• Anonym (Barbro)

    Jag vill ha ett barn men ingen pappa

    Jag vill så gärna ha ett helt eget barn, utan någon annan att ta hänsyn till. Jag tänker ragga upp nån man jag tycker se bra ut, och sen se till att vi ligger med varandra oskyddat. Jag kan ju gå till en klinik också, jag vet, men det är dyrt och besvärligt och jag pallar inte, när det är så mycket lättare att bara gå ut och ligga lite och jag sen ändå har alla rättigheter.

    Om han frågar om jag har preventivmedel så säger jag att jag redan har det, för om han sen säger att han ju frågade om skydd så säger jag bara att det kunde han tänkt på själv, så det är hans fel att han gjorde mig gravid. För det är det ju, alla män som kommer i en vagina vet ju att det är så barn blir till, så han kan inte säga nåt?!?

    Sen hoppas jag att han inte vill ha umgänge, det är mitt barn och jag som bestämmer. Om han inte gör som jag tycker beträffande umgänge så tänkte jag att jag kan skippa underhållet mot att han skippar umgänget.

    Men vad ska jag säga till barnet sen när han/hon börjar fråga om sin pappa? Hur ska jag förklara att jag lurat pappan och att det är därför det inte finns en närvarande och engagerad pappa i barnets liv?


    Vad säger ni som har blivit gravida och skaffat barn med ofrivilliga spermadonatorer? Hur svarar ni på era barns frågor när de blir större?

  • Svar på tråden Jag vill ha ett barn men ingen pappa
  • Anonym (M)
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 16:45:24 följande:
    Ja, det är ju det jag menar, det är ju ändå hans fel och jag har alla rättigheter. 

    Men hur förklarar jag för barnet sen att han/hon inte har nån engagerad pappa, med alla de risker det innebär? Och jag har ju ingen lust att säga att jag lurat honom bara för att bli gravid, det låter ju liksom inte så snyggt...
    Ska jag säga till barnet att han svek oss, att han stack för att han är en skithög och helt oansvarig?
    Det låter ju så mycket bättre för min del och är liksom socialt ok, då får han stå med skuldbördan också.
    Alltså du är så oklar.

    Har man fått barn via spermadonatorn på lagligt vis så säger man förstås det till barnet. Vid rätt tidpunkt. Min kusin som gjort ivf är psykolog till yrket så hon lär kunna prata med ungen om det
  • Anonym (Gunnel)

    Nu tror jag du trollar haha

    Det är en väldigt dålig idé iaf, och elakt mot killen och barnet om du skulle bli gravid.

  • KKarate
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 16:45:24 följande:
    Ja, det är ju det jag menar, det är ju ändå hans fel och jag har alla rättigheter. 

    Men hur förklarar jag för barnet sen att han/hon inte har nån engagerad pappa, med alla de risker det innebär? Och jag har ju ingen lust att säga att jag lurat honom bara för att bli gravid, det låter ju liksom inte så snyggt...
    Ska jag säga till barnet att han svek oss, att han stack för att han är en skithög och helt oansvarig?
    Det låter ju så mycket bättre för min del och är liksom socialt ok, då får han stå med skuldbördan också.
    Är man en omoralisk lögnare går väl allt bra. Sålänge man inte ha samvete är det fritt fram! 👍
  • Anonym (M2)
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 17:17:52 följande:
    Hmm, ja, om han verkligen pallar att driva vårdnadstvist och att flytta så nära mig att växelvis boende blir aktuellt så kanske jag måste det ja,
    Men frågan är om mannen gör allt det för ett barn han inte ens ville ha från början och om jag säger att han bara kan betala och slippa, och annars så säger jag att han inte ens behöver betala bara han lämnar mig ifred och inte gör anspråk på ungen
    Normala män skulle göra det ja, jag känner ingen som bara skulle skita i ett barn på det sättet eftersom de faktiskt skulle bry sig om hur barnet har det. 
    Men visst skaffar du barn med en dysfunktionell man så kanske han skiter i det, frågan är väl hur bra gener ditt barn får då... 
    Jag tror inte du skall utgå från att alla är lika egotrippade som du. 
  • Anonym (pppp)
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 16:46:28 följande:
    Men jag har ju rätt till underhåll, det är ju hans sperma och hans barn. Varför ska jag avstå det?
    Du skrev ju att du inte skulle ha underhåll i TS. 
  • Anonym (pppp)

    Är det samma "Barbro" som har den långa tråden om att henne partner har satt ett barn till världen men inte varit delaktig. 

