• Guldnovan

    Kvinnor som inte får orgasm vid sex är själva dåliga i sängen?

    Jag har aldrig fått orgasm vid sex...Då är jag värdelös alltså? 

  • Guldnovan
    En manlig man skrev 2021-10-13 12:38:22 följande:

    Jag skulle säga att det inte finns något tydligt samband. Men min erfarenhet säger mig att de kvinnor som lättare får orgasm gillar sex mer och är kåtare och snuskigare. Men givetvis finns det undantag. Själv tycker jag att sexet blir mycket bättre och roligare med en kvinna som har lätt att komma. Om hon behöver extra stimulans och tar saken i egna händer så tycker jag bara det är positivt.


    Jag tror inte din erfarenhet är stor nog i förhållande till antal kvinnor som har svårt att komma eller aldrig kommit vid sex. 
    För övrigt kanske din upplevelse att sexet blir roligare och bättre om hon har lätt att komma får stå för din egen prestation i sängen. Eller var det bara ett olyckligt val av ord? 
  • Guldnovan
    Anonym (Skumtomte) skrev 2021-10-13 06:38:28 följande:

    Och var är de andra alternativen....? Jag får lägga till mitt eget.

    NEJ: Att kvinnor inte får orgasm vid sex har inget att göra med hur bra de är i sängen.


    Håller med! 
  • Guldnovan
    Anonym (.,) skrev 2021-10-13 13:00:16 följande:

    Män som inte får kvinnan att få orgasm är dåliga i sängen. Sex handlar om att ge och ta.

    Så typiskt kvinnofientligt synsätt att hela tiden skuldbelägga kvinnor för sådant som män egentligen är ansvariga för.


    Menar du på allvar att du tycker det är mannens uppgift att se till att kvinnan får orgasm? 
  • Guldnovan
    Anonym (.,) skrev 2021-10-13 13:21:14 följande:
    Nej, man har ett gemensamt ansvar. Men tyvärr anser allt för många män att kvinnan är skyldig honom orgasm (via exempelvis avsugning) och vill hon inte ge honom oralsex så påstår han att hon är dålig i sängen. Samma sak om kvinnan inte får orgasm, då är hon dålig i sängen men samtidigt anser många män med dålig kvinnosyn att kvinnan har ansvar för sin egen orgasm samtidigt som de ber kvinnor att suga av dem.
       "Män som inte får kvinnan att få orgasm är dåliga i sängen."

    Det är dina egna ord!
  • Guldnovan
    Anonym (ooo) skrev 2021-10-13 14:21:49 följande:

    Dåliga alternativ det var att välja på. Jag ville ha bara "nej" som svar men det fanns inte. TS har styrt för mycket i svaren. 

    Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att jag tror kvinnor som har svårt få orgasm är riktigt BRA i sängen. Varför? Jo, för de har säkerligen år efter år kämpat för att få orgasm men inte lyckats och då har de försökt göra allt mannen vill, till lags i tron att det ska göra sexet bättre. Kvinnor som inte får orgasm tror ofta att det är fel på dem, och gör då allt för att kompensera. 


    Rätt tänkt enligt mig. För mig är akten lika viktig hela vägen och jag är högst närvarande från start till slut. Njuter hejdlöst och älskar sex. Jag bedriver ingen orgasmjakt för min egen del. 
    Jag känner inte att jag måste kompensera, att jag inte kommer vet jag ju så jag lägger inget focus på det. 
    Nu när jag träffar nya män som inte känner mig blir det ofta mycket prat och de blir förvånade. Nästan alla jag träffar berättar med inlevelse om våra kommande orgasmer, de beskriver till och med hur och när de "ger" mig orgasm osv....Många skriver t.ex  "kvinnans njutning är i centrum/ jag låter kvinnan komma först, helst flera gånger/jag brukar inte ge mig innan du kommit....orgasmgaranti till max. Det får mig att känna att sexet inte är ok om jag inte kommer. Jag tror att många män behöver kvinnans orgasm som ett kvitto på att de är bra nog i sängen. 

