• Anonym (Anonym A)

    Killen jag dejtar berättade igår att han har en flickvän. Snälla, hjälp mig!

    Jag behöver hjälp, stöd och råd. Hoppas på att få det här. Vet inte vart jag ska vända mig.

    Det är så att jag har dejtat en kille i ungefär två månader. Jag är så kär och har fått riktiga känslor för honom. Jag dras inte bara till hans yttre, vi klickar så otroligt bra som människor också. Vi har haft sex och det var underbart. Jag tänker på honom hela tiden och är verkligen så otroligt kär i honom. Jag har varit kär förut men det har aldrig känts såhär.

    Igår sa han att han ville prata om en sak. Jag förstod direkt att det inte var något bra. Han berättade då att han redan har en flickvän, sen fyra år tillbaka. Jag hade absolut ingen aning om det och blev helt chockad när jag fick höra det. Trodde först att han skämtade men icke. Han har lyckats dölja det riktigt bra.

    Är så fruktansvärt ledsen nu. Han sa att han gillar mig väldigt mycket och att han har starka känslor för mig. Han berättade också att hans och flickvännens förhållande inte är bra, men att han fortfarande gillar henne på något sätt. Han sa att han behöver tid att tänka nu. Han vet inte vad han ska göra och han var verkligen ledsen för detta. Vi har inte haft någon kontakt sen igår. Han behöver tid att tänka och det behöver även jag. Vi har inte sagt när vi ska höras igen men jag antar att någon kommer höra av sig snart..

    Jag är livrädd att han ska välja sin flickvän och lämna mig. Samtidigt så vet jag ju inte om jag kan vara tillsammans med honom även om han väljer mig, för hur ska jag kunna lita på honom? Egentligen borde jag väl ha sagt tack och hej redan igår men det är inte så enkelt med tanke på att jag är så kär i honom och har redan börjat föreställa mig en framtid tillsammans med honom. Jag är inte stark nog att lämna. Jag gillar honom för mycket.

    Snälla hjälp mig! Kom med några goda tips, råd, tankar. Jag är så jävla ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.

  • Svar på tråden Killen jag dejtar berättade igår att han har en flickvän. Snälla, hjälp mig!
  • Miss Skywalker
    Anonym (Anonym A) skrev 2021-10-08 20:12:34 följande:
    Frågan är hur jag hittar styrkan att lämna honom?
    Var inte orolig för den saken. Han har redan dragit sig ur nu när han fått vad han var ute efter..
  • Anonym (Behövs inte styrka)

    Man behöver inte styrka för att lämna någon. Man kan vara världens svagaste mespropp och lämna någon ändå, enda skillnaden är att man grinar mer och längre efteråt. Jag kan lova dig att jag är mycket svagare än dig, men jag hade gjort det ändå.

    Så du behöver inte samla styrka, du behöver bara göra det. Gör slut.

  • Anonym (Yyy)
    Anonym (ppp) skrev 2021-10-08 20:28:58 följande:

    Förlåt men det låter som väldigt osmart att ge sig in i ny relation så länge man är i det gamla. Inget av det du skriver här är väl någon bra anledning till det din vän gjorde. Det ger heller ingen förmildrande bild adderad till det TS skriver om 


    Jag tycker inte att det min vän gjorde var hemskt, inte med tanke på omständigheterna. Jag försökte bara visa att allt beror på omständigheterna och det måste inte alls vara så att just denna kille är en dålig människa. Vem vet, han kanske också har råkat ut för en flickvän som hotar honom?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Anonym A) skrev 2021-10-08 20:12:34 följande:

    Frågan är hur jag hittar styrkan att lämna honom?


    Det är alltid jobbigt när man måste följa hjärnan och inte hjärtat <3

    Säg till honom att ni inte kan vara tillsammans så länge han har flickvän, det spelar ingen roll hur dåligt han och hans flickvän har det; lyssna inte på nägra argument. För det finns inga argument som är acceptabla. Du kan alltid säga att han kan höra av sig när dom gjort slut men att du inte kommer vänta på honom. Sen säger du att om han ALLS bryr sig om dig så hör han inte av sig innan dess - för då vet du att om han hör av sig ändå så bryr han sig mer om sina egna känslor än om dina.

    Ovan är såklart givet att du fortfarande skulle vilja ha en relation med honom. För oss som är utomstående låter han som en idiot som inte förtjänar dig <3
  • jrockyracoon
    Anonym (Anonym A) skrev 2021-10-08 20:01:47 följande:

    Jag behöver hjälp, stöd och råd. Hoppas på att få det här. Vet inte vart jag ska vända mig.

    Det är så att jag har dejtat en kille i ungefär två månader. Jag är så kär och har fått riktiga känslor för honom. Jag dras inte bara till hans yttre, vi klickar så otroligt bra som människor också. Vi har haft sex och det var underbart. Jag tänker på honom hela tiden och är verkligen så otroligt kär i honom. Jag har varit kär förut men det har aldrig känts såhär.

