• Anonym (Maskulinist)

Det behövs mer maskulinism i samhället!

Det är helt vansinnigt vilken plats skrikfeminister fått ta i samhället och hur de tillåts förolämpa och förnedra män. Manshatet flödar utan att någon bryr sig!

Det behövs demonstrationer MOT feminism och mer maskulinism i samhället. Dags för männen att göra sina röster hörda och kräva mer maskulinism och mindre feminism. Ta tillbaka makten och hedern som feminister tagit ifrån dem.

You go man!

• Svar på tråden Det behövs mer maskulinism i samhället!
  • Anonym (...)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-07 18:52:59 följande:

Här på FL kan man se tydligt att det är kvinnodominerat.

Attityden mot män som attraheras av yngre kvinnor är helt annorlunda om man jämför, kvinnor som attraheras av yngre män.

HELT annorlunda.

Det är skillnad på folk.

Och jag har upplevt samma skillnad irl. Som man kan säga är ute i Samhället.

Håller med delvis, men det är också väntat.

Ta en arbetsplats som är gravt mansdominerad, då är jargongen väldigt maskulin och stämningen kan vara obehaglig för kvinnor.. trots att avsikten från männen INTE är att göra kvinnorna obehagliga.

Likadant med mansdominerade forum, tragiskt att se att människor har svårt att vara objektiva och inte kan skilja på person och kön.. Detta gäller både män och kvinnor.

Jag har sett detta en hel del på kvinnodominerade yrkesplatser också. Det är naturligt beteende som vi måste vara medvetna till att försöka undvika, även om jag tycker att människor är på tok för känsliga nu för tiden så är det alltid en bra idé att bete sig respektfullt mot andra så gott det går.
  • gröt
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-07 18:52:59 följande:

Här på FL kan man se tydligt att det är kvinnodominerat.
    Attityden mot män som attraheras av yngre kvinnor är helt annorlunda om man jämför, kvinnor som attraheras av yngre män.
    HELT annorlunda.
    Det är skillnad på folk.

Och jag har upplevt samma skillnad irl. Som man kan säga är ute i Samhället.

Ändå spenderar du mycket av din tid med att i åratal älta samma saker här på FL istället för att IRL träffa alla dessa unga kvinnor som vill ha äldre män. Märklig prioritering!
  • Anonym (kaffedraken2)
    gröt skrev 2021-11-07 20:32:10 följande:
    Ändå spenderar du mycket av din tid med att i åratal älta samma saker här på FL istället för att IRL träffa alla dessa unga kvinnor som vill ha äldre män. Märklig prioritering!
    Jag skulle gärna träffa en ung kvinna, men det är få som kontaktar mig.
  • Jemp
    Anonym (...) skrev 2021-11-07 18:29:40 följande:

Äkta jämställdhet är bra, man ska få lön efter utfört arbete. INTE efter samma tjänst. Dvs, den som jobbar bäst ska få bäst lön, den som ej orkar med samma tempo osv ska ha lägre lön. Oavsett vem av dessa som är man/kvinna.

Båda könen ska ha lika straff vid brott, oavsett kön.

Båda ska ha lika möjlighet i domstol angående vårdnadstvist. (vi är ganska bra i Sverige på detta, men inte 100% jämställt..)

Männen borde få ha mer att säga till om vid en graviditet, självfallet så har kvinnan sista ordet. Men mannens åsikt borde väga tyngre åtminstone. Man är 2st när barn blir till, både mannen OCH kvinnan är medvetna om detta.

Dagens moderna feminister vill ha ett matriarkat, men det är ej jämställdhet.

Equalism borde det heta när man vill ha jämställdhet, bara namnet feminism är matriarkalt och ej jämställt.

Samma rättigheter för alla, ja tack!

Samma skyldigheter för alla, ja tack!

Du verkar ha missförstått feminismen. Det är just öila rättigheter femismen är ute över.

Förutom över kvinnans kropp då. Den är såklart enskild kvinnas rätt att bestämma över. Som vid abort.
  • jeanette02

Tycker din trådstart låter extrem, det har jag svårt för. Även ordet feminist. Men kan förstå hur du kanske menar.

Själv tycker jag att vårat samhälle faktiskt genomsyras av ett mansförakt delvis. Innebär inte att jag nonchalerar oss kvinnor bara för att jag säger det uppenbara.

Pojkar ses som misslyckade redan i svenska skolan, man har t o m ändrat kunskapskrav så att rent generellt gynnas flickor pga tidigare mognad bl a. Flum och evighetsskrivande i stället för mer faktabaserat. Som torde gynna bägge kön.

Kvinnor är "alltid" offer. Inga män får någonsin yttra sig. Jo förresten kriminella gängvåldtäkstmän får gnälla i pressen. Nu senast en snubbe (en dömd brottsling för både våldtäkt, misshandel mm) i Expressen för någon vecka sedan.

