Inlägg från: Hallonglass91 |Visa alla inlägg
  • Hallonglass91

    BF juni 2022

    linden2112 skrev 2022-06-12 13:44:24 följande:
    Hoppas det drar igång inatt då för dig!! 

    Jag är en orolig själ så på sista BM besöket i fredags fick jag tid till tisdag för bedömning och förhoppningsvis igångsättning om det inte startat av sig självt innan dess såklart, men det känns inte alls i kroppen som något är på gång (mer än alla tecken som vart o flera veckor) så ställer in mig på tisdag tror jag :) ? 

    Ush, dessa dagar efter BF är verkligen inte kul?. Om det blir igångsättning för dig vilken vecka och dag blir det då det för dig enligt din BM? Jag är på BF+5 nu, så jobbigt! Har också pratat om igångsättning med min BM men enligt henne blir det tidigast i 41+1 då de behöver skicka remiss efter UL som först måste göras i vecka 41+0. Intressant att höra vad din BM säger? :) 

  • Hallonglass91
    linden2112 skrev 2022-06-13 04:13:36 följande:

    Ah segt är det :).men då har du fått en tid för UL gissar jag 41+0? 


    Oklart vilka regler som gäller här i normalfallet, jag är som skrivet tidigare en orolig själ och är rädd för en de en en de andra o att gå över tiden är inte något som känns bra, har en väldigt bra BM som vart förstående från start så på besöket på BF i fredags såg hon nog på mig att vi behövde en plan. Hon ringde då förlossningen (köpte sig några extra dagar genom att skylla på helgen tror jag) och sen fick jag då tid till imorgon tisdag för bedömning och trolig igångsättning. Då kommer jag vara i 40+4. 


    Ja precis. Det finns drop in tider på UL när man är i 41+0 så är inte bokat men inplanerat. Jag förstår, tycker dock det är så jobbigt att det skiljer sig från bm till bm eftersom jag också är superorolig.. aja. lycka till imorgon!

  • Hallonglass91
    Lolion101222 skrev 2022-06-13 21:52:16 följande:

    Vaknade av en förvärk 5.50 i morse. Var på förlossningen ca kl 11. 12.50 föddes han ?


    Åh vad kul! Stort grattis! Så skönt att höra att det kom igång av sig själv och dessutom gick rätt fort. Det gav mig hopp! 
    linden2112 skrev 2022-06-13 14:13:53 följande:
    Ja det har jag spenderat många timmar med vänner o pratat om, dels att det skiljer sig mellan olika BM, att ens känslor ska tas olika mycket på allvar beroende på vem som råkar sitta på andra sidan skrivbordet typ, sen att det fortfarande oxå skiljer så mycket mellan olika landsting när man sätter som gräns att senast sätta igång.. människors behov är ju desamma oavsett om vi bor i Skåne eller Norrland..

    Tack! slemproppen gick i förmiddags med så hoppas det betyder att kroppen oavsett förbereder sig för förlossning på något sätt!

    Och lycka till på ultraljudet, borde vara på torsdag då gissar jag? men förhoppningsvis startar det ju självmant innan dess, jag har inte gett upp hoppet om att bebisen trots allt väljer o komma inatt eller imorgon innan besöket även om det nu börjar kännas omöjligt:)..

    Exakt, håller med dig helt och nu när jag känner att jag inte blir hörd känns det segt MEN ska verkligen försöka göra det bästa med mina extra dagar som gravid och barnfri istället nu haha. UL blir på onsdag!

    Sååå spännande med slemproppen! Hoppas det sätter igång något. Annars, stort lycka till imorgon! Super spännande och inte alls avundsjuk ;) 

  • Hallonglass91
    linden2112 skrev 2022-06-14 14:19:28 följande:

    läkaren på förlossningen bedömde att vi får vänta några dagar till, oro eller inte så eftersom bebisen verkar må bra och även jag så kommer de inte sätta igång oavsett hur många krockodiltårar som rann från mig. 
    tappen hade fortfarande samma status som förra undersökningen.

    fick ny till till fredag så får vi ta det därifrån, då sätter jag nog upp ett tält om det inte är nya besked. Då kommer jag vara BF+6.

    så jag sätter mig smått ofrivilligt i båten och hoppas såklart det trots allt ska dra igång innan fredag även fast känslan i kroppen är att det inte komme är hända.. Skäms


    Hej!

