• Anonym (Undrar)

Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?

Rösta och kommentera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?
  • Tukt

Nu är jag själv inne rätt mycket på det orala...men...
    Känns rätt starkt att ha det som en dealbreaker i en relation. Känns lite som ett i-landsproblem.

• Anonym (Finns väl mer)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-18 09:53:40 följande:

På vilket sätt menar du att inget sex inte hade gått?

Hmm, ja, allt går ju. Ursäkta om jag uttryckt mig klumpigt. Menar bara att jag inte hade velat leva i en helt sexlös romantisk relation. Då är det ju bara platonisk kärlek, sådana relationer har jag gärna också men inte med min livspartner.

Jag anser att sex ändå är en viktig del av en romantisk relation. Dock inte den viktigaste delen, så om det bara blev lite sex skulle det vara helt ok. Det viktigaste med sex anser jag är ömsesidigheten, att båda vill ha det, åtminstone ibland, och mår bra av det. Kvalitet före kvantitet.
  • Anonym (Nonine)

Nä, jag skulle inte kunna vara det i längden. Jag gillar att suga kuk och vill ha det som en del av sexet. Inte alltid så jag suger tills killen kommer men ibland händer det. Jag behöver inte bli slickad varje gång men nog vill jag bli det ibland, och då vill jag att killen ska göra det för att han vill och njuter av att jag njuter. Förr var det inte alls viktigt men efter att ha haft ett par relationer där killarna verkligen älskade att slicka och få mej att njuta på alla möjliga sätt är det otänkbart att det inte ska ingå oralsex (både att ge och få). Förr tyckte jag det var äckligt att suga kuk men de här relationerna med killarna som älskade att få mig att njuta upptäckte jag hur mycket jag älskar att suga kuk.  

• Leostar

Absolut inte, jag älskar att slicka fitta och hade jag inte fått det så hade det verkligen saknats något... sen är det skönt att bli avsugen också.
    Tycker oralsexet hör till och är en del av hela menyn så att det inte bara handlar om kuk i fittan utan även massor med annat.

• Anonym (Fröjd)

Kille, svarade ja.
    Om tjejen inte vill suga, så finns det andra som vill.

No problemo.

• Guldnovan

Kvinna. Tycker mycket om att suga och vill verkligen göra det. Inte jätteförtjust i att bli slickad men säger inte nej.

Jag har aldrig fått orgasm av att bli slickad (eller under samlag) så för mig blir det som inget resultat.

Det verkar dessutom vara så här mannen tänker; Jag slickar kvinnan och får henne att komma och sen knullar vi och jag kommer= jag är en bra älskare!

Många säger; självklart ser de till att kvinnan kommer en och helst flera ggr, kvinnans njutning är viktigast för mig osv...För mig låter det klyschigt och skulle få mig nervös.

Att alla kvinnor får orgasm oralt verkar självklart.

Så vad händer, mannen slickar mig och förväntar sig att jag ska komma. Jag som aldrig upplevt det känner press och till viss del otillräcklighet. Han gör kanske precis som han gjorde med förra kvinnan. En del frågar mig, kom du? Eller; visst var det nära? Det är så jobbigt att få dessa frågor. Men jag fejkar eller ljuger inte. Jag undrar om en del män även behöver kvinnans orgasm som nån sorts kvitto på att de är bra i sängen.

Jag får orgasm vi onani så jag vet vad det innebär.

Skulle jag komma vid oralsex så skulle det inte gå att missa.

Sex är underbart och jag njuter trots avsaknad av orgasm. Än så länge är jag nöjd med att fixa det på egen hand när jag är ensam.

• Anonym (Fröjd)
    Guldnovan skrev 2021-11-18 11:38:42 följande:

Det verkar dessutom vara så här mannen tänker; Jag slickar kvinnan och får henne att komma och sen knullar vi och jag kommer= jag är en bra älskare!

Tycker jag låter bra, eller är det fel att killen bryr sig om hennes njutning?
  • Tom Araya

Jag älskar att både ge och få oralsex. Ibland är det också det enda som kan få både mig och henne att komma.

Jag kan inte se något som skulle kunna motivera mig till att välja bort oralsex.

• Anonym (been there)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-18 08:46:09 följande:
    Men om någon var bra på oralsex? Skulle du kunna vara i ett förhållande utan det då?
    Ja, om han använde fingrarna istället. Jag är nu i en relation där mannen är superbra på oralsex, men det går som sagt lika bra med fingrar. 
  • Anonym (Finns väl mer)
    Guldnovan skrev 2021-11-18 11:38:42 följande:

Kvinna. Tycker mycket om att suga och vill verkligen göra det. Inte jätteförtjust i att bli slickad men säger inte nej.

Jag har aldrig fått orgasm av att bli slickad (eller under samlag) så för mig blir det som inget resultat.

Många säger; självklart ser de till att kvinnan kommer en och helst flera ggr, kvinnans njutning är viktigast för mig osv...För mig låter det klyschigt och skulle få mig nervös.

Att alla kvinnor får orgasm oralt verkar självklart.

Så vad händer, mannen slickar mig och förväntar sig att jag ska komma. Jag som aldrig upplevt det känner press och till viss del otillräcklighet. Han gör kanske precis som han gjorde med förra kvinnan. En del frågar mig, kom du? Eller; visst var det nära? Det är så jobbigt att få dessa frågor. Men jag fejkar eller ljuger inte. Jag undrar om en del män även behöver kvinnans orgasm som nån sorts kvitto på att de är bra i sängen.

Jag får orgasm vi onani så jag vet vad det innebär.

Skulle jag komma vid oralsex så skulle det inte gå att missa.

Sex är underbart och jag njuter trots avsaknad av orgasm. Än så länge är jag nöjd med att fixa det på egen hand när jag är ensam.

Tror att du har delvis rätt, man vill ju vara en bra älskare men sen är det nog lite mer för mig att jag blir som mest upphetsad av min partners njutning. Om hon inte njöt av oralsex skulle jag ju inte insistera på det liksom varför jag också svarade att jag skulle klara mig utan.

Sen måste ju inte njutning och orgasm vara samma sak, men tror att många män är väldigt osäkra inombords och dessutom jämför med porr som en standard. Blir lite "Får inte kvinnan orgasm är mannen en dålig älskare". Försöker att inte tänka så men hamnar ofta där ändå. Men risken är ju att det blir en press och hets att kvinnan måste få orgasm och att det inte var bra annars...

Tack för en tankeställare :)
Svar på tråden Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?