• Anonym (Tindra)

    Extrem svartsjuka = liten snopp?

    Har ingått i en relation med en man som jag får se det rätta ansiktet på. Han lider utav impotens och har en micropenis; men jag lider inte utav det. Problemet är att han är jätte svartsjuk. Har fått tagit bort mina sociala medier, han vill ha koll på min telefon hela tiden och har fått avsluta relationer med gamla barndomsvänner där barn är inblandat. Fick säga upp kontakten med en gammal vän där både hans son och min är bästa vänner. Känns jätte hemskt men jag älskar denna person. Kan hans svartsjuka ha något att göra med hans penis bekymmer?

  • Svar på tråden Extrem svartsjuka = liten snopp?
  • fornminne
    Ess skrev 2021-11-22 17:17:04 följande:
    Jag har läst din andra tråd med. Han är sjuk, och det har inget med kukstorleken att göra. Du ska ta dig bort från honom snabbast möjligt, be dina vänner om hjälp om det blir jobbigt. Du får förklara för dem varför du har betett dig konstigt, för då kommer de säkert att stötta dig.  Du ska definitivt inte säga upp kontakten med ditt barn!!

    Var finns den andra tråden?
  • fornminne
    molly50 skrev 2021-11-25 09:12:14 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/81502768-valja...

    Tack! När jag läste den andra tråden undrar jag hur pojken egentligen har det . Ts skriver att nya partnern vill ha all hennes uppmärksamhet och dessutom inte gillar barn? Det kanske är bättre att pojken flyttar till sin pappa. Ts verkar ju redan ha svikit honom, han får inte ens träffa sin bästa kompis längre.
  • Anonym (Ditt val)
    molly50 skrev 2021-11-24 21:52:06 följande:
    Det är möjligt. Men hur förklarar du då att det finns män med små snorrar som inte alls är kontrollerande och svartsjuka?
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-24 17:58:24 följande:
    Du skrev, citat:
    "Hans kukstorlek har inget med hans svartsjuka och kontrollerande att göra."
    Kan du verkligen vara säker på det?
    Det är klart att jag inte kan vara helt säker på det.
    Men oavsett så är det ju ingen ursäkt för att bete sig illa.
    Jag brukar brukar ofta förstå och hålla med om mycket av det du skriver Molly, men nu tror jag att du väljer att missförstå och när jag försöker förklara så det blir tydligt så bekräftar du inte att du nu har förstått hur jag menar utan väljer i stället att prata om helt andra saker. 
    Du får gärna prata om helt andra saker, jag kan tycka att det också är intressant, men när du väljer att prata om något helt annat gör då ett eget inlägg och citera inte mig, tack.

    Med anledning av trådstarten skrev jag:
    "Jag tror att det väldigt ofta kan finnas ett samband här."
    Men jag har alls inte påstått att det skulle vara uteslutet att det kan finns män med små snorrar som inte är svartsjuka. Vilket sannolikt finns, men det har jag inte pratat om.

    Du uttryckte dig bergsäkert och som att det inte ens kunde finnas minsta tvekan om saken.
    Du skrev:
    "Hans kukstorlek har inget med hans svartsjuka och kontrollerande att göra."
    Då frågade jag dig om du verkligen kunde vara säker på det? Hur kan du i så fall säkert veta det?

    Du citerar mig och du skriver om ursäkter.
    Men jag har väl verkligen inte uttalat något om några som helst ursäkter? Jag tycker tvärtom, att det inte finns några som helst ursäkter att bete sig illa. När du citerar mig och skriver om ursäkter så tycker jag att du hoppar på mig om något som jag verkligen inte ens har nämnt.
    Jag har ju bara svarat på trådstarten och trådens ämne och vare sig dessa eller mina inlägg handlar väl om ifall det finns några ursäkter eller inte?

    Det jag har skrivit om är att:
    TS har ett eget ansvar för sitt eget val.
    Och att det sannolikt ofta, alltså i många fall, kan finnas ett samband mellan svartsjuka och liten snopp, bl a eftersom liten snopp ofta kan leda till låg självkänsla vilket ofta medför svartsjuka.