    Den värsta frågan jag vet och som jag fick för en månad sen efter att han slickat mig var: Kom du? Nej .... det gjorde jag inte. OM jag hade kommit skulle du inte behöva fråga. 
  • Guldnovan
    En manlig man skrev 2021-10-13 15:35:01 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Jag vet bara att jag är omtyckt av kvinnor och har lätt för mig. Alla kvinnor kan inte komma med en man, de är mentalt blockerade helt enkelt. Är du en sån?
    En sån???
  • Guldnovan
    En manlig man skrev 2021-10-13 15:41:20 följande:
    Så kan det vara såklart. Jag har bara legat med runt 50 kvinnor och långt ifrån alla har fått orgasm. Iofs har många varit ons och jag har ärligt talat inte brytt mig så mycket. Speciellt när jag var yngre. Så tacksam att min kvinna nu inte behöver något direkt förspel och har lätt att komma. Ibland bara genom penetration t.o.m.

    Första gången vi hade sex kom hon på 30 sec bara genom att jag fingrade lite. Jag blev förvånad kan man säga.
    Så lättsamt för dig...
  • Guldnovan
    KimLinnefeldt skrev 2021-10-13 15:52:47 följande:
    Menar du när han är inne i dig? Eller över huvud taget? Inte ens när du har sex med dig själv?

    Men som kommentar till TS: Det är klart att det är bådas ansvar att njuta och ge njutning. Det ska inte vara någon prestation varken från henne eller honom. (Fast jag måste erkänna att hennes orgasm är en skön belöning...)

    Och om du aldrig kommer, ser du det som ett nederlag eller njuter du ändå fullt ut av sexet?
    Sex med mig själv är onani och då kommer jag. Numera, det hände första ggn när jag var 48. 55 nu. 
    Jag har aldrig upplevt orgasm under sex dvs varken när jag blivit slickad/smekt eller knullad. 

    Du ser, det är ingen som tror mig. Trots att jag skriver aldrig under sex så kommer alltid följdfrågor. 
    Spelar ingen roll hur jag skriver för alla tror man kommer på något vis. För 7 år sedan var det ALDRIG någonsin. Nu onanerar jag och kommer utan problem. 

    Jag har aldrig upplevt det som ett nederlag. Jag njuter fullt ut som jag beskrev lite längre upp. Tror männen har större problem. 
    För mig är det inte de sista sekunderna målet med att ha sex men en man. Jag är on fire från början till slut. 

    Just nu är jag nöjd med att komma  när jag onanerar. Nu övar jag på att onanera med en man nära, har kommit två ggr. så. Han satt i sängen. Så småningom kanske jag kommer under samlag. 
  • Guldnovan
    KimLinnefeldt skrev 2021-10-13 15:52:47 följande:
    Menar du när han är inne i dig? Eller över huvud taget? Inte ens när du har sex med dig själv?

    Men som kommentar till TS: Det är klart att det är bådas ansvar att njuta och ge njutning. Det ska inte vara någon prestation varken från henne eller honom. (Fast jag måste erkänna att hennes orgasm är en skön belöning...)

    Och om du aldrig kommer, ser du det som ett nederlag eller njuter du ändå fullt ut av sexet?
    Där.....där är problemet för mig och många kvinnor. 
    "Hennes orgasm är en skön belöning" . Kvinnans orgasm har mindre med mannens kvalitet som älskare att göra än ni tror.  Tyvärr alltså....

    Du och jag kan ha det bästa sexet, jag njuter till 100 och det märker du, jag lovar! Att  jag inte kommer innebär inte att du är dålig på något vis. Tycker du det så är det ditt problem och inget jag kan hjälpa dig med, det får du jobba med själv. Den uteblivna orgasmen beror mest på mig. Om du inte är helt bedrövlig men då är det dåligt ändå. Utebliven orgasm är inte ett tecken på dåligt sex. Förstår du hur jag menar? Det var svårt att få till en mening som var begriplig. 
    Orgasm=bra sex antar jag. (vet ju inte) 
    Inte orgasm= Enligt mig kan det vara jättebra men det kan ju vara dåligt av andra anledningar. 
    Mvh. Guldnovan
Svar på tråden Kvinnor som inte får orgasm vid sex är själva dåliga i sängen?