• Anonym (...)

Varför gillar ni att visa brösten!

Ni som tjatar om att ni måste visa brösten för att bebisen är ju hungrig! Sluta att skylla på bebisen! 

Enda anledningen till att ni visar brösten är för att ni VILL det. Man kan amma och skyla sig samtidigt. Det är inte ett dugg svårt eller krångligt.

Kul att provocera? Ger en kick att blotta sig när de är stora för en gång skull? Varför gillar du att blotta dig?

• Svar på tråden Varför gillar ni att visa brösten!
  • Anonym (Dina)

De allra flesta ammande kvinnor är väl ändå rätt diskreta. Ibland kan det hända att jag klätt mig på ett sätt som gör det svårt att vara diskret, men jag kan inte strunta i att mata mitt barn för det. Vi ammar inte offentligt för att chocka dig. Vi ammar för att våra bebisar ska få bli mätta eller tröstade. Om du tror något annat är du dum.

• Anonym (Minja)

Hur gammal är du? 12?

Du verkar inte veta så mycket om kvinnor och kvinnors kroppar.

Såhär är det lille vän,

Amning förhindrar ägglossning. Många kvinnor som helammar har därmed inte ägglossning. Därmed har många ammande kvinnor låg sexdrift den tiden (just pga av utebliven ägglossning och sköra slemhinnor pga av amningen).

Mjölkstinna bröst är stora. Hårda. De gör ont, pulserar och läcker. Det känns som man ska spricka när bebis inte ammat på länge. Kan göra riktigt ont. Väldigt osexig situation.

Utsätter vi våra tuttar för för mycket drag (måste dölja och värma tuttarna!) så kan vi få mjölkstockning vilket innebär smärta och en febrig tillstånd som vidrigt. Återigen, vi flaggar inte brösten i onödan.

En bebis som suger på tutte är så långt ifrån sexuellt eggande det kan bli. Sexlusten för mig som ammar är 0 i amningssituationen. Bebis är à och o. Allt annat är sekundärt. Som mamma är man en service maskin som 24/7 matar, vyssar, byter blöja, och existerar för barnets behov.

Vi är helt enkelt för trötta och uppe i bebis för att ens lägga märke till dig. Än mindre anstränga oss med våra mjölkstinna bröst att förföra dig.

Vår våta dröm är: en dusch i fred eller att få sova en extra timme på natten. Det är extras för oss. Inte att sexa upp en man.

• Shakira88
    Anonym (Minja) skrev 2021-12-08 21:06:44 följande:

Hur gammal är du? 12?

Såhär är det lille vän,

Amning förhindrar ägglossning. Många kvinnor som helammar har därmed inte ägglossning. Därmed har många ammande kvinnor låg sexdrift den tiden (just pga av utebliven ägglossning och sköra slemhinnor pga av amningen).

Mjölkstinna bröst är stora. Hårda. De gör ont, pulserar och läcker. Det känns som man ska spricka när bebis inte ammat på länge. Kan göra riktigt ont. Väldigt osexig situation.

Utsätter vi våra tuttar för för mycket drag (måste dölja och värma tuttarna!) så kan vi få mjölkstockning vilket innebär smärta och en febrig tillstånd som vidrigt. Återigen, vi flaggar inte brösten i onödan.

En bebis som suger på tutte är så långt ifrån sexuellt eggande det kan bli. Sexlusten för mig som ammar är 0 i amningssituationen. Bebis är à och o. Allt annat är sekundärt. Som mamma är man en service maskin som 24/7 matar, vyssar, byter blöja, och existerar för barnets behov.

Vi är helt enkelt för trötta och uppe i bebis för att ens lägga märke till dig. Än mindre anstränga oss med våra mjölkstinna bröst att förföra dig.

Vår våta dröm är: en dusch i fred eller att få sova en extra timme på natten. Det är extras för oss. Inte att sexa upp en man.

Tack! För superbra förklaring och inlägg. Slapp jag ens skriva nåt. Det sista msn tänker på när man ammar är sex....
  • Anonym (Öh)

Mata inte rrollet genom att svara i tråden. Uppenbart bara ute efter att provocera och bör tigas ihjäl.

• Anonym (...)
    Shakira88 skrev 2021-12-08 21:14:50 följande:
    Tack! För superbra förklaring och inlägg. Slapp jag ens skriva nåt. Det sista msn tänker på när man ammar är sex....
    Anonym (Minja) skrev 2021-12-08 21:06:44 följande:

Hur gammal är du? 12?

Såhär är det lille vän,

Jävla skitsnack!

Jag har personligen bevittnat hur en tjej ?tappade? sjalen hon lagt över patten framför sin svärfar. Svärfar blev generad men dåligare skådis än henne har jag aldrig skådat. Så genomskinligt det var med hennes Nejmen ojdå!

Är det för att det är så osexigt att amma ni måste blotta er? För inget du nämnde är en ursäkt för att inte skyla sig.
  • Ocdmänniska

Men herregud vem bryr sig om att se ett par bröst ? Är du ett barn som inte vet hur kroppen ser ut eller?

• Anonym (J)
    Anonym (...) skrev 2021-12-09 20:04:32 följande:

Jävla skitsnack!

Jag har personligen bevittnat hur en tjej ?tappade? sjalen hon lagt över patten framför sin svärfar. Svärfar blev generad men dåligare skådis än henne har jag aldrig skådat. Så genomskinligt det var med hennes Nejmen ojdå!

Är det för att det är så osexigt att amma ni måste blotta er? För inget du nämnde är en ursäkt för att inte skyla sig.

Låter mer som dina fantasier
  • Anonym (...)
    Ocdmänniska skrev 2021-12-09 20:08:03 följande:

Men herregud vem bryr sig om att se ett par bröst ? Är du ett barn som inte vet hur kroppen ser ut eller?

Varför spelar du dum?
  • Anonym (Touch Me)
    Samantha Fox, som hade slagit igenom som topless-modell redan som 16-åring hemma i England, blev känd för en väldigt utmanande image, där hennes låtar och videos anspelade mycket på sex. Men att bli sexsymbol är inget som störde henne, varken då eller nu. I en intervju med Expressen 2018 konstaterade Fox att hon älskade att bli beundrad.
    ? Vilken tonårig tjej skulle inte vilja synas på sexiga och vackra bilder som gör att hon dyrkas av en massa pojkar? Jag älskade det.
  • klyban
    Anonym (...) skrev 2021-12-10 00:07:00 följande:
    Varför spelar du dum?

Den mer intressant frågan är varför spelar du?

Och en otroligt svag trådstart.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför gillar ni att visa brösten!