    Men just dessa två saker som jag faktiskt har skrivit om kan jag inte se att du har tagit upp, trots att du har valt att citera mig.
  • molly50
    fornminne skrev 2021-11-25 11:26:13 följande:

    Tack! När jag läste den andra tråden undrar jag hur pojken egentligen har det . Ts skriver att nya partnern vill ha all hennes uppmärksamhet och dessutom inte gillar barn? Det kanske är bättre att pojken flyttar till sin pappa. Ts verkar ju redan ha svikit honom, han får inte ens träffa sin bästa kompis längre.
    Ja,det är du inte ensam om att undra.
    Om TS inte vill lämna den här mannen så är det kanske bättre om pojken får flytta till pappan.
    Å andra sidan så behöver han ju båda sina föräldrar.
    Jag tycker att det bästa vore om TS lämnade sin man. Både för sin egen och för sonens skull.
    Och att hon tar upp kontakten med sina vänner igen.
  • Anonym (micke)
    Anonym (K) skrev 2021-11-21 22:14:34 följande:
    Haha är han dum eller? :D Man får inte klamydia för att man har sex, du hade kunnat ligga med ett helt kompani utan att han vet om det.
    Just det !  Jag har sagt det hela tiden. Man får INTE klamydia för att man
    har haft sex. Någon kan tex ha hostat på mej och jag får klamydia eller
    om jag varit på badhuset och simmat efter någon som har klamydia så kan jag
    ha fått det den vägen.  Räcker med att skaka hand med någon som har klamydia och sen går jag på toa och pissar !  Vips så fick jag klamydia ! från hand til kxken

    Men min fru tror mej inte , hon är hysteriskt svartsjuk och tror jag legat med
    hela radhuslängan.
  • molly50
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-25 14:58:42 följande:
    Jag brukar brukar ofta förstå och hålla med om mycket av det du skriver Molly, men nu tror jag att du väljer att missförstå och när jag försöker förklara så det blir tydligt så bekräftar du inte att du nu har förstått hur jag menar utan väljer i stället att prata om helt andra saker. 
    Du får gärna prata om helt andra saker, jag kan tycka att det också är intressant, men när du väljer att prata om något helt annat gör då ett eget inlägg och citera inte mig, tack.

    Med anledning av trådstarten skrev jag:
    "Jag tror att det väldigt ofta kan finnas ett samband här."
    Men jag har alls inte påstått att det skulle vara uteslutet att det kan finns män med små snorrar som inte är svartsjuka. Vilket sannolikt finns, men det har jag inte pratat om.

    Du uttryckte dig bergsäkert och som att det inte ens kunde finnas minsta tvekan om saken.
    Du skrev:
    "Hans kukstorlek har inget med hans svartsjuka och kontrollerande att göra."
    Då frågade jag dig om du verkligen kunde vara säker på det? Hur kan du i så fall säkert veta det?

    Du citerar mig och du skriver om ursäkter.
    Men jag har väl verkligen inte uttalat något om några som helst ursäkter? Jag tycker tvärtom, att det inte finns några som helst ursäkter att bete sig illa. När du citerar mig och skriver om ursäkter så tycker jag att du hoppar på mig om något som jag verkligen inte ens har nämnt.
    Jag har ju bara svarat på trådstarten och trådens ämne och vare sig dessa eller mina inlägg handlar väl om ifall det finns några ursäkter eller inte?

    Det jag har skrivit om är att:
    TS har ett eget ansvar för sitt eget val.
    Och att det sannolikt ofta, alltså i många fall, kan finnas ett samband mellan svartsjuka och liten snopp, bl a eftersom liten snopp ofta kan leda till låg självkänsla vilket ofta medför svartsjuka.

    Men just dessa två saker som jag faktiskt har skrivit om kan jag inte se att du har tagit upp, trots att du har valt att citera mig.
    Nu var det inte jag som citerade dig utan bara ditt svar till mig.

    Jag tog upp mina egna erfarenheter just för att jag inte har erfarenhet av män med små snorrar och svartsjuka.
    Jag kanske formulerade mig klumpigt i det inlägg du citerade.
    Jag kan såklart inte vara bergsäker.
    Men jag kan hålla med om att det kan handla om en osäkerhet och låg självkänsla.
    Men det,i sig,kan ju också ha flera orsaker.
    Oavsett vilket så måste han ha hjälp. Och det är det viktiga här om hans nuvarande eller framtida förhållanden ska fungera.
    Han måste ta tag i det. Och det kan nog inte TS hjälpa honom med. 
    För oavsett vad hans beteende grundar sig i så finns det inget som kan ursäkta det. 
    Och det är inte menat som något påhopp på dig.
  • Anonym (Ditt val)
    molly50 skrev 2021-11-25 15:21:25 följande:
    Nu var det inte jag som citerade dig utan bara ditt svar till mig.

    Jag tog upp mina egna erfarenheter just för att jag inte har erfarenhet av män med små snorrar och svartsjuka.
    Jag kanske formulerade mig klumpigt i det inlägg du citerade.
    Jag kan såklart inte vara bergsäker.
    Men jag kan hålla med om att det kan handla om en osäkerhet och låg självkänsla.
    Men det,i sig,kan ju också ha flera orsaker.
    Oavsett vilket så måste han ha hjälp. Och det är det viktiga här om hans nuvarande eller framtida förhållanden ska fungera.
    Han måste ta tag i det. Och det kan nog inte TS hjälpa honom med. 
    För oavsett vad hans beteende grundar sig i så finns det inget som kan ursäkta det. 
    Och det är inte menat som något påhopp på dig.
    Ja, ja, jag får försöka accepterar att du väljer att slingrar dig och jag kan gärna låta dig komma undan med det, välja låta det bero och vi går vidare.

