gör fel" när du ändå fortsätter med det?

    Är inte det lite som att slå någon med en klubba och säga, jag vet att det är fel men ändå fortsätta med det? Jag menar det är jättebra att du förstår att det är fel, men det hjälper ju inte personen det minsta.


    Nej det hjälper inte henne att jag är medveten om min del i otroheten.

    Att jag vet att det är fel gör inte heller mitt agerande mer rätt.

    Jag har inte blivit lurad, han stod som gift i sin profil på bc när han kontaktade mig. Tanken var ett enskilt tillfälle som blivit ett till och ett till...

    Vi bor inte på samma ort, inga träffar är planerade i förväg. Men jag vet om han föreslår ett möte igen kommer jag troligen säga ja. Jag kontaktar aldrig honom eller föreslår en träff.

    Jag är medveten om att jag gör fel och att jag bör avsluta. Skulle aldrig ha börjat.

    Jag försöker inte skylla på något och jag gör ett medvetet val att träffa honom trots att jag är delaktig i en otrohet.

    Det är inget som gör mig till en lycklig människa. De korta stunderna av uppmärksamhet jag får då är så positiva att det uppväger allt annat.

    Egoistiskt men så är det.

    Jag vet att jag inte är ensam om att ha kontakt med en gift person men det är inte heller en ursäkt.

    Det vore intressant att läsa fler berättelser från otrogna män.
  • Anonym (Lotta­)
    Thu 2 Dec 2021 13:14
    #34
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-01 13:39:06 följande:
    Problem är att han kanske ljuger, jag hindras från att träffa en egen kärlek, hon behandlas illa av oss, jag behandlas illa av honom, hon borde få veta vilken typ han egentligen är....

    Och ändå fortsätter jag...
    "Problem är att han kanske ljuger". 

    Självfallet ljuger mannen. Inför hustrun. Inför dig. Inbillar du dig besitta nån immunitet mot mannens mörka lögnaktighet på nåt vis? Din ställning som förtrogen automatiskt innebär mannens ärlighet?  

    "Jag hindras från att träffa en egen kärlek".

    Ja men visst men av inläggen att döma verkar den biten inte bekymra dig särskilt mycket. 

    "hon behandlas illa av oss".

    Bra att du visar insikt på hur osolidarisk du är mot kvinnosläktet. Ditt eget släkte.

    "hon borde få veta vilken typ han egentligen är...". 

    En bra anledning att "komma ut ur garderoben", avsluta affären och eventuellt avhängigt kvinnans sociala och ekonomiska förhållanden ventilera sanningen.

    "Och ändå fortsätter jag...".

    Intima förhållanden är starkt beroendeframkallande oavsett kärleksnivå. Ett ämne i hjärnan kicka igång som värsta heroinet. (dopamin?). Därmed behöver du precis som drug addict¨s genomgå ett program för "avgiftning" genom "no contact rule". Därefter är du kapabel att se mer nyktert på situationen. Fixar fatta ansvarstagande och bra beslut för dig själv och omgivningen.  
  • Anonym (Återk­ommand­e)
    Thu 2 Dec 2021 14:12
    #35
    Anonym (Lotta) skrev 2021-12-02 13:14:34 följande:

    "Problem är att han kanske ljuger". 

    Självfallet ljuger mannen. Inför hustrun. Inför dig. Inbillar du dig besitta nån immunitet mot mannens mörka lögnaktighet på nåt vis? Din ställning som förtrogen automatiskt innebär mannens ärlighet?  

    "Jag hindras från att träffa en egen kärlek".

    Ja men visst men av inläggen att döma verkar den biten inte bekymra dig särskilt mycket. 

    "hon behandlas illa av oss".

    Bra att du visar insikt på hur osolidarisk du är mot kvinnosläktet. Ditt eget släkte.

    "hon borde få veta vilken typ han egentligen är...". 

    En bra anledning att "komma ut ur garderoben", avsluta affären och eventuellt avhängigt kvinnans sociala och ekonomiska förhållanden ventilera sanningen.

    "Och ändå fortsätter jag...".

