• Anonym (Tönten)

    Stötte på kompis - Har jag gjort bort mig?

    Jag är med i en stödgrupp för folk med psykiska problem och där finns en kille som jag alltid har gillat, han har varit med i tre år. Men jag har tänkt att han är nog för fin för mig och det vore kanske dumt att förstöra gruppdynamiken genom att stöta på nån där, kan ju bli lite pinsamt.

    Men så fick jag ett ryck och stötte först väldigt försiktigt på honom genom sms, man kunde tolka det som om jag bara ville träffa honom som vän, men han förstod säkert att jag ville mer än så.

    Till min stora förvåning dissad han mig inte, jag blev helt till mig över det. Han är snyggare, yngre och smartare än mig (dock inte alltid smartare). Han har social fobi så han sa att han vet inte om han orkar mentalt, att han var sugen på det men skulle tänka på det och ville jag skulle ge honom tid innan vi skulle träffas bara han och jag.

    Jag lät det gå fyra dagar och sen sms:ade jag igen. Han sa att han nog inte orkar och att vi kan träffas när vi träffas i gruppen istället. Jag blev jätteledsen och kände inte ens för att gå till praktiken nästa dag. Han är verkligen unik! Men jag tänker jag måste hålla igång och efter praktiken nästa dag när jag tänkte massa på honom och var ledsen över att han inte vill ha mig vart jag också extremt kåt (kanske för jag nyss fått mens) och kunde inte låta bli att skicka en nakenbild till honom innan jag skulle onanera.

    Den var väldigt mörk så syntes inte så tydligt hur tjock/mullig och ful jag är. Dock vet jag att killar brukar gilla mina stora bröst. Men personligen tycker jag jag är jätteful, överallt. Han svarade inte, vilket är typiskt honom, han svara bara på typ en del meddelanden. Men denna dag skickade jag bara vilden utan text eller nåt mer sen.

    Nu har jag värsta ångesten. Stödgruppen är imorgon och han kommer nog vara där som vanligt. Jag känner inte för att gå, men samtidigt är det alltid kul att träffa honom och jag tänker att det är väl lika bra att få det gjort, det där att träffa honom igen efter jag skickat den bilden. (Han är i 30-årsåldern och jag i 40-årsåldern.)

    Det är så typiskt mig att jaga killar som är för fina för mig. Är svag för söta, snygga killar.

    En av anledningarna till att jag plötsligt stötte på honom var att jag fick veta genom en gemensam kompis att han tydligen är väldigt ensam. Då tänkte jag att han kanske behöver någon. Men han menar att han behöver bygga upp stabilitet först, att ensamhet är enklast. Han har även börjat arbetsträna 25%, så det gör honom trött också. Jag har liknande problem som honom, så jag vet hur det är att vara stresskänslig, men har inte sån social fobi som han har. Har även sagt (innan nakenbilden-dagen) att jag tycker han är väldigt fin och så och att jag inte bara är ute efter sex typ. (Även om jag skrev det på ett snyggare sätt.) Men kanske skyller han lite på sina diagnoser för att han kanske egentligen inte är intresserad av mig alls.

    Vad tror ni han tänker??

    Hur stor idiot är jag??

  • Svar på tråden Stötte på kompis - Har jag gjort bort mig?
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Tönten) skrev 2021-10-14 21:56:10 följande:

    Han ogillar inte mig. Han är bara inte intresserad just nu, han sa ju det själv.

    Vi har ingen ledare.

    En kontaktperson kan man prata med allt om, det är det som är poängen.

    Idag blev det bråk mellan två andra personer i stödgruppen, skönt att det tog fokus bort från vad jag gjort. Känner faktiskt ok att träffa honom, och han berättade om sina diagnoser när jag frågade. Jag sa liksom "Näää" eller "Ahh" typ för att visa att jag tycker det lät så sorgligt det han sa. (inte överdrivet eller så, men han förstod nog att jag kände med honom liksom.) Visste inte att det var så illa. Men att han mår bättre. Men stackars lille, jag inser att mina problem är bara peanuts i jämförelse. Vill bara krama honom, men lämnar honom som sagt i fred nu. Han tittade rätt länge på mig när vi alla skildes, men det var nog bara för jag inte skulle åka med honom på bussen som vi brukar utan var tvungen att prata ut med dom andra om det som hänt (bråket mellan två andra) och därför åkte bil med dom.


