Inlägg från: Anonym (Fit bit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fit bit)

    Några frågor om puls

    Ser normalt ut om jag ser till mina siffror. Jag har 64- 72 i puls nu och sitter i soffan och surfar.

    Låt det gå ett tag och kolla snittet senare. Har du en som använder appen?

  • Anonym (Fit bit)

    Ser normalt ut om jag ser till mina siffror. Jag har 64- 72 i puls nu och sitter i soffan och surfar.

    Låt det gå ett tag och kolla snittet senare. Har du en som använder appen?

  • Anonym (Fit bit)
    Anonym (Ad) skrev 2021-10-19 20:21:05 följande:

    Pulsen är ju nåt individuellt och kanske inte så intressant egentligen.

    Kan du se hjärtfrekvensvariabilitet i appen? Det är lite intressantare för då kan du hitta saker som främjar ditt hrv och tvärtom. Man ska ha så högt som möjligt. Men också väldigt individuellt så jämför dig inte rakt av med andra!


    För en själv är det intressant. Det är en träningsklocka vi talar om för övrigt.
  • Anonym (Fit bit)
    Anonym (A) skrev 2021-10-19 22:11:08 följande:

    Bra kondis


    Jag hade vilopuls 54 trots 53 år och 90 kg. Så det är väldigt olika..svårt att jämföra med andra. Har alltid kommit ned snabbt i puls. Att jämföra

    med sig själv och notera ändringar är bra annars.
  • Anonym (Fit bit)
    Anonym (aspen) skrev 2021-10-20 07:36:06 följande:

    Fast man kan göra jämförelser rent generellt. Generellt är det så att ju högre vilopuls, desto mer otränad. De flesta som tränar mycket får en lägre vilopuls eftersom deras hjärtmuskel blir starkare och pumpar ut en större volym per hjärtslag. 

    Ts har dessutom en övervikt som gör att hennes hjärta har en större kroppsvolym som ska förses med blod. 


    Jo jag vet redan men tack för att du ville förklara ändå. Jag har oxå övervikt och är 50 + dessutom men låg vilopuls. Det är det jag menar att man är olika och det är säger inte så mycket att jämföra sig med andra mer än generellt. En person blir inte alls rättvist.
  • Anonym (Fit bit)
    Anonym (Ad) skrev 2021-10-20 11:24:15 följande:

    Jag är fullt medveten om vad en fitbit är. Och min fråga kvarstår, går det se Hrv (hjärtfrekvensvariabilitet)? Det är ett mer givande värde att titta på.


    Inte på min Fit bit Versa.
Svar på tråden Några frågor om puls