Anonym (HarAmmat3) skrev 2021-12-14 16:42:29 följande:
Ja, jag förstår att vissa bebisar är sådana. Men när argumentet dyker upp i tråd efter tråd som förklaring till att hela bröst exponeras framstår det som att var och varannan bebis har ett problem med detta, så till den grad att de inte kan vänjas vid tyg utan hellre skulle svälta till döds.
Jag har som sagt också ammat mina tre när och var de behövde det, men utan att utsätta andra för något jag själv ser som en osmaklig syn (bröstet, inte bebisen!). Därför vill jag också förstå varför andra väljer att hänga ut ett helt stort, svullet, ådrigt amningsbröst (baserat på egna upplevelser). Det händer inte ofta men ofta nog, och i dessa trådar försvaras det ju ivrigt att det måste ske just så.
Denna tråd var upplagd på ett tramsigt sätt men diskussionen kan tas ändå. Min poäng är att jag förstår dem som t.ex. går ut för att äta (som själva har eller inte har barn) och inte vill ha någon annans nakna bröst i synfältet. Tyvärr verkar de flesta föredra att bygga halmgubbar ("du tycker bebisen ska svälta!") istället för att ta diskussionen. Nu menar jag inte dig Molly!
Det är väl kanske ett fåtal som använder det som en förevändning att få visa hela bröstet.
Jag lyckades också amma diskret. Detta trots att jag inte hade några amningskläder.
Men jag gick sällan eller aldrig ut bland folksamlingar då mina barn var så små.
Dels pga att jag hade rs-virus och andra smittor i åtanke.
Och dels för att jag själv inte var bekväm med att amma offentligt.
Jag har själv aldrig sett mammor amma på det sätt ni beskriver.
Men jag är,å andra sidan,inte ute så mycket heller. Mycket pga pandemin.
Ja,det är en tramsig tråd. Det håller jag med om.
Men diskussionen i sig är intressant.
Anonym (HarAmmat3) skrev 2021-12-14 16:48:03 följande:
För övrigt har jag svårt att tro att någon stirrar såvida de inte saknar någon sorts spärr, men när bröstet exponeras mitt i synfältet får man titta åt sidan för att slippa se. Ibland kan man tänka lite utanför sin bubbla och inse att man besvärar andra.
Det finns nog en del som stirrar också.
Säkert inte alla,men en del.
Och en sak jag har frågat i fler trådar om detta ämne,och även här,är om man ser på kvinnor med urringningar på samma sätt. Om de också ska skyla sig.
Om det ni är brösten som är problemet.
Men det verkar vara en fråga som ingen vill svara på.