• Anonym (...)

Varför gillar ni att visa brösten!

Ni som tjatar om att ni måste visa brösten för att bebisen är ju hungrig! Sluta att skylla på bebisen! 

Enda anledningen till att ni visar brösten är för att ni VILL det. Man kan amma och skyla sig samtidigt. Det är inte ett dugg svårt eller krångligt.

Kul att provocera? Ger en kick att blotta sig när de är stora för en gång skull? Varför gillar du att blotta dig?

• Svar på tråden Varför gillar ni att visa brösten!
  • Anonym (HarAmmat3)
    molly50 skrev 2021-12-14 13:39:28 följande:
    Jag är själv mamma till 2 och har ammat båda.
    Och jag tycker också att man kan försöka sköta det diskret när man ammar.
    Men detta att bebisar inte alltid gillar att något nuddar dem,det kan faktiskt stämma.
    Dock har ingen påstått att det gäller alla bebisar.
    Men alla bebisar accepterar inte att man täcker dem med t ex en filt eller schal när man ammar dem.
    För övrigt så tror jag att det endast är ett fåtal som flashar hela bröstet när de ska amma.
    Och det är ju synd om detta fåtal ska få förstöra för andra ammande mammor som kan sköta det diskret.
    Och egentligen så ligger väl problemet hos den som inte kan låta bli att stirra på den som ammar.
    Och det problemet får man väl själv jobba på,i så fall.
    Ja, jag förstår att vissa bebisar är sådana. Men när argumentet dyker upp i tråd efter tråd som förklaring till att hela bröst exponeras framstår det som att var och varannan bebis har ett problem med detta, så till den grad att de inte kan vänjas vid tyg utan hellre skulle svälta till döds.

Jag har som sagt också ammat mina tre när och var de behövde det, men utan att utsätta andra för något jag själv ser som en osmaklig syn (bröstet, inte bebisen!). Därför vill jag också förstå varför andra väljer att hänga ut ett helt stort, svullet, ådrigt amningsbröst (baserat på egna upplevelser). Det händer inte ofta men ofta nog, och i dessa trådar försvaras det ju ivrigt att det måste ske just så.

Denna tråd var upplagd på ett tramsigt sätt men diskussionen kan tas ändå. Min poäng är att jag förstår dem som t.ex. går ut för att äta (som själva har eller inte har barn) och inte vill ha någon annans nakna bröst i synfältet. Tyvärr verkar de flesta föredra att bygga halmgubbar ("du tycker bebisen ska svälta!") istället för att ta diskussionen. Nu menar jag inte dig Molly!
  • Anonym (HarAmmat3)
    molly50 skrev 2021-12-14 13:39:28 följande:
    Jag är själv mamma till 2 och har ammat båda.
    Och jag tycker också att man kan försöka sköta det diskret när man ammar.
    Men detta att bebisar inte alltid gillar att något nuddar dem,det kan faktiskt stämma.
    Dock har ingen påstått att det gäller alla bebisar.
    Men alla bebisar accepterar inte att man täcker dem med t ex en filt eller schal när man ammar dem.
    För övrigt så tror jag att det endast är ett fåtal som flashar hela bröstet när de ska amma.
    Och det är ju synd om detta fåtal ska få förstöra för andra ammande mammor som kan sköta det diskret.
    Och egentligen så ligger väl problemet hos den som inte kan låta bli att stirra på den som ammar.
    Och det problemet får man väl själv jobba på,i så fall.
    För övrigt har jag svårt att tro att någon stirrar såvida de inte saknar någon sorts spärr, men när bröstet exponeras mitt i synfältet får man titta åt sidan för att slippa se. Ibland kan man tänka lite utanför sin bubbla och inse att man besvärar andra.
  • molly50
    Anonym (HarAmmat3) skrev 2021-12-14 16:42:29 följande:
    Ja, jag förstår att vissa bebisar är sådana. Men när argumentet dyker upp i tråd efter tråd som förklaring till att hela bröst exponeras framstår det som att var och varannan bebis har ett problem med detta, så till den grad att de inte kan vänjas vid tyg utan hellre skulle svälta till döds.

Jag har som sagt också ammat mina tre när och var de behövde det, men utan att utsätta andra för något jag själv ser som en osmaklig syn (bröstet, inte bebisen!). Därför vill jag också förstå varför andra väljer att hänga ut ett helt stort, svullet, ådrigt amningsbröst (baserat på egna upplevelser). Det händer inte ofta men ofta nog, och i dessa trådar försvaras det ju ivrigt att det måste ske just så.

Denna tråd var upplagd på ett tramsigt sätt men diskussionen kan tas ändå. Min poäng är att jag förstår dem som t.ex. går ut för att äta (som själva har eller inte har barn) och inte vill ha någon annans nakna bröst i synfältet. Tyvärr verkar de flesta föredra att bygga halmgubbar ("du tycker bebisen ska svälta!") istället för att ta diskussionen. Nu menar jag inte dig Molly!
    Det är väl kanske ett fåtal som använder det som en förevändning att få visa hela bröstet.
    Jag lyckades också amma diskret. Detta trots att jag inte hade några amningskläder.
    Men jag gick sällan eller aldrig ut bland folksamlingar då mina barn var så små.
    Dels pga att jag hade rs-virus och andra smittor i åtanke.
    Och dels för att jag själv inte var bekväm med att amma offentligt.

