• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    Anonym (Y) skrev 2022-01-06 17:01:46 följande:

För att jag hatar människor och jag tänker inte offra mig för ett otestat vaccin.

Så löjligt... det har ju testats på 50.000 ungefär..... och numera är det ju många miljoner som har tagit det...
  • AndreaBD
    nattuw skrev 2022-01-06 17:21:46 följande:
    Innan man vet om det påverkar förmågan att få barn bör man tillämpa försiktighetsprincipen.
    OM det finns något som tyder på det. Och det gör det väl inte ändå inte om det bara är att några har fått " biverkningen mensrubbningar". 
  • nattuw
    molly50 skrev 2022-01-06 17:16:16 följande:
    Det är trots allt fortfarande frivilligt att ta vaccinet.
    Det finns länder där tvångsvaccinering diskuteras. Det finns länder där det diskuteras om de som inte tagit vaccinet verkligen skall tillåtas att delta fullt ut i samhället. Så frivilligheten är diskutabel.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2022-01-06 17:16:16 följande:

Nu är det väl så att man inte har vetat om vilka biverkningar som finns. Det är därför man fortfarande forskar.

Och missförstå mig rätt.

Jag tycker såklart att man ska kunna få veta vilka biverkningar som har rapporterats in.

Men denna tillhör väl inte de vanligaste.

Och då tycker jag det är onödigt att skrämma upp folk med att det är jättevanligt och att kvinnor blir sterila.

Sk skrämselpropaganda.

Det är trots allt fortfarande frivilligt att ta vaccinet.

Och nu när vi vet mer om biverkningar osv så kan man ju välja att avstå om man planerar att skaffa barn.

Frivilligt ÄN SÅ LÄNGE. Se bara vad fler och fler länder gör. De inför vaccintvång.

Det är bara en tidsfråga innan vi gör likadant i Sverige, om inte direkt tvång så blir det ett indirekt tvång.

Men så länge det är frivilligt så blir det ingen spruta för mångas del, kanske när 10 år passerat, eller när media är ärliga med biverkningar, eller kanske när staten och läkemedelsföretagen står för eventuell biverkningar och inte som nu; skriver avtal med regeringar för att undslippa ansvar för eventuella biverkningar.

Kommer det vaccintvång så kommer det bli blodigt motstånd på många håll.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2022-01-06 17:23:16 följande:
    OM det finns något som tyder på det. Och det gör det väl inte ändå inte om det bara är att några har fått " biverkningen mensrubbningar". 
    När det kommer till riskhantering är det oftast en bättre strategi att titta på riskerna innan man tar ett beslut. När det är försent så är det försent.
  • klyban
    nattuw skrev 2022-01-06 17:20:25 följande:
    Nej det innebär bara att man gett 9,21 miljarder doser. Det säger inget om huruvida det gjorts några tester.

Och även studierna och 30000-50000 i deras urval före dessa ~9,21 MILJARDER doser och på var vaccin.
    Så mest testade läkemdelet i världen på så kort tid någonsin, och det ska vi enligt dig bara låtsas inte existerar.
    Det är rätt bekväm inställning, som också är inkorrekt av dig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-01-06 17:33:39 följande:

Och även studierna och 30000-50000 i deras urval före dessa ~9,21 MILJARDER doser och på var vaccin.
    Så mest testade läkemdelet i världen på så kort tid någonsin, och det ska vi enligt dig bara låtsas inte existerar.
    Det är rätt bekväm inställning, som också är inkorrekt av dig.

Jag påpekade bara att du drog en felaktig slutsats. Antalet utdelade doser säger inget om i vilken utsträckning det gjorts några tester utan bara att det delats ut ett visst antal doser.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-06 12:32:00 följande:

.

Hur får man hybrisen att tala för alla kvinnors mens, för alla vet att det du försöker påstå är inte sant ens i närheten för alla kvinnor.

Riklig mens är inget att oroa sig över, och om detta är det enda.

Och rikligt är det enda vi har här om vaccinens biverkning på vissa.

Försök passeras det hindret förs, för det är först då vi kan börja tala om det är bra, dåligt eller spelar ingen större roll än ett omak.

Nu vet jag dock redan att du aldrig komemr klara av att göra detta idag utan att börja prata om annat irrelevant.

Har påstått att det gäller alla kvinnor?

Nej, riklig mens är inte den enda bivrkningen man har kunnat påvisa.

Rikligt är det enda som finns idag, prata om annat är inte dig till hjälp alls

Och varför du vill prata om andra sjukdomar, det är en konstigt gåta, och en till som vi aldrig få svar på som på med vattkoppor.

Återkom när du har nått nytt att  säga om just denna, prata om andra sjukdomar, så blir det bara jaha, och?

Nej, rikligt är inte det enda som finns idag. Vattkoppor är ingen biverkning av covid-19 som kommet fram idag.

Och nej, du har inte förstått vad mensrubbningar innebär.

Det du nu pratar om saknar helt betydelse för allt som disktuerades där, det enda du gör är att bekräftar att jag har rätt igen.

Nej, det saknar inte betydelse för du diskuterade. Om du tror det så har du glömt bort vad du diskuterade.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 13:19:54 följande:

Lite märkligt snarare att du som påstår dig vara utbildad sjuksköterska inte förstår att det är en himla stor skillnad mellan att INTE VETA när man har ägglossning och att inte ha ägglossning. De flesta HAR ägglossning, så då kan de få barn. Så vad spammar du om? 

Var har skrivit att det inte är någon skillnad?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 13:21:30 följande:

Förresten - har du en länk på att oregelbunden mens SOM REGEL påverkar fertiliteten?  Du säger ju inte "ibland", utan du påstår att det generellt är så. Och det betvivlar jag. 

Det påverkar på det sättet att man inte vet om när man har ägglossning. Du vet för att får barn behövs ägglossning och spermier, ägget och spermier möts och bildar ett foster. För att dessa ska kunna mötas måste man ha sex före, under eller efter dagen ägglossningen. Om man då inte vet när man har ägglossning påverkas barna-görandet. Är det oklart för dig?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?