    Jobbigt att det inte blev som du hade hoppats men bra att ni fick en tid på fredag iaf. Hoppas det kommer igång innan fredag då och BF+6 är ju inte allt för illa. Men lider med dig i denna oroliga väntan.

    Här är jag nu i 41+0 och ska på UL idag och sen på igångsättningsbedömning. Känns bra att det kommer sätta en plan ändå, även om de säkert kommer säga att det blir igångsättning i 42+0. Jag är förvånad att förlossningen inte startar av sig själv, trodde ändå den skulle startat nu. :( 
  • Hallonglass91
    linnelakan skrev 2022-06-15 09:38:56 följande:
    Nu kapar jag lite här haha, har knappt varit aktiv alls i tråden men känner typ att jag behöver ventilera. Är precis som du i 41+0 idag och har tid för UL kl 13, har dock ingen igångsättningsbedömning inbokad? Är det något du frågat efter eller gör man så där du bor bara? Här (sthlm) har min BM sagt att om inget händer ringer jag in på måndag till mitt valda sjukhus och de bokar då in en igångsättning till på onsdagen då jag är i 42+0.

    Känns så hopplöst allting nu, trodde verkligen jag skulle fött vid det här laget :(

    Hej! Ingen fara! Förstår dig helt med frustrationen och kul att vi är exakt lika gravida :)

    Jag bor också i Stockholm och ärligt talat så tjatade jag mig till en tidigare bedömning pga oro när jag var hos BM igår. Så det var inte enligt det normala förloppet eller vad man ska säga. Jag tryckte mycket på min oro att gå över 42+0 och att det ju kan ta 3 dagar när man blir igångsatt så vill liksom inte börja igångsättningen i 42+1 eller 42+2. Så då sa hon att hon kunde skicka en remiss eller meddelande till förlossningen och att jag skulle ringa dem efter mitt UL. Så det var så vi gjorde.

    Var precis på igångsättningsbedömningen på förlossningen och eftersom allt såg fint ut med bebisen på UL (vatten mängd var på 45 - minns du vad de sa till dig?) så sa de att det inte finns något medicinskt men att jag kan få stå i kö för att bli igångsättning måndag 41+5 eller tisdag 41+6 (men de var tydliga med att jag inte kommer bli prioriterad). För mig som är så orolig kändes det som en enorm lättnad att veta att det nu finns en plan - även om det är långt till måndag.

    När jag var på förlossningen fick jag även min första hinnsvepning och de sa att jag kunde få göra en till på fredag. Råkade höra när jag var där att det var en tjej som kom in för sin tredje hinnsvepning. Hade jag varit dig hade jag kanske ringt förlossningen eller din BM och bett om en hinnsvepning iaf! Min BM har inte velat göra någon hinnsvepning på mig men på förlossningen var de dem som föreslog det! Jag har hört att det faktiskt kan trigga igång förlossningen på vissa.

    Jag är egentligen sååå emot att man ska behandlas olika beroende på hur mycket man klagar eller tjata för nästan alla är ju super trötta, sover dåligt, har ont, är jätte oroliga osv men kände igår att jag bryr mig inte nu om att det känns fel och säger jag vad jag känner. Så jag tycker det är fel men känns som man måste ligga på för att få exempelvis en hinnsvepning. Hör så många som får det så jag tror de flesta klagar väldigt mycket och vi som då biter ihop får inte samma vård. Hur upplever du det?


    Jag hoppas att vi båda föder innan 42+0 utan igångsättning! <3

  • Hallonglass91
    hurtänktedunu skrev 2022-06-15 18:49:37 följande:

    Bf på fredag och var på ultraljud igår och bebis ligger på den nedre kurvan så hon är väldigt liten. Fick en hinnsvepning men tyvärr gav det inget resultat, än i alla fall. Dock ringde doktorn direkt till förlossningen och bokade tid för igångsättning I morgon kl 09. Så då ska vi befinna oss på förlossningen. Galet nervös alltså.
    Helt sjukt att vi förhoppningsvis har en bebis i morgon.


    Lycka till imorgon! Hoppas det inte blir en fin förlossning!

    Även om det kanske är jobbigt att höra att hon är liten, så måste det ju vara lite skönt i själva förlossningssammanhanget nu att hon är lite mindre :) 
  • Hallonglass91
    Hallonglass91 skrev 2022-06-15 21:16:35 följande:
    Lycka till imorgon! Hoppas det inte blir en fin förlossning!