    Men just dessa två saker som jag faktiskt har skrivit om kan jag inte se att du har tagit upp, trots att du har valt att citera mig.
  • Anonym (Lars-Åke)

    Glöm det där med snoppstorleken. Han är elak mot dig. Han kommer sannolikt att bli värre. Lämna honom snarast.

  • molly50
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-25 16:29:09 följande:
    Ja, ja, jag får försöka accepterar att du väljer att slingrar dig och jag kan gärna låta dig komma undan med det, välja låta det bero och vi går vidare.

    Men just dessa två saker som jag faktiskt har skrivit om kan jag inte se att du har tagit upp, trots att du har valt att citera mig.
    Men vad är det du menar att jag slingrar mig om?

    Och du är den som valde att citera mig. Jag svarade bara på det du skrev.
  • OneOf

    Låter långt ifrån en bra situation här. 

    Svartsjuka är en väldigt jobbig sak att hantera för faktiskt båda parterna. Det finns vägar att gå utan att dela på sig. 

    För svartsjuka kan vara som en ren sjukdom egentligen, hjärnan tänker helt ologiskt. Skapar en verklighet som inte går i hand med hur världen egentligen ser ut. Tar steg mot saker man annars aldrig tänkt att man skulle göra, speciellt mot någon man älskar.

    Så här skulle jag säga att kuk storleken är ett sätt säkert som har bidragit till detta, men helt klart är självkänslan. Otroligt många som är svartsjuka har extremt dålig självkänsla. 
    Har själv varit väldigt svartsjuk, inte till lika nivå som här men tillräckligt för att det ska skapa ett problem i förhållandet. Där låg hela delen i att rädslan att man inte räcker till, för man vill vara den bästa för sin partner. Tyvärr kan man omöjligt vara det i alla lägen. Som nu, han har en micropenis men jag är helt säker på att denna person har kvalitéer som slår andra. Det är detta man tyvärr måste slå in i huvudet på en svartsjuk. 

    För om han behandlar dig som en otrogen, då kan du lika bra vara det. 
    Här blir du nu egentligen anklagad för nått som du inte gjort eller då tänker göra.

    Tips är att låta honom lyssna på lite böcker om svartsjuka. Jag är helt söker på att han vet om att han har det. Sedan något om självkänsla. Det kan vara nått för honom att få upp ögonen på problemet. Att han inser att detta skadar den han älskar mer än att du vill vara med honom. 

    Så enkelt att bara säga sjuk i huvudet och lämna. Men det är oftast så mycket mer som faktiskt går att lösa. 

    Det som måste ändras är att du styr över ditt liv ingen annan.  


    Skapa minnen
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-25 16:29:09 följande:

    Ja, ja, jag får försöka accepterar att du väljer att slingrar dig och jag kan gärna låta dig komma undan med det, välja låta det bero och vi går vidare.

    Men just dessa två saker som jag faktiskt har skrivit om kan jag inte se att du har tagit upp, trots att du har valt att citera mig.


    Nu tjafsar du. "Molly50" har ju svarat dig. Hon slingrar sig inte alls. Du får faktiskt acceptera att andra kanske har andra åsikter än dig.
  • fornminne
    molly50 skrev 2021-11-25 15:09:44 följande:
    Ja,det är du inte ensam om att undra. Om TS inte vill lämna den här mannen så är det kanske bättre om pojken får flytta till pappan. Å andra sidan så behöver han ju båda sina föräldrar. Jag tycker att det bästa vore om TS lämnade sin man. Både för sin egen och för sonens skull. Och att hon tar upp kontakten med sina vänner igen.

    Det klart att det bästa vore om TS dumpade karln, helst igår. I stället för att säga upp kontakten med sina vänner. Men fattar hon det? Av vad jag kan läsa blev hon själv övergiven av sin pappa av liknande orsaker, och nu överväger hon att behandla sin son på samma sätt. Hon verkar ha en dysfunktionell syn på både relationer och föräldraskap.
  • Anonym (Ditt val)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-11-25 17:58:23 följande:
    Nu tjafsar du. "Molly50" har ju svarat dig. Hon slingrar sig inte alls. Du får faktiskt acceptera att andra kanske har andra åsikter än dig.
    Ja, både du och Molly har rätt i det.