Jag har själv aldrig sett mammor amma på det sätt ni beskriver.
    Men jag är,å andra sidan,inte ute så mycket heller. Mycket pga pandemin.

Ja,det är en tramsig tråd. Det håller jag med om.
    Men diskussionen i sig är intressant.
    Anonym (HarAmmat3) skrev 2021-12-14 16:48:03 följande:
    För övrigt har jag svårt att tro att någon stirrar såvida de inte saknar någon sorts spärr, men när bröstet exponeras mitt i synfältet får man titta åt sidan för att slippa se. Ibland kan man tänka lite utanför sin bubbla och inse att man besvärar andra.
    Det finns nog en del som stirrar också.
    Säkert inte alla,men en del.

Och en sak jag har frågat i fler trådar om detta ämne,och även här,är om man ser på kvinnor med urringningar på samma sätt. Om de också ska skyla sig.
    Om det ni är brösten som är problemet.
    Men det verkar vara en fråga som ingen vill svara på.
  • Anonym (Touch Me)

Jag tror att tjejer gillar att visa brösten för dom vet att dom är snygga, och dom tänder på att få visa upp sig.

• Anonym (chockeffekt??)

Det här är en korkad trolltråd. Men ok då!

Jag har inte ens en bebis att amma men jag låtsas att jag har en osynlig bebis. Sedan tar jag av mig helt på överkroppen offentligt och låtsas att jag ammar min osynliga bebis.

Om någon klagar så hävdar jag bara att den osynliga bebisen är hungrig så slutar de allra flesta att klaga.

På det sättet kan jag visa tuttarna precis när jag vill.

• Anonym (Öh)

Var är upprördheten över alla andra som avsiktligt visar brösten?

Dvs tjejer med djupa urringningar, genomskinliga kläder, bh-lösa, i minimala bikinis.

Varför skulle det vara särskilt uppseendeväckande med just ammande kvinnor, och inte visande av bröst i allmänhet?

• Anonym (Touch Me)

Många tjejer som jag pratat med skickade bilder på sina bröst. Jag bad dom inte att göra det. Dom ville det själva. Varför gör tjejer så?

• Anonym (köön)
    Anonym (Touch Me) skrev 2021-12-15 13:45:08 följande:
    Många tjejer som jag pratat med skickade bilder på sina bröst. Jag bad dom inte att göra det. Dom ville det själva. Varför gör tjejer så?
    Varför skickar män bilder på sina kön?
  • Anonym (chockeffekt??)
    Anonym (Touch Me) skrev 2021-12-15 13:45:08 följande:

Min gissning är att du verkar vara av ett väldigt simpelt sinnelag och de ville göra dig glad. Hur gör man en väldigt simpel person av hankön glad? Man visar tuttarna eller ger honom en smörgås. Mer avancerade saker än så förstår inte hans simpla hjärna.
  • Anonym (A)
    Anonym (Öh) skrev 2021-12-15 13:35:08 följande:
    Var är upprördheten över alla andra som avsiktligt visar brösten?

Dvs tjejer med djupa urringningar, genomskinliga kläder, bh-lösa, i minimala bikinis.

Varför skulle det vara särskilt uppseendeväckande med just ammande kvinnor, och inte visande av bröst i allmänhet?
    +1
  • Anonym (Touch Me)
    Anonym (chockeffekt??) skrev 2021-12-15 19:04:27 följande:
    Min gissning är att du verkar vara av ett väldigt simpelt sinnelag och de ville göra dig glad. Hur gör man en väldigt simpel person av hankön glad? Man visar tuttarna eller ger honom en smörgås. Mer avancerade saker än så förstår inte hans simpla hjärna.
    Vi mår bra av det, så varför ska vi inte få kolla på lite bröst?
    Det kan låta kontroversiellt och förbjudet - vi är väl medvetna om det, men det skapar en lycklig och positiv känsla i mannens kropp. På samma sätt när du tittar på söta djur. Det är vetenskapligt bevisat.
  • Anonym (Touch Me)

Män mår också bra av sex. Det borde alla dömande kvinnor tänka på. Eller vill ni inte att era medmänniskor ska få ha ett gott liv?
    Män kanske inte är så dumma trots allt...

Ha mycket sex

Kanske något som alla vill höra, men det är faktiskt vetenskapligt bevisat. En studie i journalen BMJ har angett att regelbundet sex kan minska männens risk att dö i förtid med så mycket som 50 procent.

Det beror främst på det faktum att ett aktivt sexliv främjar fysisk hälsa - och det minskar också kroppens stressnivå. Sistnämnda är ett bra sätt att hålla sjukdomar på avstånd.

Vid sex släpps även serotonin - ett glädjehormon - i kroppen, vilket gör att vi känner oss bättre på alla nivåer. I denna studie ökade livslängden med 3-8 år bland de som rapporterade mer orgasmer än tidigare.

• Anonym (Touch Me)
    Anonym (Touch Me) skrev 2021-12-15 19:50:46 följande:
    Vi mår bra av det, så varför ska vi inte få kolla på lite bröst?
    Det kan låta kontroversiellt och förbjudet - vi är väl medvetna om det, men det skapar en lycklig och positiv känsla i mannens kropp. På samma sätt när du tittar på söta djur. Det är vetenskapligt bevisat.

nyheter24.se/nyheter/udda/727029-darfor-alskar-man-brost
  • Anonym (Hmmmm)

Är du muslim? För ni döljer ju allt på era kroppar

Svar på tråden Varför gillar ni att visa brösten!