• Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • Anonym (X)
    Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:41:18 följande:

Är du på riktigt? Så spännande du reagerar.

Var i mitt inlägg finns det någon moralism?
    Var finns den "sexualmoralism" du tar upp?

Vilket inlägg är det du svarar på?
    Jag utgår ifrån att du svarar på något annat eller kanske är i fel tråd?

du talar om "mina texter". Vilka texter menar du?
    Jag har gjort ett inlägg och svarat i all välmening.

Läs ditt eget inlägg och reflektera.
    Läs svaret du fick och reflektera.

Så hittar du svaren.
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2021-10-19 10:40:45 följande:
    Intressant hur alla kvinnor alltid framhärdar att alla kvinnor är olika medan man samtidigt vägrar inse att samma sak gäller män. Det är helt omöjligt att ens gissa vad som ligger bakom att ts dejts intresse svalnat. Knappast var det för att de legat för han fortsatte ju träffa henne igen efteråt. Däremot verkar ts gjort sitt bästa för att inte vara för på (snarare tvärtom) vilket mannen mycket väl kan tolka som bristande intresse från hennes sida.
    Exakt så.
    Och alltid kommer incels in i trådarna och moraliserar över hur lättfotade kvinnor är...
  • Anonym (hemliga armén)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:54:46 följande:
    Läs ditt eget inlägg och reflektera.
    Läs svaret du fick och reflektera.

Så hittar du svaren.
    fint. men jag har inte tid att försöka avkoda svepande onyanserade påståenden som saknar grund.

Anklagar du någon för något så ligger bevisbördan på dig.
    Gör det ordentligt eller låt bli, det är ditt val.

Du har fel tills du har bevisat ditt påstående med någon slags substans.
    Jag misstänker att du inte kommer lyckas.

Reflektera gärna över detta.
  • Anonym (hemliga armén)

eh.. Du svarar på ett inlägg som säger:

Intressant hur alla kvinnor alltid framhärdar att alla kvinnor är olika medan man samtidigt vägrar inse att samma sak gäller män. 

Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:56:43 följande:

Exakt så.

Fattar du att det var exakt det jag skrev?
    Att män är olika.

I ena fallet dömer du mig som 1800-tals moralist.
    I det andra fallet håller du med och hurrar.

Spännande.. Skrattande

• Mandel
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:32:23 följande:
    Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?

Precis lika slampigt som mannen! Att så många män är slampor som vill ha sex på första dejten!
    Usch och fy för människor som har sex med i princip okända människor. 
    Dags för 208 Ave Maria eller något för att få förlåtelse...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:40:05 följande:
    Var det inte slampigt av mannen att knulla på första dejten?
    Jo det var det säkert, men skillnaden är att det inte är han som sitter och beklagar sig på FL utan du.

Om du inte vill ha en kille som bara vill tömma och glömma så är det kanske bättre att vänta med sex tills du vet att han är seriös?
  • Anonym (sådär)
    Mandel skrev 2021-10-19 11:03:16 följande:

Precis lika slampigt som mannen! Att så många män är slampor som vill ha sex på första dejten!
    Usch och fy för människor som har sex med i princip okända människor. 
    Dags för 208 Ave Maria eller något för att få förlåtelse...

Japp men han verkar vara nöjd med det men TS verkar inte vara det. Om det är hon som har problem med det upplägget så är det kanske upp till henne att hitta en lösning.
  • Anonym (Göran.)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:05:42 följande:

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

Killar tänker så klart olika. Det kan vara så att när han fick distans till det som inträffade blev han tveksam till att inleda någon ny relation. Han kanske kom på att han trivdes som han hade det. Det behöver inte ha med sexet att göra.

Jag har nu varit tillsammans med en kvinna som jag träffade på nätet i 15 år. Vi låg med varandra redan första kvällen. Vi trivdes fantastiskt bra tillsammans. Det kändes faktiskt mysigt redan när vi pratade i telefonen med varandra.

Jag träffade några kvinnor före henne men låg inte med någon utav dem eftersom det inte kändes rätt. Jag vill inte såra någon kvinna eller utnyttja kvinnor. Det skulle jag få mig att må väldigt

dåligt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:56:43 följande:
    Exakt så.
    Och alltid kommer incels in i trådarna och moraliserar över hur lättfotade kvinnor är...
    Och alltid ska några feminister kalla alla som inte skriver det man vill höra för incels.

Vad är syftet med tråden?

Är det en kasta skit på män tråd där vi alla ska ha festival i att påpeka vilket svin killen och alla män är som bara vill knulla och dra... eller är det en tråd för att ge TS råd hur hon ska undvika att hamna i såna situationer igen?

Om det är det första så passar dina inlägg perfekt...

Om det är det andra så kommer att kasta skit på killen och påpeka vilket svin han och alla män är inte hjälpa ett skit, för nästa gång TS träffar en snubbe och knullar på första dejten så kommer risken fortfarande vara exakt lika stor att han drar efter att han tömt pungen.
  • Anonym (L)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:34:27 följande:

Förhoppningsvis?

Ytterligare en som biter sig fast i 1800-tals moralismen...

Den bistra sanningen ÄR att de flesta män är riktigt, riktigt usla i sängen. De har bara ett enda intresse när det kommer till sex - sig själva.

Ta till dig av det så kanske även du kan bli bättre i sängen och kan släppa din fossilerade sexualmoralism som du prackar på kvinnor.

Bonustips: var inte så desperat efter Kvinnan i dina texter. Män är inte speciellt omtänksamma generellt sett, inte när det kommer till sex. Där är det snarare narcissism som gäller.

Vad baserar du det på, att de flesta män är värdelösa i sängen? Dina och dina kompisars erfarenheter? Sorry men det är inte representativt för hela gruppen män. Då kan jag ju lika gärna gå och fråga runt bland män hur många som anser att kvinnor är bra i sängen. Tror att många män anser att många kvinnor inte tar för sig och bara ligger där som en död fisk. Nu är jag kvinna själv men jag tvivlar på att vi kvinnor är så mycket bättre i sängen. Det är ju olika. Att de flesta män är värdelösa i sängen köper jag inte. Antingen är det du som har alldeles för höga krav eller så har du haft otur och träffat män som är dåliga i sängen, alternativt så är du själv inte särskilt bra i sängen.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?