Vart kommer likmaskarna ifrån?
Hej!
Även dumma frågor vill ha svar!
Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?
Tack!
Hej!
Även dumma frågor vill ha svar!
Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?
Tack!
ja fyf*n det undrar jag med
min vän sa att de komemr från flugor
haha vilka funderingar du sitter på! :P
fast tyvärr så vte jag inte!
en kropp som får ligga oroörd börjar lukta gorgonzola enligt min kompis som var ihop med en chef som ägde en saneringsfirma
jo...de vet faktiskt ja...eller jag tror jag vet...för jag funderade mycket på detta förut..
de är alltså så att de är flugorna som lägger ägg...och de är de bebisarna som äter på kroppen har jag hört! Så finns de ingen fluga i huset...så ska de inte kunna komma några likmaskar....
usch vilka äckel
Stanken från kroppen gör att insekter hittar dit oavsett hur långt borta dessa är.
Ju varmare kroppen ligger desto snabbare går det.
Sedan lägger flugorna ägg och dessa ägg blir larver som krälar runt och moffar i sig mums mat...
Men kan likmask smitta?
Jag har hört något fruktansvärt för några år sedan. Tror dock inte att det är sant.
Kille A och tjej B var utomlands och hade sex.
När Tjej B kom hem till Sverige fick hon problem med underlivet.
Gyn sa att hon hade likmask, och att kille A måste ha haft sex me den död innan han var med henne.
Tror ju inte på det, men skulle det kunna rent vetenskapligt vara möjligt? *ryser*
Tack för alla svar!
Men vad händer med likmasken? Ligger den och äter tills kroppen hittas? Eller dör dem?