    Bra där, att du lämna han (lite) ifred. Men som sagt jag vet allt om det där med psykisk instabilitet, dåligt mående och dåligt självförtroende. Mm, han gillar nog dej, när han tittar långt efter dej för att du inte tar bussen, som vanligt.. Nu, serru ska du heller inte vika undan för mycket. Alla relationer handlar om samspel, ge och ta. Nu ligger bollen lite grand hos dig igen, när han nu tittade efter dig :) För grejen med dej tror jag inte alls är att du är en "tönt" utan det är att du sakta men säkert ska bygga självförtroende och psykisk stabilitet, att ge och ta. Samma gäller som sagt mig, så jag vet vad jag snackar om. Du måste nu belöna dig själv för att du gjort ett bra jobb. Det är nämligen mycket bra att du tar plats och visar vilka du vill umgås med. Både du och jag har nämligen folk som gillar oss och som vill umgås med oss. Och då måste vi låta dem umgås med oss. Kort sagt, backa inte för långt nu, om killen nappar.
  • Anonym (Låt honom vara)
    Anonym (Rätt) skrev 2021-10-16 07:20:34 följande:
    Bra där, att du lämna han (lite) ifred. Men som sagt jag vet allt om det där med psykisk instabilitet, dåligt mående och dåligt självförtroende. Mm, han gillar nog dej, när han tittar långt efter dej för att du inte tar bussen, som vanligt.. Nu, serru ska du heller inte vika undan för mycket. Alla relationer handlar om samspel, ge och ta. Nu ligger bollen lite grand hos dig igen, när han nu tittade efter dig :) För grejen med dej tror jag inte alls är att du är en "tönt" utan det är att du sakta men säkert ska bygga självförtroende och psykisk stabilitet, att ge och ta. Samma gäller som sagt mig, så jag vet vad jag snackar om. Du måste nu belöna dig själv för att du gjort ett bra jobb. Det är nämligen mycket bra att du tar plats och visar vilka du vill umgås med. Både du och jag har nämligen folk som gillar oss och som vill umgås med oss. Och då måste vi låta dem umgås med oss. Kort sagt, backa inte för långt nu, om killen nappar.
    Bollen ligger SÅ inte hos TS. Vet inte om du försöker vara taskig för att lura i TS något. Hon ska verkligen inte göra något mer för att hon uppfattat att han tittat på henne. Det vore verkligen helt galet. TS bör backa långt.
  • Anonym (Tönten)

    Jag tvivlar att han tittade så på mig för att han gillade mig, kan ju varit annat också. Jag ska verkligen lämna honom i fred länge länge och försöka prata mer med honom på mötena, om jag får en syl i vädret för vissa andra parat för mycket där. Tycker bollen ligger hon honom, nu vet han hur jag känner. Men jag ska inte typ undvika honom på mötena om man säger så. Och han har inte uttryckligen sagt att jag absolut inte får sms:a honom alls, men ska undvika det ändå. Jag försöker vara så naturlig kan kan kring det här, men mest försöka glömma honom.

  • Anonym (Tönten)

    Jag får se det som en ära att bara få träffa honom varje vecka, och att han vet hur jag känner. Är rät kär i honom faktiskt, men jag tycker han förtjänar bättre än mig. Och med tanke på hur stora problem han har (som han berätta om nu i veckan), så kanske han inte är helt bra för mig heller. Blev nästan rädd. Tycker så synd om honom.

  • Madida

    Bara läst ts.

    Alltså, vad tänkte du med?! Helt ok att stöta på någon man är intresserad av men då får man också acceptera ett nej om man får det. Och du fick ett nej tack. Då skickar du istället en nakenbild?!?! Han skulle kunna anmäla dig. Det där är att gå över alla gränser och ja du borde skämmas.

    Skicka ett sms och be så hemskt mycket om ursäkt. Sen låter du honom vara!


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Tönten)

    Kan tillägga att vi ofta drar rätt grova sexskämt på träffarna och jag vet att han kollar mycket på porr. En del del t.o.m. 

    Jag tänker också på när jag själv mådde som sämst och ingen riktigt frågade hur jag mådde och tog kontakt med mig. Så är inte hälsosamt att leva heller. Alltid svår balansgång mellan att bry sig om och lämna någon ifred. Jag tänker nu på hans mående, inte nödvändigtvis mina andra känslor för honom.

  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Tönten) skrev 2021-10-16 15:16:39 följande:

    Jag får se det som en ära att bara få träffa honom varje vecka, och att han vet hur jag känner. Är rät kär i honom faktiskt, men jag tycker han förtjänar bättre än mig. Och med tanke på hur stora problem han har (som han berätta om nu i veckan), så kanske han inte är helt bra för mig heller. Blev nästan rädd. Tycker så synd om honom.


    Mm, två saker har jag att säga om det här: 1. Han förtjänar att ha det bra. Och kanske är det med dej? 2. Precis, så ja. Du förtjänar också att ha det bra. Och kanske eller kanske inte, är han bra för dej. Ta det försiktigt och va rädd om dej!
  • Anonym (A)
    Madida skrev 2021-10-16 15:34:24 följande:
    Bara läst ts.
    Alltså, vad tänkte du med?! Helt ok att stöta på någon man är intresserad av men då får man också acceptera ett nej om man får det. Och du fick ett nej tack. Då skickar du istället en nakenbild?!?! Han skulle kunna anmäla dig. Det där är att gå över alla gränser och ja du borde skämmas.
    Skicka ett sms och be så hemskt mycket om ursäkt. Sen låter du honom vara!
    +1
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Jens-Johnny) skrev 2021-10-17 19:43:42 följande:

    Skickade du en bild på fittan?


    Varför undrar du det?
  • Anonym (Tönten)
    Anonym (Jens-Johnny) skrev 2021-10-17 19:43:42 följande:

    Skickade du en bild på fittan?


    Nej, brösten.
Svar på tråden Stötte på kompis - Har jag gjort bort mig?