    För mig har det aldrig varit ett problem acceptera att andra har annan åsikt,
    så vitt jag kan se har jag absolut inte framfört något mot Mollys åsikter i det här fallet?
    Då möts jag betydligt oftare av att andra (särskilt en medlem) verkar ha problem med mina åsikter.
    Men jag väljer att sätta punkt och det är överspelat.

    Men kanske kan det på sakligt sätt vara mycket mera intressant för ämnet, för dig, Molly och andra i tråden, de två saker jag faktiskt har tagit upp?

    TS har ett eget ansvar för sitt eget val.

    Och att det sannolikt ofta, alltså i många fall, kan finnas ett samband mellan svartsjuka och liten snopp, bl a eftersom liten snopp ofta kan leda till låg självkänsla vilket ofta medför svartsjuka.

    Det är dessa två saker jag har tagit upp och som jag gärna resonerar om och gärna utbyter olika åsikter på ett sakligt sätt.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-25 18:49:42 följande:

    Ja, både du och Molly har rätt i det.

    För mig har det aldrig varit ett problem acceptera att andra har annan åsikt,

    så vitt jag kan se har jag absolut inte framfört något mot Mollys åsikter i det här fallet?

    Då möts jag betydligt oftare av att andra (särskilt en medlem) verkar ha problem med mina åsikter.

    Men jag väljer att sätta punkt och det är överspelat.

    Men kanske kan det på sakligt sätt vara mycket mera intressant för ämnet, för dig, Molly och andra i tråden, de två saker jag faktiskt har tagit upp?

    TS har ett eget ansvar för sitt eget val.Och att det sannolikt ofta, alltså i många fall, kan finnas ett samband mellan svartsjuka och liten snopp, bl a eftersom liten snopp ofta kan leda till låg självkänsla vilket ofta medför svartsjuka.

    Det är dessa två saker jag har tagit upp och som jag gärna resonerar om och gärna utbyter olika åsikter på ett sakligt sätt.


    Jag tror att de flesta i tråden är överens om att ts, som alla andra, är ansvarig för de handlingar hon gör och de hon inte gör.

    Liten snopp och svartsjuka kan säkert ha ett samband. Precis som andra fysiska åkommor också kan ha ett samband med svartsjuka. Som jag ser det så är orsaken till hans svartsjuka orelevant eftersom han inte kan göra något åt storleken och han riskerar att komma undan med sitt beteende ifall alla fokuserar på hans penis. Det han och ts borde fokusera på är hans beteende inget annat. Men redan i trådstarten tar ts upp hans micropenis som en ursäkt för hans misshandel. Kul för honom att han har lyckats få henne att tycka så synd om honom eftersom han har en micropenis så att han därför kan bete sig hur som helst mot henne. Men vi andra kan ju försöka se honom för den han är: en misshandlare.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Ditt val) skrev 2021-11-25 18:49:42 följande:

    Ja, både du och Molly har rätt i det.

    För mig har det aldrig varit ett problem acceptera att andra har annan åsikt,

    så vitt jag kan se har jag absolut inte framfört något mot Mollys åsikter i det här fallet?

    Då möts jag betydligt oftare av att andra (särskilt en medlem) verkar ha problem med mina åsikter.

    Men jag väljer att sätta punkt och det är överspelat.

    Men kanske kan det på sakligt sätt vara mycket mera intressant för ämnet, för dig, Molly och andra i tråden, de två saker jag faktiskt har tagit upp?

    TS har ett eget ansvar för sitt eget val.Och att det sannolikt ofta, alltså i många fall, kan finnas ett samband mellan svartsjuka och liten snopp, bl a eftersom liten snopp ofta kan leda till låg självkänsla vilket ofta medför svartsjuka.

    Det är dessa två saker jag har tagit upp och som jag gärna resonerar om och gärna utbyter olika åsikter på ett sakligt sätt.


    Men jag tycker ditt resonemang om att män jämför sig och att en typ av hierarki skapas i skolans omklädningsrum eller i simhallen utifrån storleken är sann. En viss status kanske tillfaller de som är välutrustade och man ska inte förminska tjejernas ryktesspridning om killarnas don.
  • molly50
    fornminne skrev 2021-11-25 18:38:29 följande:

    Det klart att det bästa vore om TS dumpade karln, helst igår. I stället för att säga upp kontakten med sina vänner. Men fattar hon det? Av vad jag kan läsa blev hon själv övergiven av sin pappa av liknande orsaker, och nu överväger hon att behandla sin son på samma sätt. Hon verkar ha en dysfunktionell syn på både relationer och föräldraskap.
    Ja,TS behöver nog söka professionell hjälp även hon.
    Att ens överväga att vända sitt barn ryggen för en sådan person är helt obegripligt.
Svar på tråden Extrem svartsjuka = liten snopp?