• Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:42:44 följande:

Jag frågar EpicF, inre Tess. Han hade sex på första

Jag är hon och min sambo, som jag hade sex med flrsra dejten är en man.
  • Anonym (Hello)

Ni som hoppar i säng på första dejten....är ni inte rädda för sjukdomar? Vi vet ju alla vid det här laget att kondom inte skyddar mot allt.

Jag skulle aldrig ha sex med någon som Jag inte gått och testat mig med tillsammans först.

Speciellt ni som har barn borde ju vara mycket mer försiktiga.

Sex har konsekvenser som kan bli riktigt allvarliga och jag undrar om ni lär ut era barn samma sak? Säger ni till dem att de ska ha sex kors och tvärs utan att testa sig?

• Anonym (Tvivlar)
    EpicF skrev 2021-10-19 16:04:57 följande:

Jag är hon och min sambo, som jag hade sex med flrsra dejten är en man.

Jag förstår det nu och svarade utifrån att jag trodde du var en man som hade sex på första. Ber om ursäkt om du hann bli arg på mig.

Jag är kvinna och tycker inte att du, jag eller någon annan gör fel som har sex på första träffen.

Hade det själv med han jag var gift med i 25 år.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2021-10-19 09:20:32 följande:
    Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 
    Eller så har man sex direkt. Då sållas både oseriösa och dinosaurierna bort snabbast..
  • Anonym (Tvivlar)
    Anonym (Hello) skrev 2021-10-19 16:19:45 följande:

Ni som hoppar i säng på första dejten....är ni inte rädda för sjukdomar? Vi vet ju alla vid det här laget att kondom inte skyddar mot allt.

Svar: Nej. Alternativet är att utesluta sex eftersom det är det enda säkra.

Jag skulle aldrig ha sex med någon som Jag inte gått och testat mig med tillsammans först.

Svar: Det är du det. Dessutom "gått och testat sig tillsammans med först" Hur tror du man testar nuförtiden? Hand i hand till en vårdcentral?

Svar: vad har barnen med mitt sexliv att göra? Jag känner igen ditt resonemang från en annan tråd, man kunde tydligen smitta barnen med allt möjligt...

Sex har konsekvenser som kan bli riktigt allvarliga och jag undrar om ni lär ut era barn samma sak? Säger ni till dem att de ska ha sex kors och tvärs utan att testa sig?

Svar: Vad har min barnuppfostran med ett eventuellt sexuellt första möte med en man att göra? Varför skulle jag säga åt mina barn att ha sex kors och tvärs utan att testa sig?

Varför tror du inte jag testar mig?
  • Tom Araya
    Anonym (Ij) skrev 2021-10-19 13:43:03 följande:

Jag har aldrig någonsin dumpat en tjej för att hon tar för mycket initiativ, går för fort fram eller för att jag "fått" sex av henne. Bara tvärtom. Jag är fullständigt ointresserad av att jaga. Jag hatar det. När jag dumpar en tjej är det nästan alltid för att jag tycker hon är oengagerad, velig, initiativlös, tafatt eller verkar vara ointresserad av mig.

Det liknar min inställning.
  • EpicF

Nej, var med rädd för att bli gravid då vi körde oaksyddad dock avbrutet.

Nej, jag hade inte sakt till mina barn att man ska ha sex kors och tvärs utannatt testa sig eller ha kondom. Vi var och testade oss efter några veckor. Men där och då var det inget vi tänkte på. Vi kom båda från fasta förhållanden tidigare och hade inga sjukdomar.
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 16:25:07 följande:

Jag förstår det nu och svarade utifrån att jag trodde du var en man som hade sex på första. Ber om ursäkt om du hann bli arg på mig.

Jag är kvinna och tycker inte att du, jag eller någon annan gör fel som har sex på första träffen.

Hade det själv med han jag var gift med i 25 år.

Nej, jag blev inte arg. Varför skulle jag? Det är ett vanligt misstag här på FL att man inte vet vem som är kvinna respektive man.

Ja, alla är vi olika. Jag brukade dock inte ha sex på första dejten och var rätt sträng med att det inte blev förrän på tredje dejten med de jag tidigare dejtade. Att jag hade sex med min sambo på första dejten var inte planlagt utan bara hände då jag sov över (var inte heller planlagt).
  • Anonym (Tess)

Vi sågs idag och åt middag tillsammans och jag berättade hur jag upplevde situationen. Han vill fortsätta ses och som några sa, han backade för att han upplevde att det bara var han som tog initiativet. Ja ni ser.. skönt iaf att reda ut det. Får ta och börja hör av mig mer till honom.

• Anonym (Ij)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 19:00:19 följande:

Vi sågs idag och åt middag tillsammans och jag berättade hur jag upplevde situationen. Han vill fortsätta ses och som några sa, han backade för att han upplevde att det bara var han som tog initiativet. Ja ni ser.. skönt iaf att reda ut det. Får ta och börja hör av mig mer till honom.

