• Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • Anonym (L)
    Anonym (H) skrev 2021-10-19 10:40:45 följande:

Intressant hur alla kvinnor alltid framhärdar att alla kvinnor är olika medan man samtidigt vägrar inse att samma sak gäller män. Det är helt omöjligt att ens gissa vad som ligger bakom att ts dejts intresse svalnat. Knappast var det för att de legat för han fortsatte ju träffa henne igen efteråt. Däremot verkar ts gjort sitt bästa för att inte vara för på (snarare tvärtom) vilket mannen mycket väl kan tolka som bristande intresse från hennes sida.

Exakt.
  • Anonym (Tvivlar)
    Tidenorge skrev 2021-10-19 11:07:06 följande:

För att han redan fått det han vill ha, dvs sex, allting han gjort jag varit för att få omkull dig, du kan slå vad om att han pratar med andra tjejer under tiden och i detta nu. Det är så det funkar

Funkar du så? Det låter som egen erfarenhet. 
  • Vandraren80
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:38:57 följande:

Ja alltså man blir förvirrad. Det spelar typ ingen roll hur man är för killarna kommer alltid med undanflykter.

Tex varför ville han att vi skulle äta middag tillsammans med barnen (innan vi gjort något fysiskt) men säger sen att han inte vill stressa in i något? Efter vi haft sex.

Jag tycker inte det är för tidigt att ha sex på fjärde dejten. Jag tänker om man väntar för länge så tappar ju killen intresset pg a det? Sexar man för tidigt då tappar killen intresset pg a det. Är det bara jakten som är rolig?

Om jag träffar någon jag klickar med och tycker om skiter jag i när och hur vi har sex eller inte. Varför inte bara ha kul och njuta längs vägen?

Kan tillägga att det alltid är han som hör av sig först. Jag har skrivit till honom två gånger innan han hunnit kontakta mig. Så att jag är för på skulle jag inte säga att jag är.

Nog förstår jag att känslor kan ändras under tiden man träffas men jag är less på att man ska spela ett spel för att kunna träffa någon. Jag är för gammal för sånt. Sen behöver man inte sätta en etikett på en relation så snabbt. Jag dejtar gärna länge innan man blir ihop men är ju skönt att veta vart man har varann.

Jag tycker att du låter sund i ditt tänk. Tycker inte att det känns som att du gjort något fel. Sex på fjärde dejten är inget konstigt, känns rätt lagom. Sex ska ju ske naturligt, och om båda är tända på varandra och vill, då känns det ju lite fjantigt att backa p.g.a att man själv satt upp "regler". Men det är bara min åsikt.

Sen är dejting alltid en risk, det är ju trots allt en människa man inte känner, så utfallet är alltid ovisst..

Killen ifråga känns lite fram och tillbaka. Kanske han som någon skrev här har "surfat på känslorna", och plötsligt blir han orolig att han sagt/visat/gjort för mycket för snabbt. Jag har inte barn själv, men att föreslå att träffa barnen låter alldeles för tidigt.

Tycker själv att man ska låta saker växa fram lugnt och naturligt. Det finns ju faktiskt ingen anledning att ha bråttom.

Det kanske krävs en schysst mix mellan känslor och rationalitet för att inte störtdyka in i någon slags självprojicerad kärleksnovell? Lite spekulation från min sida.
  • Anonym (M)
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:32:23 följande:

Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?

Var det inte lika slampigt av killen som knullade på första daten? Eller anser du att det bara är tjejer som kan vara slampiga?
  • Anonym (Han Solo)

Alla killar funkar ju inte så naturligtvis.

Jag trodde själv ibte att jag var så men betedde mig exakt likadant tills jag träffade rätt tjej och blev störtförälskad. Allt var annorlunda och jag ville vara med henne hela tiden. Det höll i tre år sen blev jag dumpad. Så är ju livet men med det vill jag säga att han förmodligen inte är tillräckligt intresserad.

