Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?
Rösta och kommentera gärna
Rösta och kommentera gärna
Tycker jag låter bra, eller är det fel att killen bryr sig om hennes njutning?
Nu gillar jag oralsex men jag skulle kunna leva utan det men absolut inte leva utan sex. Jag måste minst ha sex 1gång i veckan, min sambo avstår dock sex när jag har mens men då blir det kompensation veckan därefter.
Tror att du har delvis rätt, man vill ju vara en bra älskare men sen är det nog lite mer för mig att jag blir som mest upphetsad av min partners njutning. Om hon inte njöt av oralsex skulle jag ju inte insistera på det liksom varför jag också svarade att jag skulle klara mig utan.
Sen måste ju inte njutning och orgasm vara samma sak, men tror att många män är väldigt osäkra inombords och dessutom jämför med porr som en standard. Blir lite "Får inte kvinnan orgasm är mannen en dålig älskare". Försöker att inte tänka så men hamnar ofta där ändå. Men risken är ju att det blir en press och hets att kvinnan måste få orgasm och att det inte var bra annars...
Tack för en tankeställare :)
Varsågod och jag håller med vad du skriver.
Nu kom jag på en till sak...
I diskussioner har jag ibland sett följande; män säger att det inte är viktigt att de kommer varje gång. En anledning kan vara att de vill kunna hålla på längre eller flera gånger under dagen/natten. Speciellt mognare män som menar att de njuter ändå och förstår att sprutet inte är målet. En del upplever dessutom att de har svårare med åldern. Varför kan inte en kvinna få säga detsamma? Njutning är inte bara orgasm utan hela paketet.
Här på FL har jag stött på åsikten att kvinnor som inte får orgasm är tråkiga i sängen och därför ointressanta. Vi skulle tydligen inte ens gilla sex. Den åsikten har jag inte träffat på IRL.
Tycker jag låter bra, eller är det fel att killen bryr sig om hennes njutning?
Var precis som jag trodde att män inte vill leva utan avsugning i sitt förhållande, medan kvinnor helst inte suger av sina män.
Hade du frågat mig för 10 år sen hade jag sagt att det var otänkbart. Jag älskar att suga och älskar att bli slickad. Det är det absolut enklaste och skönaste sättet för mig att komma.
Men, nu sitter jag här i ett nästintill sexlöst förhållande där vi skaffat barn under tiden sexlivet var bra. Är det värt att bryta upp och splittra en familj för att få bli slickad?! Det är inte riktigt så enkelt. Så visst kan man leva i ett förhållande utan oralsex, även om det inte är önskvärt.
Var precis som jag trodde att män inte vill leva utan avsugning i sitt förhållande, medan kvinnor helst inte suger av sina män.
Jag kan också endast komma av oralsex men ändå kan jag ha ett förhållande utan det. Det är liksom ingen dealbreaker. Suga gillar jag inte alls, luktar och smakar så äckligt.