  • Anonym (tre barn själv)

    Jag har tre barn själv. Alla tre genom landstinget och alltså gratis. Eller ja, det kostade patientavgiften upp till högkostnadsskyddet. 

  • Anonym (Gunnel)
    Anonym (pppp) skrev 2021-09-13 18:30:16 följande:

    Är det samma "Barbro" som har den långa tråden om att henne partner har satt ett barn till världen men inte varit delaktig. 


    Det är en trolltråd men folk fattar inte
  • Tom Araya
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 15:53:47 följande:

    Jag vill så gärna ha ett helt eget barn, utan någon annan att ta hänsyn till. Jag tänker ragga upp nån man jag tycker se bra ut, och sen se till att vi ligger med varandra oskyddat. Jag kan ju gå till en klinik också, jag vet, men det är dyrt och besvärligt och jag pallar inte, när det är så mycket lättare att bara gå ut och ligga lite och jag sen ändå har alla rättigheter.

    Om han frågar om jag har preventivmedel så säger jag att jag redan har det, för om han sen säger att han ju frågade om skydd så säger jag bara att det kunde han tänkt på själv, så det är hans fel att han gjorde mig gravid. För det är det ju, alla män som kommer i en vagina vet ju att det är så barn blir till, så han kan inte säga nåt?!?

    Sen hoppas jag att han inte vill ha umgänge, det är mitt barn och jag som bestämmer. Om han inte gör som jag tycker beträffande umgänge så tänkte jag att jag kan skippa underhållet mot att han skippar umgänget.

    Men vad ska jag säga till barnet sen när han/hon börjar fråga om sin pappa? Hur ska jag förklara att jag lurat pappan och att det är därför det inte finns en närvarande och engagerad pappa i barnets liv?


    Vad säger ni som har blivit gravida och skaffat barn med ofrivilliga spermadonatorer? Hur svarar ni på era barns frågor när de blir större?


    Vänd dig till psykiatrin, du är inte frisk i huvudet!
  • Anonym (A)
    Anonym (Gunnel) skrev 2021-09-13 19:47:08 följande:
    Det är en trolltråd men folk fattar inte
    +1
  • Anonym (Jk)

    Eftersom de allra flesta förhållanden tar slut så vågade jag inte ta risken att skaffa barn med en partner. Jag frågade en kompis som jag känt i 100 år. Han har redan ett barn på annat håll, och ville gärna ha ett till.

    Det bästa med att ha barn med en vän är att man med all sannolikhet fortsätter vara vänner efter barnen kommer. Inte lika stor sannolikhet med exen...

  • Anonym (Liv)

    Jag kommer från ett land där män bryr sig inte ens om kvinnan använder skydd eller inte. De bryr sig inte ens om barn blir till och vill nästan aldrig ha umgänge. Så länge de inte varit gifta med kvinnan innan och måste betala underhåll enligt lagen. Men det finn många sätt att skippa det också. 


    Så när min son blev till så var hans pappa likgiltig till det och jag har aldrig fått någonting av honom. Så jag förklarade till min son som det var. Att alla män kan bli biologiska fjädrar, men inte alla som har ?pappa? egenskaper. Däremot kan det finnas en man som kan bli pappa till honom fast han är inte hans biologiska far.
    Så blev det också.

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Barbro) skrev 2021-09-13 16:45:24 följande:
    Ja, det är ju det jag menar, det är ju ändå hans fel och jag har alla rättigheter. 

    Men hur förklarar jag för barnet sen att han/hon inte har nån engagerad pappa, med alla de risker det innebär? Och jag har ju ingen lust att säga att jag lurat honom bara för att bli gravid, det låter ju liksom inte så snyggt...
    Ska jag säga till barnet att han svek oss, att han stack för att han är en skithög och helt oansvarig?
    Det låter ju så mycket bättre för min del och är liksom socialt ok, då får han stå med skuldbördan också.
    Alltså vilken värld lever ni i? Jag har träffat tusentals så kallade pappor som ville ha barn, men sedan var inte ett dugg engagerade i deras uppväxt. Min egen far är en praktexempel. Han var gift med min mor så ingen lurade honom. Däremot var han inte ett dugg engagerad pappa på grund av sina psykiska problem.
     Jag är endå tacksam för att finnas till.
Svar på tråden Jag vill ha ett barn men ingen pappa