Ma1986 skrev 2021-12-17 09:28:38 följande:
Dag 7, men tror inte jag kommer att testa tidigare. Ska ju testa på dag 18 enligt kliniken. Är en vän av ordning ;) Känner mig mer skräckslagen för att testa och få ett negativt test. Usch, kommer blir nervöst :(
10 det var tidigt, visste inte att man kunde se det redan då. Tror inte jag vågar testa innan julafton iaf, heller lyckligt ovetandes. Förstår att du vill testa tidigare när du upplevde det så sist. Men spännande ändå! Jag håller verkligen tummarna!
Men det är en skakig resa dethär, var så säker på att våra fyra embryon som skulle odlas till dag 5 för frys alla skulle klara sig eftersom det, de satte in (2-dagars) var perfekt. Fick brev igår att inget kunde frysas - och så besviken. Hade ju varit skönt med en backup om detta inte tar sig vilket jag såklart hoppas. Sen vet man ju å andra sidan inte om de klarat tining. Har du något i frysen?
Så otroligt tråkigt att höra att inget gick att frysa. Vilken besvikelse för er! Embryon i frysen är ju verkligen en backup. Förra ivf:en blev bara ett ägg befruktat så vi visste från början att om det inte tar sig så blir det en ny behandling. Hur det gått denna gången har vi inte fått besked om än. Borde väl dimpa ner ett brev snart. Vi fick iaf två embryon som skulle odlas vidare. Hoppas intensivt på dem!
Men alltså, det är så nedslående att inget av dina fyra embryon klarade sig :( Det säger en del om hur svårt det ändå är att få till det på naturlig väg. Det är liksom fyra månader med ägglossningar där det inte hade tagit sig. Eller kan man verkligen räkna så? Hade något/några kanske klarat sig längre om de befunnit sig i sin naturliga miljö i livmodern istället...?
Mm, jag förstår hur du tänker. Jag är så deppig över att, mig veterligen, aldrig ha blivit gravid att jag vill veta om jag blir det, även om det inte ens håller till testdagen. Ett bevis på att min livmoder funkar liksom.
Jo men jag tror att man kan få ett sånt där svagt spökstreck t o m tidigare än så. Men det ska ha gått ca 10-14 dagar efter man tagit ovitrellen.