BIM November 2021
Ny tråd för oss som väntar på plus!
3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)
Ny tråd för oss som väntar på plus!
3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)
Kollar man på stickan som man stoppar in i indikatorn så ser man två tydliga linjer, men kontrollstrecket är ljusare. Och vanlig teststicka är långt ifrån lika stark som kontrollstrecket. Dock använde jag en ny typ av sticka idag, och alla kanske inte är lika bra? Väldigt smal.
De strecken är inte tillförlitliga på de digitala testen, utan man ska gå på gubben =) Har du testat i flera dagar, så att idag var första dagen med positivt?
ÄL sker ca 24-36 timmar efter positivt test (olika beroende på vart man läser, allt från 12-48 timmar har jag sett) och sedan lever ägger i max 48 timmar.
Men har du fertilt sekret överlever spermierna i det, och då är idag en bra dag att få till det! eller imorgon. Men det är ganska flytande med tiderna, så att vänta till lördag kan vara för länge. Man brukar rekommendera att ha sex på dagen då man får positivt utslag alt. de dagar man märker fertilt sekret =)
De strecken är inte tillförlitliga på de digitala testen, utan man ska gå på gubben =) Har du testat i flera dagar, så att idag var första dagen med positivt?
ÄL sker ca 24-36 timmar efter positivt test (olika beroende på vart man läser, allt från 12-48 timmar har jag sett) och sedan lever ägger i max 48 timmar.
Men har du fertilt sekret överlever spermierna i det, och då är idag en bra dag att få till det! eller imorgon. Men det är ganska flytande med tiderna, så att vänta till lördag kan vara för länge. Man brukar rekommendera att ha sex på dagen då man får positivt utslag alt. de dagar man märker fertilt sekret =)
Bim 15-16/11 sååå sjukt sugen på att testa imorgon. Lite tidigt men blev sååå sugen nu då sötpöl plussade :) stort GRATTIS!!
Känner själv lite lätt molvärk bara..
Hade mf i sept, så första försöket nu efter en ?riktigt? mens..
Är på ÄL +10 idag (BIM 16 nov) och var dum och testade med testa tidigt sticka nu på eftermiddagen och det var såklart negativt. Får göra ett nytt försök (femte försöket) i slutet på november och ansluta mig till BIM december gruppen. Om det ändå inte vore så långt mellan gångerna
Är på ÄL +10 idag (BIM 16 nov) och var dum och testade med testa tidigt sticka nu på eftermiddagen och det var såklart negativt. Får göra ett nytt försök (femte försöket) i slutet på november och ansluta mig till BIM december gruppen. Om det ändå inte vore så långt mellan gångerna
Där kom mensen. Skönt ändå att den inte var ännu mer sen. Nu tar jag och min man nya tag nästa månad och ställer in oss på liggvecka!
Grattis till alla er som plussat. Håller tummarna för ett plus för alla er som ännu inte haft bim. Annars ses vi I bim december-tråden.
Hej alla!
Måste fråga er, jag tog ett clearblue och det visade negativt. Men efter 15-20 min såg jag det här?!
Ska ha mens om ca 4-5 dagar. Står dock också att man inte ska läsa av efter 10 min men tänker om det är så vanligt att det visar fel efter den tiden?

Det har varit lite luddigt med min sena ägglossning, uppskjutna mens osv. Det var första månaden efter spiraluttag och därmed första månaden jag skulle dokumentera min cykel :D Så svårt att veta exakt när ja skulle haft mens. Men har jag 14 dagar mellan ÄL och mens så plussade jag på BIM-5 :)
Det är så himla kul med ett plus, men nu går jag runt och oroar mig konstant för missfall :( Det är verkligen en resa det här alltså <3