• AndreaBD
    jeanette02 skrev 2021-11-08 11:30:28 följande:

Pojkar ses som misslyckade redan i svenska skolan, man har t o m ändrat kunskapskrav så att rent generellt gynnas flickor pga tidigare mognad bl a. Flum och evighetsskrivande i stället för mer faktabaserat. Som torde gynna bägge kön.

Tror du allvarligt att man har ändrat kunskapskraven för att gynna flickorna? Jag är själv lärare och jag tycker det verkar väldigt långsökt! 

Man anpassar väl kraven till det som man behöver kunna i dagens samhälle. Samhället förändras ju och skolan anpassar sig efter det. Och det senaste som man tänkte lite extra på var ju: Nu jobbas det i projekt, så det måste vi också förbereda ungdomarna på. Det kan förstås var lite komplext. 

Jo, jag vet att man måste skriva t.o.m. på idrotten och hemkunskapen nu. Även på slöjden. Dvs. de ska väl skriva lite anteckningar om de har gjort, eller vad planen är. Jag kan inte säga så mycket till dem ämnena och vet inte exakt om det är mycket, men jag skulle inte tro det. Och jag tänker ju också - ska man inte ha en plan? 

Vi har ju haft det där med pojkarnas resultat i andra trådar, jag minns inte om du var med där. Man har ju undersökt vad som har lett till detta och kommit fram till att det finns en antiplugg-kultur, att det inte är "coolt" att plugga, vilket har lett till att pojkarna inte lägger tid på sitt skolarbete. Medans tjejerna gör. Så då är det ju också ett dåligt val som killarna gör. Att man sedan ska jobba med att försöka förändra deras inställning, det är klart. 

Det får ju inte bli så lätt att vi ligger långt under andra länder. Det har ju redan varit problem med att fortsätta vidare till högskolan, dvs. att nivån var för låg.
  • Mimosa86
    Anonym (Maskulinist) skrev 2021-11-07 16:34:03 följande:

Feminister kräver ju fler rättigheter för kvinnor.

Ja, för att komma upp i samma rättighetsnivå som män.

Och vad är fel på det?

Lista istället punkter där mäns rättighet behöver styrkas.

Feminin och maskulin energi behövs för att få balans i samhället. Det handlar inte om att den ena ska härska över den andra. Det handlar om att båda ska behandlas jämställt och värderas likvärdigt. Det handlar om att krossa glastak och glashuset och istället värdera individen istället för vad personen heter mellan benen.
  • Anonym (Peter)
    jeanette02 skrev 2021-11-08 11:30:28 följande:

Jag har frågat så många gånger när det här dyker upp: kan du visa vad som ändrats?

Hittills är det aldrig nån som lyckats ge belägg för sitt dravel att kriterierna ändrats för att gynna flickor.
  • sextiotalist
    AndreaBD skrev 2021-11-08 12:00:58 följande:
    Tror du allvarligt att man har ändrat kunskapskraven för att gynna flickorna? Jag är själv lärare och jag tycker det verkar väldigt långsökt! 

Man anpassar väl kraven till det som man behöver kunna i dagens samhälle. Samhället förändras ju och skolan anpassar sig efter det. Och det senaste som man tänkte lite extra på var ju: Nu jobbas det i projekt, så det måste vi också förbereda ungdomarna på. Det kan förstås var lite komplext. 

Jo, jag vet att man måste skriva t.o.m. på idrotten och hemkunskapen nu. Även på slöjden. Dvs. de ska väl skriva lite anteckningar om de har gjort, eller vad planen är. Jag kan inte säga så mycket till dem ämnena och vet inte exakt om det är mycket, men jag skulle inte tro det. Och jag tänker ju också - ska man inte ha en plan? 

Vi har ju haft det där med pojkarnas resultat i andra trådar, jag minns inte om du var med där. Man har ju undersökt vad som har lett till detta och kommit fram till att det finns en antiplugg-kultur, att det inte är "coolt" att plugga, vilket har lett till att pojkarna inte lägger tid på sitt skolarbete. Medans tjejerna gör. Så då är det ju också ett dåligt val som killarna gör. Att man sedan ska jobba med att försöka förändra deras inställning, det är klart. 

Det får ju inte bli så lätt att vi ligger långt under andra länder. Det har ju redan varit problem med att fortsätta vidare till högskolan, dvs. att nivån var för låg.
    Och delvis en mognadsfråga. Flickor mognar tidigare än pojkar och en del av de kunskapskrav som ställs idag, kräver en viss mognad (fast det är nog lite knepiga kunskapskrav, när även de med både master och även doktorsexamen går bet på de krav som ställs i deras egna ämnen, men det är en annan fråga).
Svar på tråden Det behövs mer maskulinism i samhället!