    Även om det kanske är jobbigt att höra att hon är liten, så måste det ju vara lite skönt i själva förlossningssammanhanget nu att hon är lite mindre :) 
    Skulle såklart stå ?hoppas det blir en fin förlossning!?
    skrev först ?hoppas det inte blir en utdragen förlossning? men jag tänker att en utdragen inte alltid är så dumt det heller då man har mer kontroll då osv.

    Lycka till! 
  • Hallonglass91
    Hallonglass91 skrev 2022-06-15 21:19:17 följande:
    Skulle såklart stå ?hoppas det blir en fin förlossning!?
    skrev först ?hoppas det inte blir en utdragen förlossning? men jag tänker att en utdragen inte alltid är så dumt det heller då man har mer kontroll då osv.

    Lycka till! 
    Och alla frågetecken är citattecken. Gah, så jobbigt med familjeliv ibland att man inte kan redigera sina inlägg!
  • Hallonglass91
    linnelakan skrev 2022-06-16 05:20:05 följande:

    Ultraljudet gick bra för mig med, de sa dock ingenting mer om fostervattenmängden annat än att den var bra, fick ingen siffra liksom. Det kändes ändå skönt att veta att allt är bra men är som du väldigt orolig. Det är så konstigt att de inte ändrat i Stockholm när man i så många län erbjuder igångsättning vid det här laget, men har ändå delade känslor kring det då jag egentligen inte vill bli igångsatt. 


    Jag gjorde en hinnsvepning hos min BM i måndags men är osäker på hur mycket effekt den hade. Uppenbarligen är jag fortfarande gravid MEN jag tror att min slemkropp har gått i delar sedan i tisdags kväll. Men sen har jag förstått att det ändå kan ta flera dagar efter det och jag har inte känt av mer än starka sammandragningar nu senaste dagarna. Min BM har inga lediga tider men man kan alltså ringa till förlossningen och be om detta? Det kanske är värt att försöka  göra en till. Har du märkt något nu efteråt?

    När hon gjorde hinnsvepningen kände hon ju även och sa att jag alltså i måndags var öppen 3 cm och det inte var mycket kvar av tappen, hon trodde absolut jag skulle föda innan helgen. Men nu är det liksom torsdag (om än tidigt) och det känns som att ingenting händer. Fick upp hoppet så mycket när hon sa så :(


    Hej!

    Okej! De kanske står i dina anteckningar som BM kan läsa vad de skrivit om vattenmängden. Jag är så frågvis hehe så frågade om allt och hon som gjorde UL sa att under 20 var inte bra och jag hade 45. Men hon sa inga enheter eller så men var måttet från djupaste stället med vatten och för mig var det från halsen av barnet till livmoderväggen. 

    Håller med dig och en bit av oron är ju känner jag iaf, att det just är olika i olika län/regioner så man blir nojig när man går så långt in i graviditeten när andra inte gör det.

    Jag vet inte om det tillhör de vanliga men en hinnsvepning gjordes på mig som sagt var på förlossningen och hörde en annan tjej som sagt var som också var inne och gjorde det. :)

    Jo men slemproppen har gått i bitar i natt - så något har ju iaf hänt. Jag har också ryggont men vet inte om det är mensvärk ont eller för att jag gjort ett rätt tufft yogapass nu några dagar i rad haha.

    Men du, det är ju väldigt hoppfullt för dig ändå med 3 cm! Det är ju superbra! Jag var bara 1 cm och tappen sa hon var typ 3 cm kvar. Hon trodde därmed att jag inte kommer komma igång på ett bra tag sa hon. 

    Vill verkligen också att det kommer igång naturligt egentligen! Så att bli det i 41+5 eller 41+6 känns bra. Jag tänker att hade man varit i ett annat län hade man ju redan varit igångsatt. Så nu blir det bara 2 dagar innan för Stockholmare men 4-5 dagar efter andra län. 


    hoppas du föder innan helgen - du har ju hela idag eller imorgon på dig!

  • Hallonglass91
    Lilalampa skrev 2022-06-15 22:32:55 följande:

    Åååh så spännande att läsa om alla bebisar som fötts! Och alla som väntar. Det är så nära nu!

    Jag har iofs bf 28e, fjärde barnet. Ett tag kvar alltså. Men jag är övertygad om att den kommer nästa vecka! Har aldrig gått över tiden. De har alla kommit 2-4 dagar innan.

    På måndag har jag tid hos BM. Sist jag var där sa hon att de kan göra en hinnsvepning. Jag har aldrig gjort en! Ska jag?? Vet att det inte funkar för många, ingenting händer och vissa gör t.om 3-4 hinnsvepningar. 