    Intima förhållanden är starkt beroendeframkallande oavsett kärleksnivå. Ett ämne i hjärnan kicka igång som värsta heroinet. (dopamin?). Därmed behöver du precis som drug addict¨s genomgå ett program för "avgiftning" genom "no contact rule". Därefter är du kapabel att se mer nyktert på situationen. Fixar fatta ansvarstagande och bra beslut för dig själv och omgivningen.  


    Jag skrivet ju det, att han kanske ljuger om att de inte delar sovrum längre. Jag inbillar mig inte nån "immunitet mot mannens mörka lögnaktighet" och påstår inte att jag har den sanna bilden. Men han kan oxå tala sanning. Det spelar iofs ingen roll. Han är otrogen.

    Alla som är otrogna har ett inte ett lyckligt äktenskap hemma där de knullar 3 ggr i veckan och allt är frid och fröjd. Det finns garanterat de som har det så och ljuger för sin älskarinna/älskare. Men det finns oxå många som lever i ett sexlöst förhållande eller är bara är olyckliga och därför väljer otrohet som en kortvarig eller långvarig lösning istället för att ta itu med problemen eller skilja sig. Fördelarna med att vara kvar i förhållandet överväger. Jag har själv levt i ett äktenskap jag trodde var bättre att stanna i trots att det var olyckligt. Det finns några män som beskriver just det även på FL. En del är otrogna och andra berättar att de börjar fundera på det.

    Omständigheter runt en otrohet kan vara olika. En del är med flera olika lite då och då när tillfälle uppstår och andra träffar en eller flera regelbundet.

    Hur det är här är meningslöst att spekulera för det ändrar inget från min sida.

    Jag är inte heller lovad nåt från honom.

    Att det här delvis hindrat mig att kunna bli förälskad i nån annan är klart för mig. Men jag sitter inte hemma och gråter i min ensamhet utan jag dejtar ibland.

    Jag kommer inte berätta för henne. Inte nu och inte när det är avslutat.

    Ditt sista stycket stämmer bra. Jag förklarade tidigare att det positiva jag får överväger det negativa.

    Jag förstår att jag är ett rött skynke för många och att du och andra blir provocerade och försöker komma med nåt jag inte redan vet. Att jag är osolidarisk och en dålig människa. Det är ok och påverkar mig inte.
  • Anonym (Anony­m@)
    Thu 2 Dec 2021 15:18
    #37
    Anonym (Återkommande) skrev 2021-12-02 14:12:48 följande:
    Jag skrivet ju det, att han kanske ljuger om att de inte delar sovrum längre. Jag inbillar mig inte nån "immunitet mot mannens mörka lögnaktighet" och påstår inte att jag har den sanna bilden. Men han kan oxå tala sanning. Det spelar iofs ingen roll. Han är otrogen.

    Alla som är otrogna har ett inte ett lyckligt äktenskap hemma där de knullar 3 ggr i veckan och allt är frid och fröjd. Det finns garanterat de som har det så och ljuger för sin älskarinna/älskare. Men det finns oxå många som lever i ett sexlöst förhållande eller är bara är olyckliga och därför väljer otrohet som en kortvarig eller långvarig lösning istället för att ta itu med problemen eller skilja sig. Fördelarna med att vara kvar i förhållandet överväger. Jag har själv levt i ett äktenskap jag trodde var bättre att stanna i trots att det var olyckligt. Det finns några män som beskriver just det även på FL. En del är otrogna och andra berättar att de börjar fundera på det.

    Omständigheter runt en otrohet kan vara olika. En del är med flera olika lite då och då när tillfälle uppstår och andra träffar en eller flera regelbundet.

    Hur det är här är meningslöst att spekulera för det ändrar inget från min sida.

    Jag är inte heller lovad nåt från honom.

    Att det här delvis hindrat mig att kunna bli förälskad i nån annan är klart för mig. Men jag sitter inte hemma och gråter i min ensamhet utan jag dejtar ibland.

    Jag kommer inte berätta för henne. Inte nu och inte när det är avslutat.

    Ditt sista stycket stämmer bra. Jag förklarade tidigare att det positiva jag får överväger det negativa.

    Jag förstår att jag är ett rött skynke för många och att du och andra blir provocerade och försöker komma med nåt jag inte redan vet. Att jag är osolidarisk och en dålig människa. Det är ok och påverkar mig inte.
    PÅ BC?????
    Skulle inte tro det!
Svar på tråden Upprepad otrohet, varför?