• Anonym (Idioti)

    Vad har gjort er förbannad idag?

    Som rubriken säger, vad har gjort er förbannad just IDAG?

    *Slöa arbetskamrater som försöker mygla sig undan arbete men hävdar att dom har såååå mycket att göra (=titta i telefon)

    Kom igen!

  • Svar på tråden Vad har gjort er förbannad idag?
  • Anonym (Ää)

    Alla skjutningar i Sverige som sker dagligen och på allmänna platser så att oskyldiga riskerar sina liv.

    På Sveriges politiker som inte tar gängvåldet och skjutningarna på allvar utan sitter i en debatt och kastar skit på varandra på en sandlådenivå.

    Personer som mår dåligt och känner behov av att trycka ner andra för att må bättre själva.

    Personer som inte förstår att en del vindkraft är bra och att Miljöpartiet inte resonerar logiskt om vad som funkar i realiteten.

  • Anonym (Rehab)

    Att en man på mitt jobb som haft rehabsamtal pga många sjukningar kom till jobbet idag trots att han kände sig krasslig för att han inte ville skaffa ett första dagen intyg. Han har varit mycket sjuk men det kan man förvänta sig när det är pandemi, när man ska stanna hemma för minsta lilla. Kan tycka att man kan skjuta upp rehab och första dagsintyg då. Kändes inte så roligt att jobba med nån som inte kände sig frisk och vara orolig för att bli smittad av vad det nu var han hade.

    Sedan blev jag irriterad på en annan kollega som har en jävla tråkig attityd, som tror hon kan jobbet trots att hon bara jobbat en månad. Svarar spydigt när man tillrättarvisar henne på ett trevligt sätt, men nu jävlar blir det inga trevliga toner nästa gång hon gör nåt fel. Visa lite respekt för en kollega som jobbat 14 år på samma arbetsplats och är gammal nog att vara din mamma, hon har knappt lämnat tonåren bakom sig? Jaja lite PMS och en 2,5 åring som låg vaken 2 timmar i natt på det?

  • Aniiee
    Glinda från Oz skrev 2021-10-13 14:59:19 följande:

    Det handlar inte om vad jag tycker. Det finns ingen forskning, ingen vet konsekvenserna, det finns ingen enig medicinsk expertis. Vård i Sverige ska vara evidensbaserad det är inte transvård på barn.

    Jag är alltså INTE emot hormonblockerare mm Jag vill att vården ska vara EVIDENSBASERAD precis som all annan vård. Kommer forskningen fram till att hormoner är bra ska det såklart ges hormoner.


    Ingen forskning? Herregud, google scholar är ett par knapptryck bort... Självklart finns det forskning.

    scholar.google.com/scholar&q=Children+hormonal+treatment+transgender&hl=en&as_sdt=0,5
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Glinda från Oz
    Aniiee skrev 2021-10-13 17:53:52 följande:

    Ingen forskning? Herregud, google scholar är ett par knapptryck bort... Självklart finns det forskning.

    scholar.google.com/scholar&q=Children+hormonal+treatment+transgender&hl=en&as_sdt=0,5


    På de ÖVER 18 år ja. Nu pratar jag om MINDERÅRIGA inget annat.

    Det har också kommit två stora nya grupper. De som fötts som kvinnor med autism och de som från en dag till en annan hävdar att de är transexuella. Det här är snabbt växande grupper.

    Det finns massor av jättebra högkvalitativ forskning som stämde för 10 år sedan, nu ser patientgrupperna annorlunda ut så forskningen är inaktuell.
  • Aniiee
    Glinda från Oz skrev 2021-10-13 18:10:47 följande:

    På de ÖVER 18 år ja. Nu pratar jag om MINDERÅRIGA inget annat.

    Det har också kommit två stora nya grupper. De som fötts som kvinnor med autism och de som från en dag till en annan hävdar att de är transexuella. Det här är snabbt växande grupper.

    Det finns massor av jättebra högkvalitativ forskning som stämde för 10 år sedan, nu ser patientgrupperna annorlunda ut så forskningen är inaktuell.


    Du missade det stora ordet CHILDREN eller,?
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (Kalle)

    På det jag fick höra om två undersköterskor som skolkar från jobbet, skiter i att ta provet på folk etc och sitter och fikar istället. Synd att det är så svårt att sparka folk.

  • Glinda från Oz
    Aniiee skrev 2021-10-13 18:24:52 följande:

    Du missade det stora ordet CHILDREN eller,?


    Nej, jag läste. Det finns hur mycket forskning som helst som säger emot den du just länkade till. Att det är så olika bud är för att det att det är helt nytt av så många barn får en könsdysfori diagnos, antalet har ökat 2500% de senaste10 åren. Du får inte glömma att könsdysfori är en sjukdom, det är olyckligt att det blivit identitetspolitik.

    Hormonblockerare framställs gärna som något helt neutralt som inte ger några bestående men, när det i själva verket har tunga biverkningar tex påverkan på skelettet.
  • Anonym (llll)
    Anonym (A) skrev 2021-10-13 13:15:42 följande:
    Eftersom Kivra är en digital brevlåda, så kommer breven där. Kivra delar inte ut post i fysiska brevlådor. 

    Jag har fått ett sms där det står att brevet har skickats. Jag tolkar det som att jag bör få det i min låda då jag inte är ansluten till Kivra.
    Hur som, det var dagens irritation, inget som behöver bli en följetong i ts tråd
    Oj då, du har tyvärr missförstått. Kivra skickar brev = det kommer i den digitala brevlådan. 
  • Anonym (A)

    (III) Allt är utrett och som av en händelse trollade posten fram mitt brev idag.

  • Anonym (122)
    Anonym (A) skrev 2021-10-13 13:15:42 följande:
    Eftersom Kivra är en digital brevlåda, så kommer breven där. Kivra delar inte ut post i fysiska brevlådor. 

    Jag har fått ett sms där det står att brevet har skickats. Jag tolkar det som att jag bör få det i min låda då jag inte är ansluten till Kivra.
    Hur som, det var dagens irritation, inget som behöver bli en följetong i ts tråd
    Dom menar digitalt brev. Du måste på något vis vara ansluten till kivra för att de ens ska kunna messa dig.

    Jag får alla kreditupplysningar osv på riktigt brev för att jag tog bort kivra.

    Testa att logga in.
  • Anonym (A)

    (122) vilken följetong detta blir. Jag har haft Kivra men avsagt mig det, har inget konto där. Hur som, igår fick jag ett brev på posten från kreditbolaget. Allt löst.

  • Anonym (Dressyrkärringar)

    Dryga, okunniga dressyrkärringar som gärna vill styra och ställa och berätta för andra hur de ska hantera sina hästar. Helt utan kunskap vare sig om hästar eller hur personerna faktiskt gör med sina hästar.

  • Anonym (surkärring)

    Ingenting faktiskt, för ovanlighetens skull!

Svar på tråden Vad har gjort er förbannad idag?