• Anonym (Undrar)

Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?

Rösta och kommentera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?
  • Guldnovan
    Anonym (Fröjd) skrev 2021-11-18 11:47:04 följande:

Tycker jag låter bra, eller är det fel att killen bryr sig om hennes njutning?

Det har jag då rakt inte sagt. Det är tron att kvinnan självklart kommer få orgasm och att orgasmen är det enda man njuter av jag avser.

Njutningen finns där från första till sista minut och inte enbart under orgasmen.

Njuter du enbart under sprutet?
  • Anonym (Fröjd)
    Guldnovan skrev 2021-11-18 12:10:46 följande:
    Det har jag då rakt inte sagt. Det är tron att kvinnan självklart kommer få orgasm och att orgasmen är det enda man njuter av jag avser.

Njutningen finns där från första till sista minut och inte enbart under orgasmen.

Njuter du enbart under sprutet?
    Då missförstod jag. Sorry Glad

Nej, jag njuter av hela resan, fram till målet.
  • Anonym (Tjej88)

Nu gillar jag oralsex men jag skulle kunna leva utan det men absolut inte leva utan sex. Jag måste minst ha sex 1gång i veckan, min sambo avstår dock sex när jag har mens men då blir det kompensation veckan därefter.

• Guldnovan
    Anonym (Finns väl mer) skrev 2021-11-18 12:07:39 följande:

Tror att du har delvis rätt, man vill ju vara en bra älskare men sen är det nog lite mer för mig att jag blir som mest upphetsad av min partners njutning. Om hon inte njöt av oralsex skulle jag ju inte insistera på det liksom varför jag också svarade att jag skulle klara mig utan.

Sen måste ju inte njutning och orgasm vara samma sak, men tror att många män är väldigt osäkra inombords och dessutom jämför med porr som en standard. Blir lite "Får inte kvinnan orgasm är mannen en dålig älskare". Försöker att inte tänka så men hamnar ofta där ändå. Men risken är ju att det blir en press och hets att kvinnan måste få orgasm och att det inte var bra annars...

Tack för en tankeställare :)

Varsågod och jag håller med vad du skriver.

Nu kom jag på en till sak...

I diskussioner har jag ibland sett följande; män säger att det inte är viktigt att de kommer varje gång. En anledning kan vara att de vill kunna hålla på längre eller flera gånger under dagen/natten. Speciellt mognare män som menar att de njuter ändå och förstår att sprutet inte är målet. En del upplever dessutom att de har svårare med åldern. Varför kan inte en kvinna få säga detsamma? Njutning är inte bara orgasm utan hela paketet.

Här på FL har jag stött på åsikten att kvinnor som inte får orgasm är tråkiga i sängen och därför ointressanta. Vi skulle tydligen inte ens gilla sex. Den åsikten har jag inte träffat på IRL.
  • Anonym (Finns väl mer)
    Guldnovan skrev 2021-11-18 12:31:45 följande:

Varsågod och jag håller med vad du skriver.

Nu kom jag på en till sak...

I diskussioner har jag ibland sett följande; män säger att det inte är viktigt att de kommer varje gång. En anledning kan vara att de vill kunna hålla på längre eller flera gånger under dagen/natten. Speciellt mognare män som menar att de njuter ändå och förstår att sprutet inte är målet. En del upplever dessutom att de har svårare med åldern. Varför kan inte en kvinna få säga detsamma? Njutning är inte bara orgasm utan hela paketet.

Här på FL har jag stött på åsikten att kvinnor som inte får orgasm är tråkiga i sängen och därför ointressanta. Vi skulle tydligen inte ens gilla sex. Den åsikten har jag inte träffat på IRL.

Ja, jag tänkte lite på det med. Tänker att många nog tänker att om man inte får orgasm så njuter man inte, speciellt kvinnor eftersom det känns som att det lever kvar någon föreställning om att kvinnor inte skulle njuta lika mycket av sex som män. Det tas liksom lite för givet att män gillar sex mer och får de inte orgasm är det snarare tecken på uthållighet eller något sånt medan om en kvinna inte får orgasm så är det för att hon inte skulle gilla det.

Allmänt generaliseras det för mycket kring sex tycker jag. Män är si, kvinnor är så. Män gillar sånt, kvinnor gillar inte sånt osv...

Många halvsanningar (och rena påhitt) som blir "sanningar" tillslut :/
  • Fjäril kär
    Anonym (Fröjd) skrev 2021-11-18 11:47:04 följande:

Tycker jag låter bra, eller är det fel att killen bryr sig om hennes njutning?

Problemet är att killarna tänker att det är allt som behövs och att oralsex är enda alternativet. Det är snarare det mest avtändande som finns med män som ska slicka i all oändlighet och sen är det 4 juck och en suck och thats it och han förväntar sig nobelpriset...
  • Anonym (Undrar)

Var precis som jag trodde att män inte vill leva utan avsugning i sitt förhållande, medan kvinnor helst inte suger av sina män.

• Anonym (JP)

Hade du frågat mig för 10 år sen hade jag sagt att det var otänkbart. Jag älskar att suga och älskar att bli slickad. Det är det absolut enklaste och skönaste sättet för mig att komma.

Men, nu sitter jag här i ett nästintill sexlöst förhållande där vi skaffat barn under tiden sexlivet var bra. Är det värt att bryta upp och splittra en familj för att få bli slickad?! Det är inte riktigt så enkelt. Så visst kan man leva i ett förhållande utan oralsex, även om det inte är önskvärt.

• Anonym (been there)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-18 13:42:28 följande:

Var precis som jag trodde att män inte vill leva utan avsugning i sitt förhållande, medan kvinnor helst inte suger av sina män.

Jag svarade enbart utifrån oralsex på mig, dvs att mannen skulle ge mig oralsex eller inte. 

Kan inte se att så jättemånga i tråden har svarat på båda delar?

Jag för min del ger gärna min man oralsex, för jag vet att han gillar det. Jag har noll problem med att göra det, men jag skulle ju inte göra det om han inte ville det. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-18 09:14:05 följande:

Jag kan också endast komma av oralsex men ändå kan jag ha ett förhållande utan det. Det är liksom ingen dealbreaker. Suga gillar jag inte alls, luktar och smakar så äckligt.

Då tycker vi olika. Jag skulle tycka att det vore väldigt tråkigt att aldrig få komma under sex.

Jag tycker inte att kuken luktar eller smakar illa. Den smakar ingenting alls. Smakar den illa så kanske han inte har tvättat sig? Lite grann luktar den ju, men det gör ju fittor med. Har man kuken i munnen så känner man inte lukten.
Svar på tråden Skulle ni kunna vara i ett förhållande utan oralsex?