    Men jag blir så taggad! Haha. Vågar man?! Erfarenheter??


    Jag skulle personligen vänta lite till och be om en typ efter 40+0. Gjorde inte ont tycker jag men blöder lite och det kan ju skapa lite oro. Om du ändå fött innan BF förstår jag inte heller riktigt poängen med att göra en hinnsvepning och eventuellt trigga igång födsel ännu tidigare. (Men talar ju ifrån att jag nu är på BF+9 haha så tycker att om man föder innan BF redan är det ju hur bra som helst - lite tålamod från man ju ha!)
    knyttets skrev 2022-06-15 16:57:16 följande:

    Grattis till alla som fått sina bebisar!! Vår lille kom till världen förra veckan 39+0. Vi hade också en snabb förlossning med värkar som börjat 3-4 tiden på natten och bebis kikade ut strax efter kl.12. Något omtumlade över hur snabbt det gick, men också tacksam att det inte blev långdraget som förstföderska. 


    Wow! stort grattis!!! <3 Vad roligt att det gick så fort och att det gick så bra som det gick.
  • Hallonglass91
    linden2112 skrev 2022-06-19 08:37:04 följande:

    Här blev det bebis i onsdags.
    var rätt knäckt i tisdags efter bedömningen som inte blev någon igångsättning men på natten började värkarna komma extremt glest med någon timme emellan, under förmiddagen steg det till var tionde minut och eftersom jag har BGS fick vi komma in så tidigt i processen för o kolla status.
    För att sedan göra en lång historia kort vet inte min tapp vad den ska göra för trots intensiva värkar var tredje minut i flera timmar hände ingenting och i det tiden började vår lilla bebis i magen må sämre.
    Stax innan midnatt onsdag kom hon ut med akut snitt och mådde tyvärr inte bra, det tof närmre 10 min innan hon var okej, senare fick jag en infektion och har vart en nåldyna men nu är vi i alla hemma ;) <3


    jobbigt att det blev som det blev men bra att ni ändå är hemma nu och att hon och du mår bra nu! 

  • Hallonglass91
    Lilalampa skrev 2022-06-21 22:39:16 följande:

    Var på ultraljud idag och läkaren sa att det har varit en liten tillväxt de senaste 2 veckorna sen sist jag var på ultraljud och kanske har moderkakan gjort sitt så hon ville ha ut bebisen hellre nu än senare. Fick tid imorgon kl 9 för igångsättning. Hoppas det funkar! Blir en lång dag imorgon. Är hemma nu, ätit gott och ordentligt, haha. Packat ner bok och lite annat extra i väskan. Sambon åker till jobbet iom att det knappast brukar hända något de första timmarna iaf.


    Hoppas igångsättningen gick eller går bra! :) Heja heja
  • Hallonglass91
    Försiktigoptimistisk skrev 2022-06-21 21:17:44 följande:

    S


    Åh! Hur har dett gått nu? Håller tummarna för er!

    Nu är vår älskade lilla tjej här och vi är så lyckliga! hon föddes 2 veckor efter BF men var ändå ganska liten 3,3 kg. Hon ser ut som en liten gumma men är ändå så söt!

    Jag vet att jag är i ett stadie av lyckorus pga alla hormoner men det är ju verkligen sååå häftigt att man skapar ett barn och sen föder det till världen! är helt förundrad och imponerad över alla kvinnor! heja oss! 


    Ni som har förlossningen kvar - vila vila vila och snart är ert barn här och all smärta, väntan, oro osv kommer vara värd det! 


    För min del blev det igångsättning i 41+5 och jag kom igång med egna värkar efter 5 tabletter. Värkarna blev intensiva väldigt fort och höll i sig regelbundna direkt så det blev jäkligt tufft snabbt tycker jag. Jag tycker det gjorde så ont - mer smärtsamt än jag trodde, kanske för att det tog 24 för mig från första värk till hon var ute så hann bli helt slut båda fysiskt och mentalt.

    Jag körde på med andning, massage, bad, tryck, värmekudde, olika ställningar osv tills jag var ca 6 cm öppen. Vattnet hade precis gått då och jag inte visste var jag skulle ta vägen när smärtan eskalerade och värkarna blev längre. Jag hade då kämpat i 11 timmar med värkarna och bad om epidrualen som jag sen fick 2 timmar senare. (Tips - be om den i tid!). Sen efter jag fått epidrualen tog det ytterligare 7 timmar tills jag var helt öppen och retraherad, sen ytterligare 4 timmar tills vår tjej var ute. 

