En manlig man skrev 2021-10-16 11:23:20 följande:
Va skönt att du inte har någon skuld i att dina förhållande inte fungerat. Men har du blivit lämnad någon gång?
Det är aldrig ens fel att två träter. Men bara en person kan inte rädda ett förhållande.
Jag har alltid varit tydlig med vad jag behöver i ett förhållande och jag gör vad jag kan för min partner både i vardagen och sexuellt. Sexuellt är jag öppen för att testa nya saker, men jag testar inte vad som helst. Vissa saker vet jag helt enkelt att jag inte skulle gilla, även utan att testa.
Jag älskar sex, är ofta kåt och har alltid varit den som velat ha sex mest i mina förhållanden. Om den jag är tillsammans med inte vill lika ofta som jag kan jag acceptera det om sexet är bra när det väl sker.
Men jag accepterar inte att en man inte vill göra det han kan för att tillfredsställa mig utan bara vill 'stoppa in den och jucka tills han kommer' för att det är bekvämt för honom.
Inte heller vill jag ha en man som låter mig sköta markarbetet medan han själv sitter som en slapptask och latar sig i soffan. Och jag har inga höga krav på städning och liknande, för mig är det gott nog om man diskar/ställer in disken i diskmaskinen varje dag, dammsuger och städar toaletten ordentligt en gång i v, tvättar vid behov och storstädar när det behövs. Jag kollade tidsåtgången en gång, ca fem minuter per dag och person krävdes för att hålla min nivå.
Har nog inte blivit lämnad som så, men jag blev dumpad, via facebookmessenger av en kille jag dejtat ett tag. Det var ledsamt så klart, men eftersom vi inte var ett par som så, så gick det snart över. Den killen dejtade jag trots att vi aldrig hade penetrerande sex (som jag älskar) eftersom han hade prostatacancer. Men han gjorde så mycket annat sexuellt att det inte bekom mig nå nämnvärt.