Inlägg från: Miss Daisy |Visa alla inlägg
  • Miss Daisy

Vart kommer likmaskarna ifrån?

Va lustigt. Jag var ute och åt middag med min syster och min pappa och (efter middagen) så kom vi in på just exakt samma morbida ämne. Kan erkänna att jag trodde att de låg latent men sen insåg jag att det är ju lite orimligt.

• Miss Daisy

Egentligen så är det ju bra med likmaskar. Om man tänker sig hur naturen funkar så är det ju bra att de, och andra djur, rensar upp så att vi slipper illaluktande kadavrer överallt.

• Miss Daisy

Och man är ju död ändå. Gillar man dem inte så är det ju bara att kremeras istället.

• Miss Daisy

Japp. En gång så hittade min hund en död mus, och när jag drog ut den ur munnen på henne (hade inget annat val för hon vägrade släppa) så krälade det maskar ur den. Inte så mysigt faktiskt. *ryser av minnet*

• Miss Daisy

Trossens mamma! Äter man fågeln med det möra köttet, trots att den har haft likmaskägg i näbben då?

• Miss Daisy

Ärligt talat så tycker jag inte det är så hemskt med likmaskar, bara jag slipper se och umgås med dem så länge jag är i livet.

• Miss Daisy

Trossens mamma! Jag kommer nog i varje fall inte att vilja äta Anka på ett tag. Jag kan prata om likmaskar men jag vill inte komma i närkontakt med nått som har sådana ägg i sig.

• Miss Daisy

Björkeli! Precis

Trossens mamma! Men de flesta nu kremeras ju och då slipper man oroa sig över hela likmask-momentet.

• Miss Daisy

Trossens mor! Men nu vet jag. Jag var ute och åt ikväll och funderade lite på anka, men nu är jag glad och jag valde hjorten.

Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?