    Det blev ett förlopp, där kroppen inte mådde så bra då jag kräktes massa, skakade, fick feber osv men jag är ändå nöjd och hade världens bästa stöd från min man och jag känner verkligen att vi är närmre än någonsin.

    Lycka till alla ni som har förlossningen och första dygnet med bebis kvar! 

  • Hallonglass91
    betula skrev 2022-06-24 11:41:44 följande:
    Wow vilken förlossning och kämpe du är! Så himla fantastisk kvinnokroppen är som kan klara av det där alltså! Grattis till bebis! ?
    Tack <3
    minaimaginärabarn skrev 2022-06-23 11:46:52 följande:
    Stort grattis!!! Visst är det obeskrivligt fint och enastående hur en liten en har legat i ens mage, växt från cellklump till den vackraste av människor. Den gränslösa kärleken sedan kan upprepa sig med barn nr 2, 3, 4 o s v.. Obeskrivligt vackert! 
    Tack <3 Ja, det är svårt att förstå men underbart med den gränslösa kärleken!
    Försiktigoptimistisk skrev 2022-06-23 04:55:23 följande:
    Fan vad grym du är!! Kvinnor och kvinnokroppen är fucking amazing! Starkt kämpat! Och tack för att du delar med dig av din förlossning :) <3

    Och grattis till er lilla dotter <3 <3

    Skönt att höra att ni mår bra nu och hoppas ni får en underbar bebistid framöver !<3
    Tack <3 Ni med som har eller kommer gå igenom detta! 
  • Hallonglass91
    Försiktigoptimistisk skrev 2022-06-24 13:19:44 följande:
    Jag känner väldigt mycket som dig! Var på Liseberg igår 5 timmar och promenerade för att kanske sätta igång saker. Fick bara jävligt ont i svanken inatten som resultat hahahaha. I övrigt drar jag mig för promenader av samma anledning, får för ont i rygg och mage av sammandragningar. Vi var hos BM igår och hon sa att min livmodertappen var 1,5 cm och den var mjuk. Jag vet egentligen inte vad det betyder och om det ens kopplas till att det är "nära". 

    Idag är det BF+1 och jag sitter och scrollar genom allt jag kan läsa om planerad igångsättning. Eftersom jag föder på Östra har jag fått informationen om att de sätter igång i vecka 41+3 men att de effektiviserat genom att skippa undersökningsbesöket i v 41+0. Känns sådär helt ärligt. Har någon erfarenhet av igångsättning och hur man ska tänka? Vill ju inte riskera något genom att vänta, men vill ju helst få föda naturligt.. 
    Jag födde som sagt var med igångsättning som start. Efter 5 tabletter kom jag igång med egna värkar Så efter det var ju processen naturlig. Hade en bra upplevelse trots att det gjorde jäkligt ont och blev ett långt förlopp! Anar att det hade blivit kortare om jag kom igång naturligt men det vet man ju faktiskt inte. är bara glad att mitt barn kom ut och hade inte velat vänta längre då hon kom ut i 42+0.
  • Hallonglass91
    betula skrev 2022-06-24 21:44:30 följande:

    Igår fick vi äntligen vår igångsättning! Vid 11 togs hinnorna och sen kickade värkarna igång vid 13. Inom 30 min var de så starka, intensiva och täta att jag inte kunde göra annat än hantera dem. Jag var då öppen 5 cm o behövde nu lustgasen. Det var sista undersökningen som gjordes. Sen tuffade det på m så mkt värkar att jag var fast på golvet på alla 4. Tack o lov gick det snabbt och han var ute 14.41. Så himla skönt när det var över och en kunde andas ut o vila lite! <3 


    Grattis!! och vad skönt att det gick så fort för er! Wow! skönt att höra att det kan gå så fort. var detta ditt första barn eller har du fört innan? hur var tappen innan det togs hål på hinnorna? :)
  • Hallonglass91
    betula skrev 2022-06-25 16:34:57 följande:
    Det var 3e. Första var en normal första förlossning på ca 12 h, andra var snabb på 4 h från första känning tills hon var ute. 6 min m krystvärkar. Så blev igångsatt pga vi bor ca 90 min från förlossningen nu o kände osäkerhet kring om vi skulle hinna in. Hade definitivt inte kunnat ta oss in då jag inte hade klarat av att hantera dessa värkar i bilen! Så himla tacksam att vi fick en tid för igångsättning!
    Jag förstår! Så bra att det blev en igångsättning nu, häftigt att det kan gå så fort och verkligen bra att ni var på plats! :)
  • Hallonglass91
    TheSwedishKiwi skrev 2022-06-27 13:45:26 följande:

