• isoldelively

Bf augusti 2022

Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

• Svar på tråden Bf augusti 2022
  • chislin

Här är vi helt plötsligt inne i någon slags gnäll-fas. Antingen det eller så har han åkt på något virus. Gnäller och är missnöjd nästan hela tiden sedan ett par dagar tillbaka, har fått eksem på kinderna(kan ju kanske klia) bajsade grönt igår (kan tydligen vara indikation på bakterie men även annat så svårt att veta), spyr även lite mer vanligt, mer svårsövd och vaknar sjuttioelva gånger på nätterna då han letar efter nappen som trillat ur? 

Från att ha varit världens nöjdaste sista veckorna till att plötsligt vara konstant missnöjd, ja nog är de oförutsägbara de små? Glad

• Frida123123

Hej! Hur går det för alla? För mig/oss går det framåt ändå. Man får ta varje utmaning när den kommer. just nu misstänker jag tandsprickning. Tidigt, men inte alls ovanligt tydligen. Jag är inte hundra på att det är det, men misstänker det starkt.  Börjar nalkas första julen med våra små! Mysigt!! 

• Emjol

Just nu är det språng 4 så det har varit en vecka kaos Flört Det verkar dock ha lagt sig nu lite men fortfarande mycket närhet, uppmärksamhet och kinkighet Hjärta  Stackarn börja panikgråta häromdagen för hon ville ha ögonkontakt med mig.

Nästa vecka är det operation för ptosen så nu håller vi mest tummarna att hon håller sig frisk tills dess.Oskyldig

• Frida123123
    Emjol skrev 2022-11-23 17:21:41 följande:

Just nu är det språng 4 så det har varit en vecka kaos Flört Det verkar dock ha lagt sig nu lite men fortfarande mycket närhet, uppmärksamhet och kinkighet Hjärta  Stackarn börja panikgråta häromdagen för hon ville ha ögonkontakt med mig.

Nästa vecka är det operation för ptosen så nu håller vi mest tummarna att hon håller sig frisk tills dess.Oskyldig

Åh, ja, språng 4 här med, dag 2. Känner igen det där med mer närhet och uppmärksamhet. Lycka till med operationen! Kommer gå jättebra! 
  • Steeph

Här tror jag att vår lilla har gått in i språng 4 och eventuellt sleep regression? hon fyller 3 månader idag. sovit 3 h i streck sedan uppvak varje timme. Gråter och är allmänt missnöjd hela tiden om hon inte är hos mig eller pappan. kan väl säga att jag är SVINTRÖTT. Fler som har bebisar som sover katastrofalt dåligt? 

• Frida123123

Hej! 

Kan instämma att sömnen är sämre här med Samt humöret hos killen. Missnöjd oftare och gnälligare. Tror vi har tandsprickning på g med. Är det någon annan som misstänker tandsprickning? 

Bebis är nu 15 veckor. Undrar, kan era vända sig från rygg till mage eller tvärtom,  greppa tag i saker? Min kan inte det ännu. Vi övar mycket nacke dock. Greppa visar han inga tecken på ännu. 

• Tino

Min bebis är nu fyra månader. Han följer sin kurva väl på alla parametrar. Han är oftast väldigt glad. Han sov väldigt dåligt en period när han var förkyld. Annars vaknar han och ammar väldigt ofta men så har det varit jämt. Vi samsover så går okej ändå. Han är så intresserad av sina fötter så ligger mest och pillar på dem när han ligger ner. Han kan greppa saker, det är svårt men han kan. Kunde förut vända sig från mage till rygg men nu verkar han glömt bort det eller så är det helt enkelt något annat som är kul just nu. Han kan ligga själv i gymmet en stund nu. Men bär fortfarande mycket i sele. Har ingen koll på de där sprången :) 

• Nilla6

Alice blev 4 månader i måndags, pratar en massa, bubblar med munnen(sprutar saliv) haha, vänder sej hela tiden från rygg till mage och blir arg, vände sej från mage när hon var typ 5 veckor men nu händer det bara ibland. Sover okej, typ 3 ggr om dan fram till 17.30, sen för natten 20-06.30 med amning däremellan, ammar på dagarna nu, slutat med pumpningen sen en vecka då jag inte orkar med allt runt det, ibland blir hon dock inte mätt känns det som så då får hon ersättning oxå, kanske för att hon bara ammar ena bröstet? Får handmjölka det andra och då sprutar det en hel del mjölk men enligt alice så kommer det inget;) hennes tungband är klippt 2 ggr men taget runt bröstvårtan blir sämre tycker jag nu, vaccumet släpper lixom så hon smaskar till och blir sur för det kommer luft istället. Jätte jobbigt. Tips?

• Frida123123
    Nilla6 skrev 2022-11-25 20:04:13 följande:

Alice blev 4 månader i måndags, pratar en massa, bubblar med munnen(sprutar saliv) haha, vänder sej hela tiden från rygg till mage poch blir arg, vände sej från mage när hon var typ 5 veckor men nu händer det bara ibland. Sover okej, typ 3 ggr om dan fram till 17.30, sen för natten 20-06.30 med amning däremellan, ammar på dagarna nu, slutat med pumpningen sen en vecka då jag inte orkar med allt runt det, ibland blir hon dock inte mätt känns det som så då får hon ersättning oxå, kanske för att hon bara ammar ena bröstet? Får handmjölka det andra och då sprutar det en hel del mjölk men enligt alice så kommer det inget;) hennes tungband är klippt 2 ggr men taget runt bröstvårtan blir sämre tycker jag nu, vaccumet släpper lixom så hon smaskar till och blir sur för det kommer luft istället. Jätte jobbigt. Tips?

Är bara nyfiken. När man skriver att barnet sover mellan x-x antal timmar på natten, med amning däremellan. Innebär det att hen somnar om direkt då. kul med utvecklingen. Såg att det bildats en BF Augusti 2023. Ha ha, det väcker andra minnen.. tänk att vi nu sitter med 4 månaders bebisar
  • chislin

Kul att höra hur det går för er alla! 

Här har benis blivit förkyld och gasig i magen så nu är det ingen sömn och ingen aptit över huvud taget. Väldigt tufft men hoppas det går över fort! 

I övrig så har han börjat vara vaken lite längre stunder på dagen, tränar på att greppa saker (sträcker sig efter dem försiktigt och försöker ta dem men öppnar inte handen tillräckligt), om man hjälper honom kan han lyckas greppa.
    Rullar inte än åt något håll, tycker inte om magläge och vill helst bli buren framåt så att han kan se allt som händer. Händerna har han i munnen konstant och suger och dreglar. Älskar att ligga på skötbordet och även att bada!  Född 12 aug. 

Svar på tråden Bf augusti 2022