    Igår sa han att han ville prata om en sak. Jag förstod direkt att det inte var något bra. Han berättade då att han redan har en flickvän, sen fyra år tillbaka. Jag hade absolut ingen aning om det och blev helt chockad när jag fick höra det. Trodde först att han skämtade men icke. Han har lyckats dölja det riktigt bra.

    Är så fruktansvärt ledsen nu. Han sa att han gillar mig väldigt mycket och att han har starka känslor för mig. Han berättade också att hans och flickvännens förhållande inte är bra, men att han fortfarande gillar henne på något sätt. Han sa att han behöver tid att tänka nu. Han vet inte vad han ska göra och han var verkligen ledsen för detta. Vi har inte haft någon kontakt sen igår. Han behöver tid att tänka och det behöver även jag. Vi har inte sagt när vi ska höras igen men jag antar att någon kommer höra av sig snart..

    Jag är livrädd att han ska välja sin flickvän och lämna mig. Samtidigt så vet jag ju inte om jag kan vara tillsammans med honom även om han väljer mig, för hur ska jag kunna lita på honom? Egentligen borde jag väl ha sagt tack och hej redan igår men det är inte så enkelt med tanke på att jag är så kär i honom och har redan börjat föreställa mig en framtid tillsammans med honom. Jag är inte stark nog att lämna. Jag gillar honom för mycket.

    Snälla hjälp mig! Kom med några goda tips, råd, tankar. Jag är så jävla ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.



    Så frågan är om du ska följa dina känslor eller ditt förnuft. Ja, det är ungefär samma fråga om du vill ha det bra eller om du vill ha det dåligt.

    Förnuftet finns där för att varna oss för långsiktiga risker. Väljer man att kasta sig in i otrohet / partners som saknar moral för att man låter känslorna styra ens beslut kommer detta resultera i ett emotionellt kaos.

    Ser man ett getingbo ska man inte trycka in handen där, oavsett vad ens känsloliv försöker lura in en i.

    Och ja, det går att behärska sina känslor. Om jag får en plötslig lust att ta på en kvinnas bröst så klarar jag enkelt att avstå, som ett exempel.

    Att vara kär är ingen ursäkt för att skapa kaos och oreda i sitt eget och andras liv.
  • Klartsomvatten
    Anonym (Ghost) skrev 2021-10-08 22:25:18 följande:

    Förståelse för en tjej som gnäller över hur hon ska kunna lämna ett svin....?


    Kommentera inte om du inte har något bra att säga. Du är bara otrevlig. Varför börjar du ens snacka om flickvännen? Det är väl inte så konstigt att ts känner sig ledsen och sårad?
  • Anonym (tu7sp90)
    Anonym (Anonym A) skrev 2021-10-08 20:14:14 följande:
    Jag vet inte vad hans flickvän heter och jag vet inte hur jag ska få reda på det heller. Hittar ingenting på hans sociala medier, då hade jag ju upptäckt något för längesen.

    Om du vet vad han heter så kan du ta reda på var han bor (Om du inte redan vet). Bor de ihop så kan du lätt få fram hennes adress. 
    Bor de inte ihop blir det svårare.


    men egentligen är det bara att glömma, stänga ner och gå vidare med livet.
    Du kommer ganska snart över honom och inser att du haft tur som slapp honom.

    Om ni skulle bli ihop så behöver du räkna med att han gör likadant mot dig och träffar andra för att testa om det finns nåt bättre.

  • Anonym (Ghost)
    Klartsomvatten skrev 2021-10-09 13:53:08 följande:
    Kommentera inte om du inte har något bra att säga. Du är bara otrevlig. Varför börjar du ens snacka om flickvännen? Det är väl inte så konstigt att ts känner sig ledsen och sårad?
    Du tillför så otroligt mycket till tråden.
  • Nutid
    Anonym (BS) skrev 2021-10-08 23:50:16 följande:

    Har jag förstått dig rätt: om du var flickvännen vars kille var otrogen mot dig...skulle du råda din kille att fortsätta vara otrogen mot dig med en annan tjej, för att hon är så kär och inte har styrkan att lämna???


    Nu är ju TS inte den otrogne pojkvännen.

    Han har som jag skrev gjort fel ****** fel.

    TS har inte gjort något fel.( det var min huvudpoäng)

    Om jag var den bedragna flickvännen hade antingen varit medveten om att varit med andra, eller gjort slut om jag fått reda på att han haft en annan under lång tid.
  • Anonym (-)

    Det enda rätta här är att dumpa honom. Han är ett SVIN. Sedan berättar du också för hans flickvän att han varit ett otroget jävla as!

    Finns inget annat. Vad fan funderar du ens på?!

Svar på tråden Killen jag dejtar berättade igår att han har en flickvän. Snälla, hjälp mig!