Jag förstår honom. Jag backar också när kvinnor är initiativlösa. Jag tolkar det som ointresse och då tappar jag själv intresset. Märkligt att kvinnor så ofta tolkar det fel. Är så trött på alla dessa trådar där kvinnor tror att män tröttnar pga av att kvinnor visar intresse när det faktiskt är tvärtom. Myten om att män tycker om att jaga är så starkt inrotad hos kvinnor av någon anledning. Är det önsketänkande eller varifrån kommer denna jävla föreställning?
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Ij) skrev 2021-10-19 21:29:21 följande:

Jag förstår honom. Jag backar också när kvinnor är initiativlösa. Jag tolkar det som ointresse och då tappar jag själv intresset. Märkligt att kvinnor så ofta tolkar det fel. Är så trött på alla dessa trådar där kvinnor tror att män tröttnar pga av att kvinnor visar intresse när det faktiskt är tvärtom. Myten om att män tycker om att jaga är så starkt inrotad hos kvinnor av någon anledning. Är det önsketänkande eller varifrån kommer denna jävla föreställning?

Ja alltså jag har ju inte hunnit kontakta honom utan han har alltid hunnit först. Tex skriver han innan jag vaknat på morgonen.

Av erfarenhet så har jag märkt att dom flesta män gillar jakten och när dom fått det dom vill ha så slutar dom höra av sig.

Samma om jag varit på krogen tex. Hittar nåt jag vill ha, släpar med han hem och sen är jag nöjd.
  • Anonym (XXX)

Kvinnor måste lära sig någon gång, att är de för lätta så ses de inte som frumaterial. Männen tappar respekten för dem.

• Miss Skywalker
    Anonym (XXX) skrev 2021-10-20 19:50:59 följande:

Kvinnor måste lära sig någon gång, att är de för lätta så ses de inte som frumaterial. Männen tappar respekten för dem.

Vilken tur då kvinnor inte vill bli fruar till efterblivna neandertalare..
  • Anonym (XXX)

Det undrar jag också. Inga p-medel är säkra mot graviditet heller. Det är antagligen sådant här som till stor del ligger bakom våra aborttal. Som är en skam. 
  • Anonym (XXX)
    EpicF skrev 2021-10-19 18:37:02 följande:
    Nej, jag blev inte arg. Varför skulle jag? Det är ett vanligt misstag här på FL att man inte vet vem som är kvinna respektive man.

Ja, alla är vi olika. Jag brukade dock inte ha sex på första dejten och var rätt sträng med att det inte blev förrän på tredje dejten med de jag tidigare dejtade. Att jag hade sex med min sambo på första dejten var inte planlagt utan bara hände då jag sov över (var inte heller planlagt).
    Fast "bara" att sova över på första dejten, ser jag som hemskt riskfyllt och obetänksamt. Kan ju hända vad som helst. Tänk om han skulle ha våldtagit dig! Eller ännu värre: tänk om han skulle ha varit en lustmördare! Men han kanske var någon du kände som studie- eller arbetskamrat eller något, fast det var första "dejten" med honom?
  • EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2021-10-20 21:45:54 följande:

Fast "bara" att sova över på första dejten, ser jag som hemskt riskfyllt och obetänksamt. Kan ju hända vad som helst. Tänk om han skulle ha våldtagit dig! Eller ännu värre: tänk om han skulle ha varit en lustmördare! Men han kanske var någon du kände som studie- eller arbetskamrat eller något, fast det var första "dejten" med honom?

Absolut kunde det hänt vad som helst. Hade träffat honom som hastigast en gång innan då han bodde granne med en nära kompis till mig. Men efter som han bodde där han bodde som kändes det helt ok att sova över, plus att jag fick ett bra intryck. Han erbjöd till och med eget rum att sova i.
  • Anonym (Ij)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 22:43:51 följande:

Ja alltså jag har ju inte hunnit kontakta honom utan han har alltid hunnit först. Tex skriver han innan jag vaknat på morgonen.

Av erfarenhet så har jag märkt att dom flesta män gillar jakten och när dom fått det dom vill ha så slutar dom höra av sig.

Samma om jag varit på krogen tex. Hittar nåt jag vill ha, släpar med han hem och sen är jag nöjd.

Då är det väl logiskt att han backar lite så att du får chans att visa honom att intresset är ömsesidigt ifall det är det.

Med tanke på att du drog helt fel slutsats i det här fallet är det väl inte otänkbart att du gjort samma feltänk med killar tidigare?

Enligt min erfarenhet är de flesta kvinnor dåliga och på att ta initiativ, ge komplimanger, visa intresse, uppvakta etc.

Att de "ger" sex är inte tillräckligt i längden eftersom det är de enda de erbjuder. Därför tröttnar jag. Inte för att jag "fått" sex, utan därför att det är det enda jag får fast jag vill ha mycket mer.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Ij) skrev 2021-10-22 08:55:31 följande:

Då är det väl logiskt att han backar lite så att du får chans att visa honom att intresset är ömsesidigt ifall det är det.

Med tanke på att du drog helt fel slutsats i det här fallet är det väl inte otänkbart att du gjort samma feltänk med killar tidigare?

Enligt min erfarenhet är de flesta kvinnor dåliga och på att ta initiativ, ge komplimanger, visa intresse, uppvakta etc.

Att de "ger" sex är inte tillräckligt i längden eftersom det är de enda de erbjuder. Därför tröttnar jag. Inte för att jag "fått" sex, utan därför att det är det enda jag får fast jag vill ha mycket mer.

Tack för svar! Jag har nu hunnit skriva först till honom flertalet gånger och jobbar på att ge honom komplimanger. Tiden får utvisa vad det blir.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?