• Anonym (X)
    Anonym (L) skrev 2021-10-19 11:46:45 följande:
    Vad baserar du det på, att de flesta män är värdelösa i sängen? Dina och dina kompisars erfarenheter? Sorry men det är inte representativt för hela gruppen män. Då kan jag ju lika gärna gå och fråga runt bland män hur många som anser att kvinnor är bra i sängen. Tror att många män anser att många kvinnor inte tar för sig och bara ligger där som en död fisk. Nu är jag kvinna själv men jag tvivlar på att vi kvinnor är så mycket bättre i sängen. Det är ju olika. Att de flesta män är värdelösa i sängen köper jag inte. Antingen är det du som har alldeles för höga krav eller så har du haft otur och träffat män som är dåliga i sängen, alternativt så är du själv inte särskilt bra i sängen.
    Det finns mycket skrivet om det. Att du inte har läst det, hört talas om eller intresserat dig för orgasmglappet bevisar inte att det är så, bara att du är en av alla dessa egocentriska män som behandlar kvinnor bara är levande sexleksaker för män.

• Anonym (X)
    Anonym (hemliga armén) skrev 2021-10-19 10:58:06 följande:
    fint. men jag har inte tid att försöka avkoda svepande onyanserade påståenden som saknar grund.

Anklagar du någon för något så ligger bevisbördan på dig.
    Gör det ordentligt eller låt bli, det är ditt val.

Du har fel tills du har bevisat ditt påstående med någon slags substans.
    Jag misstänker att du inte kommer lyckas.

Reflektera gärna över detta.
    Du kan inte reflektera menar du?
    För det är vad det handlar om. Men visst om du måste avkoda dina egna tankar så har du problem, stora problem.
  • Anonym (Tess)

Tack för svar. Jag kanske överreagerar också. Jag är en riktig känslomänniska. Men när jag dejtar och gillar en person så lägger jag all min energi till den personen.

Mannen jag dejtar nu skulle jag säga är fantastisk. Vi har samma åsikter och värderingar och har haft djupa samtal och skrattar mycket. Han är gosig och första sexet var riktigt bra. Han tänkte inte bara på sig själv utan vi hade ett bra samspel och det blev två omgångar.

Men det som förundrar mig är hur vanligt det är att killar börjar prata om framtiden så snabbt. Sen bara pang bom så vill dom inte stressa in i något eller ha ett förhållande. Har hänt tidigare.

Jag känner ganska direkt om det är en person jag vill lägga min energi på eller inte. I detta fallet kände jag efter första dejten att det var någon jag ville träffa mer. Ibland känner man avsmak direkt och ibland känner man avsmak efter man haft sex. Händer inte bara män utan har hänt mig också. Tex låg jag med en kille på första dejten som gillade strypsex och visste inget annat sex, så då backade jag direkt.

Men ja, att prata framtid för att sen bara backa det fattar jag inte. Varför kör man inte på långsamt för att se hur det utvecklas? Eller är det så att man kanske vill så gärna träffa någon att man blir kär i själva kärleken och inte personen? Sen lär man känna personen och inser att, fan, denne vill jag inte ha!

• Anonym (Tvivlar)
    Anonym (M) skrev 2021-10-19 12:48:31 följande:
    Var det inte lika slampigt av killen som knullade på första daten? Eller anser du att det bara är tjejer som kan vara slampiga?
    Men vänta..... nu blev det fel. 

Jag frågade EpicF om han inte tyckte han var en slampa som låg på första dejten. 
  • Anonym (Ij)

Jag har aldrig någonsin dumpat en tjej för att hon tar för mycket initiativ, går för fort fram eller för att jag "fått" sex av henne. Bara tvärtom. Jag är fullständigt ointresserad av att jaga. Jag hatar det. När jag dumpar en tjej är det nästan alltid för att jag tycker hon är oengagerad, velig, initiativlös, tafatt eller verkar vara ointresserad av mig.

Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?