• Tussilago86

BIM November 2021

Ny tråd för oss som väntar på plus!

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

• Svar på tråden BIM November 2021
  • QueenS

[quote=81480418][quote-nick]Sötpöl skrev 2021-11-09 07:30:01 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser precis ut som det gjorde för mig på BIM-4, har nu plussat :D Håller tummarna för dig!

• Nótt

Idag är jag på äl +5. 

Bortsett från förra cykeln, så har jag alltid ömma bröst 3-5 dagar efter äl (vet inte vad som pågick förra cykeln..). Ännu känner jag ingenting alls. Lite öm i vänster bröstvårta bara, skumt? Haha. Hade det inte varit för föregående cykel hade jag trott att detta är ett tecken! Men vågar inte det. har lite molvärk också, men tycker jag att jag har hela cykeln typ? Jätteskumt. 

Hoppas så mycket, väntan är olidlig! Man räknar ju timmar för tusan! Har delat upp det. Först inväntar jag första testa-tidigt dagen haha, sen ett mellanläge 6 sen BIM! Evighet kvar till den 18.. (som är min BIM)

• evelinagra1

Har försökt googla fram något svar på min fråga men hittar inget men någon här kanske vet? Tror ni det går bra att ta åksjuketablett på äl+7? Det står ju att de också kan tas mot gravid illamående så borde väl inte vara någon fara men är rädd att det ska hindra ägget att fästa?

• evelinagra1
    Nótt skrev 2021-11-09 12:11:16 följande:

Idag är jag på äl +5. 

Bortsett från förra cykeln, så har jag alltid ömma bröst 3-5 dagar efter äl (vet inte vad som pågick förra cykeln..). Ännu känner jag ingenting alls. Lite öm i vänster bröstvårta bara, skumt? Haha. Hade det inte varit för föregående cykel hade jag trott att detta är ett tecken! Men vågar inte det. har lite molvärk också, men tycker jag att jag har hela cykeln typ? Jätteskumt. 

Hoppas så mycket, väntan är olidlig! Man räknar ju timmar för tusan! Har delat upp det. Först inväntar jag första testa-tidigt dagen haha, sen ett mellanläge 6 sen BIM! Evighet kvar till den 18.. (som är min BIM)

Mina bröst har inte heller ömmat denna månaden förrän lite nu på äl+7 brukar alltid få ont direkt efter ägglossning, men vågar inte tro att det är något tecken för tycker jag får nya annorlunda symtom varje månad men ändå kommer mensen.. väntan är så jäääkla lång alltså
  • Nathaliextnf

Ni som haft MA när fick ni negativt på stickan? Imorgon är det 3 veckor sen cytotec behandlingen och det blir tunnare streck på stickan men det syns fortfarande ett tunt.

Jag tror jag prickade att ha sex kring äl, enlig NC är den idag men jag skulle gissa på iförrgår. Det är lite klurigt med tempningen när man har sjuka barn som vaknar på natten ;)

Sist plussa jag på äl+11, vill så gärna ha ett plus snart!

• Wave Mother

Jag plussade svagt 3-4 veckor efter cytotec-dagen efter MA. Sedan var testerna negativa.

Nathaliextnf skrev 2021-11-09 14:28:51 följande:

Ni som haft MA när fick ni negativt på stickan? Imorgon är det 3 veckor sen cytotec behandlingen och det blir tunnare streck på stickan men det syns fortfarande ett tunt.

Jag tror jag prickade att ha sex kring äl, enlig NC är den idag men jag skulle gissa på iförrgår. Det är lite klurigt med tempningen när man har sjuka barn som vaknar på natten ;)

• Nathaliextnf
    Wave Mother skrev 2021-11-09 15:48:39 följande:

Jag plussade svagt 3-4 veckor efter cytotec-dagen efter MA. Sedan var testerna negativa.

Tack för ditt svar! Man har ju ingen aning. Har haft 4 st missfall genom åren, men detta var tio rester värre att gå igenom;(

Men det kändes verkligen som om jag hade äl för ett par dagar sedan, så jag hoppas kroppen hoppar igång så snabbt som jag tror.

Hur mår du efter?
  • Fyrklöverns
    evelinagra1 skrev 2021-11-09 12:14:47 följande:

Har försökt googla fram något svar på min fråga men hittar inget men någon här kanske vet? Tror ni det går bra att ta åksjuketablett på äl+7? Det står ju att de också kan tas mot gravid illamående så borde väl inte vara någon fara men är rädd att det ska hindra ägget att fästa?

Det ska gå bra. Kan inte riktigt se hur dess funktion ska påverka infästningen. Som du säger tas dessa i graviditeten och det finns stora studier som inte visar någon ökad risk för missbildning.
  • Anonym (Börjar)
    Nathaliextnf skrev 2021-11-09 14:28:51 följande:

När hade du ma?

Jag hade mf i v 6 och mitt test blev negativt 3 dagar efter jag blött
  • Nathaliextnf
    Anonym (Börjar) skrev 2021-11-09 18:31:39 följande:

När hade du ma?

Jag hade mf i v 6 och mitt test blev negativt 3 dagar efter jag blött

Mitt MA upptäcktes v10 att fostret dött V6. Men fick vänta en vecka till innan jag gick cytotec.

Min mina mf har det visat negativt efter ett par dagar.
Svar på tråden BIM November 2021