    Igår kväll var värkarna igång varannan minut igen och var så intensiva att jag fick gråta mig igenom varenda en, jag började även blöda färskt blod. Ringde förlossningen och talade om att jag inte klarade smärtan längre. SÖS var fullt och jag fick ta taxi till Södertälje. Väl där gjorde de en undersökning och såg att 2 cm av livmodertappen är kvar och jag var 3 cm öppen - alltså inte redo och de ville skicka hem mig igen. Jag bröt ihop totalt. Tanken på att vara hemma och lida så pass mycket gav mig panik. De såg att jag mådde väldigt dåligt så de lyckades hitta ett rum där jag och min sambo kunde sova, och gav mig en sovdos som bestod av Alvedon, morfin och sömntablett. Fick även två sprutor som gjorde att värkarna avstannade. Jag fick äntligen sova en natt vilket var guld värt!

    nu är jag hemma igen och tillbaka på ruta ett. Sitter här och har i princip inga värkar för tillfället. Vet inte om det fortfarande är sprutorna som avstannat dem. Än så länge har detta inte varit någon drömförlossning precis.


    Hoppas det drar igång mer snart! Kan säga att jag tyckte latensfasen var det absolut jobbigaste! Så även om du inte upplever det som en drömförlossning så är öppningen upp till 10 cm det tuffaste enligt mig och det är det du kämpar med nu. Lycka till nu med resten av förloppet! <3
    Försiktigoptimistisk skrev 2022-06-26 15:46:49 följande:

    Vår lilla tjej kom inatt vid 02 <3

    Hade inga känningar alls. I förrgår natt vid 3-tiden började jag få blodfärgade flytningar men hade inte ont. Vi åkte till sjukhuset för kontroll och allt såg bra ut. Nästa dag (igår) kände jag typ inget alls. Vid 19-tiden låg jag och läste i sängen när jag kände en skithård spark mot rumpan från bebisen. Kom en liten värk som gjorde ont och vattnet gick. Det var brunt/gult färgat och vi förstod ju och fick veta även att bebisen bajsat i fostervattnet.

    20 min efter detta var jag inne på sjukhuset för kontroll. Värkarna kom så sjukt plötsligt och gjorde så ont. Vid kontrollen såg de att jag var öppen 5 cm och vi fick komma till förlossningen direkt. Lustgas +  epidural + ca 6 timmar senare var hon ute! Tyckte lustgas och epiduralen var det bästa som hänt under förlossningen hahha. 

    Men fick en bristning grad 2 och har så svårt att ligga eller sitta utan att ha ont. Har någon tips på hur man kan ligga/sitta i sängen? 

    Theswedishkiwi: Håller alla tummarna för dig nu! <3


    Stort grattis!!<3

    Mitt enda tips ang smärtan är att fortsätta med värktabletter. Jag fick också grad 2 och hade väldigt ont men nu efter 5 dagar gör det betydligt mindre ont och jag behöver inga värktabletter. Gillar verkligen inte att ta det i vanliga fall, men BM sa åt mig att det är bättre att jag inte har ont och tar bra hand om bebisen än att jag går och har ont hela tiden.
  • Hallonglass91
    Oreokakan11 skrev 2022-07-05 19:11:37 följande:

    Känns som igår den här tråden skapades och jag längtade efter min bebis och här sitter vi (de flesta) med våra barn! 


    Jag fick min älskade son den 12 juni efter 12 h lång latensfas och 19 h på sjukhuset. Förlossningen var det värsta jag varit med om, blev klippt och förlorade massor med blod och fick grad 2 bristning. Vår son var på intensiven i tre dagar också pga att han inte kunde andas ordentligt och eftersom han fick ett sår från sugklockan de använde. Men men, det viktigaste är att han mår bra nu och att vi är vår lilla familj! 


    Låter tufft men stort grattis till er älskade son! <3


    Ja, det är så surrealistiskt att alla bebisar är här och att vi alla blivit mammor! Stort grattis alla! Hoppas alla njuter av denna fina men tuffa tiden - att vi läker bra i alla jäkla små muskler  och att bebisarna mår fortsatt fint! <3 

Svar på tråden BF juni 2022