• Anonym (Tess)

Killar! Varför gör ni såhär?

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

• Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?
  • Anonym (A)
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 13:24:00 följande:
    Men vänta..... nu blev det fel. 

Jag frågade EpicF om han inte tyckte han var en slampa som låg på första dejten. 
    EpicF är en kvinna...
  • Anonym (L)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 13:11:50 följande:

Det finns mycket skrivet om det. Att du inte har läst det, hört talas om eller intresserat dig för orgasmglappet bevisar inte att det är så, bara att du är en av alla dessa egocentriska män som behandlar kvinnor bara är levande sexleksaker för män.

Var finns det mycket skrivet om det? På familjeliv? Familjeliv är inte representativt för hela gruppen män. Kan du inte ge en tillförlitlig, konkret källa så är inte ditt påstående värt något. Hörsägen och vad du har läst och hört räknas inte. Jag har också hört att många kvinnor är dåliga i sängen och ligger där som döda fiskar. Då antar jag att vi kan utgå ifrån att de flesta kvinnor är helt värdelösa i sängen. Så blir det ju, enligt ditt resonemang eller funkar det bara om det är män? ;)

Att det är vanligare att män får orgasm under samlag än att kvinnor får det måste inte betyda att män är värdelösa i sängen. Det är du som drar den slutsatsen, utan att tänka på andra faktorer och förklaringar.

Ditt manshat som du bär inom dig är inte hälsosamt. Att spy galla över alla män är inte lösningen. Att du inte ens klarar av att läsa det jag har skrivit förvånar mig inte, för om du hade gjort det så hade du läst att jag är en kvinna.
  • Klartsomvatten
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 13:19:20 följande:

Tack för svar. Jag kanske överreagerar också. Jag är en riktig känslomänniska. Men när jag dejtar och gillar en person så lägger jag all min energi till den personen.

Mannen jag dejtar nu skulle jag säga är fantastisk. Vi har samma åsikter och värderingar och har haft djupa samtal och skrattar mycket. Han är gosig och första sexet var riktigt bra. Han tänkte inte bara på sig själv utan vi hade ett bra samspel och det blev två omgångar.

Men det som förundrar mig är hur vanligt det är att killar börjar prata om framtiden så snabbt. Sen bara pang bom så vill dom inte stressa in i något eller ha ett förhållande. Har hänt tidigare.

Jag känner ganska direkt om det är en person jag vill lägga min energi på eller inte. I detta fallet kände jag efter första dejten att det var någon jag ville träffa mer. Ibland känner man avsmak direkt och ibland känner man avsmak efter man haft sex. Händer inte bara män utan har hänt mig också. Tex låg jag med en kille på första dejten som gillade strypsex och visste inget annat sex, så då backade jag direkt.

Men ja, att prata framtid för att sen bara backa det fattar jag inte. Varför kör man inte på långsamt för att se hur det utvecklas? Eller är det så att man kanske vill så gärna träffa någon att man blir kär i själva kärleken och inte personen? Sen lär man känna personen och inser att, fan, denne vill jag inte ha!

Varför tänka så mycket? Du vill ju att ni ska ta det lugnt så varför är du inte nöjd nu när han tar det lite lugnare? Suck.

För honom kanske det känns som att du inte är lika intresserad och engagerad och därför backar han för att låta dig vara lite mer drivande. Det blir väldigt tröttsamt i längden att vara den enda som driver på.
  • Klartsomvatten
    Anonym (A) skrev 2021-10-19 13:43:12 följande:

EpicF är en kvinna...

Slampa som slampa, vem bryr sig om det är en man eller en kvinna. Varför skapa onödigt tjafs?
  • Anonym (E)
    Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 13:19:20 följande:

Men ja, att prata framtid för att sen bara backa det fattar jag inte. Varför kör man inte på långsamt för att se hur det utvecklas? Eller är det så att man kanske vill så gärna träffa någon att man blir kär i själva kärleken och inte personen? Sen lär man känna personen och inser att, fan, denne vill jag inte ha!

Du behöver inte fundera så mycket kring den saken. Det som är viktigt är att du kör ditt eget tempo så även om en kille pratar framtid osv så ska du ta det så långsamt du vill och inte låta dig dras med.
  • Anonym (Tvivlar)
    Anonym (A) skrev 2021-10-19 13:43:12 följande:
    EpicF är en kvinna...
    Det spelar iofs ingen roll.
    Jag tolkade EpicF som man utefter vad som skrevs i inlägget och svarade därefter. 
    Jag är kvinna och tycker inte sex på första betyder mer än att båda vill knulla.  Det är inte ett bevis på att man har nån sorts dåliga värdeingar. Herregud vilket tänk en del visar här....ff att kvinnan ska hålla på sig men männen kan sätta på i alla lägen. Vill båda så okey för mig. Vill bara en så blir det nej.  Vill ingen så är det okey och kan betyda att det inte blir nåt mer eller det blir lite senare. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 10:56:43 följande:
    Exakt så.
    Och alltid kommer incels in i trådarna och moraliserar över hur lättfotade kvinnor är...
    Vem bryr sig om incels? Vad har de med denna tråd att göra? Det är knappast en incel som TS träffat eller hur?
  • Anonym (M)
    Klartsomvatten skrev 2021-10-19 13:48:46 följande:

Slampa som slampa, vem bryr sig om det är en man eller en kvinna. Varför skapa onödigt tjafs?

Nu är det ju i de allra flesta fall kvinnor som kallas för slampor och som får höra det om de ligger på första dejten, så det är ganska relevant eftersom det visar vilken syn man har på kvinnor jämfört med män. Jag har aldrig hört en man som ligger runt kallas för slampa, har du?
  • Anonym (Tvivlar)
    Anonym (M) skrev 2021-10-19 14:41:01 följande:
    Nu är det ju i de allra flesta fall kvinnor som kallas för slampor och som får höra det om de ligger på första dejten, så det är ganska relevant eftersom det visar vilken syn man har på kvinnor jämfört med män. Jag har aldrig hört en man som ligger runt kallas för slampa, har du?
    Jag anar att det just i den här tråden används för enkelhetens skull, att namnge beteendet att att ha sex på första träffen.  Män knullar oxå på första träffen så det borde finnas ett könsneutralt ord. 
    Det vore nyttigt om slampa användes mer på män bara för att komma ifrån tanken man får av ordet, att det är en "sämre" kvinna. 
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:32:23 följande:

Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?

Nej, varför skulle det vara slampigt? Jag gjorde det för att jag ville och han ville. Inget slampigt alls.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?