• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 13:05:40 följande:

Ja, vi vet om att det är en del som fått tillbaka mensen, fått rikligt och lätt oregelbundet.

Dock berättar det inget idag mer än detta, det är därför forskning grävs i plural.

Dessa inrapporterade fall berättar inget om vad det handlar om för mekanismer bakom eller om det ens har betydelse utanför rikligt och lätt oregelbundet.

Och andra reproduktionssystemsjukdomar går aldrig koppla på här innan evidens finns, och den saknas idag.

Som du efter 50 inlägg sen erkände också det krävs.

Det riktigt KOMISKA, det är att ingen ifrågasätter dessa inrapporterade, för där vi är att vi berättar för dig att vi inte har svaret än om och om igen.

Nej, det vi vet är att det handlar om mensrubbningar. Inget annat.

Redan i första inlägget talade jag om för dig att det inte finns något svar ännu ang sambandet. Att du inte har förstått för i inlägg 50 är komiskt.

Och de där andra reproduktionssystemssjukdomar du hela tiden tror upp, som du inte ens vet vad du menar får bara dig att framstå som mera okunnig.

Jo, du ifrågasätter att det är MENSRUBBNINGAR som är inrapporterade och hävdar bestämt att det enbart handlar om riklig mens och sedan även oregelbunden mens. Och nu folk som fått tillbaka mensen.
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-08 13:16:18 följande:

Okey, såg det först nu.
    Men du vet också tyvärr att det kommer bara en ny och lika tokig igen, och så får man förklara vad som komemr efter ett igen.(Det är två...)

Det så att det finns få skäl att inte ta vaccinen och det man märker är att de som inte ska ta vaccinen de allra flesta, de gör det pga antivetenskap och sen som ovan en sur reparatör som är svårt att inte ha sympati för, och vart i hundan har dom inte räknat med dom för.
    De är ju potentiellt extrema smittspridare pga deras rörliga arbete över sjukhuset och avdelningar och sjukhuspersonal..

Visserligen, men det är ju mycket annat också, dvs. tjafs om enskilda ord. Alla är nog ganska less på alla definitioner på mensrubbningar. Och jag förstår inte heller varför du upprepar det där med riklig mens så många gånger. Oftast handlar det nog om annat - oregelbundet och sånt. Men jag ska inte heller gå in i det igen nu. 
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 13:16:18 följande:

Att mobba som ett sakligt argument för nått, det berättar allt.

Dock ser jag bara du som är "kränkt" nu, och du försöker släta över ad hominem du gett.

Saken du kan kalla mig vad du vill, jag kommer ändå bara vara saklig.

Det är inte mobbning att påpeka att någon är lättkränkt. Det är saklighet.

Jag är inte kränkt. Har öht inget att vara kränkt över.
  • EpicF
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 13:20:54 följande:

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

Använder du munskydd och visir? Eller struntar du i dessa?
  • AndreaBD
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 12:59:24 följande:
    Jag har haft lunginflammation två gånger, första gången dubbelsidig. Fick sulfa utskrivet som det visade sig att jag inte tålde, så fick stark cortison för att dämpa de extrema svullnader jag fick, främst på läpparna. Jag såg ut som att jag skållat mig och det tog månader innan jag läkte ordentligt, trodde aldrig att jag skulle få tillbaka mitt ansikte som det var innan. Som tur var läkte det snyggt.

Att uppleva hur det känns att ha dubbelsidig, svår lunginflammation, att nästan hosta lungorna ur sig,  önskar jag inte någon. Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv.
    Jo, jag förstår att det kan vara så illa. För mig var det mest utdraget, tog lång tid att bli riktigt bra igen. Men jag hade även lungsäcksinflammation i samband med det och då får man ont i bröstet också. Men fortfarande inte så farligt. Men man ska förstås ha respekt för såna sjukdomar.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-08 13:34:09 följande:
    Du påstår dig veta att jag har fel.

Att jag frågar samma sak tre gånger beror på att han vägrar svara på den frågan.
    Det är precis det som är poängen! Om du påstår att han inte har svarat och jag förstår att han faktiskt HAR svarat, då har väl jag förstått svaret och inte du? 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 13:49:38 följande:

Det är precis det som är poängen! Om du påstår att han inte har svarat och jag förstår att han faktiskt HAR svarat, då har väl jag förstått svaret och inte du? 

Han har inte svarat på mina frågor. Hade han svarat så hade jag inte ställt dem flera gånger. Men klyban har en tendens att gå runt frågorna och svamla om annat istället.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 13:49:38 följande:

Lite svårt att förstå ett svar som inte finns....
  • EpicF
    Pentra skrev 2022-01-08 14:32:02 följande:
    Varför tar ni inte vaccinet?
    Eftersom det som finns idag inte är bra för hälsan. Och, att jag är en av dem som har förstått vikten av att sträva efter ett gott immunförsvar. Ett immunförsvar som följt med oss och byggt upp oss, och vårt naturliga skydd, sedan vår mänsklighets evolutions början. ... 

Mvh,

Pentra
    Vårat naturliga immunförsvar kan dock behöva lite hjälp på traven ibland för att bli ännu starkare och där kommer vaccinet in.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 13:32:48 följande:
    Nej, det vi vet är att det har blivit inrapporterat till Läkemedelsverket om biverkningar i form av mensrubbningar som kommit EFTER covid-19 vaccinet. Vad dessa mensrubbingar består av är inte preciserar.

Nej, mensrubbningar/menstruationsrelaterade problem som rapporterats in som biverkningar efter covid-19 vaccinet av Pfizer.

Clearblue är fortfarande inget billigt skitmärke. Så varför skulle jag säga att det inte är säkert? Jag har ju sagt precis motsatsen.

Och jag har aldrig påstått att just clearblue är ett dåligt ägglossningstest. Jag skrev igen att de billiga ägglossningsteserna inte är bra. Clearblue är inte ett billigt test och såldes ett bra test, med 99 % säkerhet enligt dem själv.

Dessutom så är det clearblues graviditetstest som går att testa 6 dagar före utebliven menstruation och med 99% säkerhet enligt dem själva.

Att HPV-vaccin skulle vars not covid-19? Var har du fått det ifrån. Det är du som tagit upp HPV-vaccinet i tråden. Märkligt och udda beteende.

Komiskt och när vi pratar om vad detta innebär för kvinnorna mer än återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.

Bra, då vet vi att det inte är dyrt att ta massor av ägglossingstester, att det skulle ta så lång tid.

Läs om HPV, för det blev fel för dig där.

EpicF skrev 2022-01-08 13:35:55 följande:
    För dig kanske det gjorde det men jag sa det från första början. Något du missade att läsa eller kanske inte förstod.

Då skulle du inte ifrågasatt när jag vi vet inte vad detta innebär och vi får invänta fakta.

Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-08 13:36:47 följande:
    Jag vet inte varför, har inte engagerat mig i frågan heller.

Men jag vet iaf att äggen fortsätter att mogna varje månad tills ägganlagen är slut och menopausen inträffar när det inte finns några ägg kvar. 
    Så några gamla ägg existerar helt enkelt inte.

Tackar gudarna att jag inte fick denna biverkan!

Vi får väl bara vänta och se precis som jag berättat för epicf att vi måste för veta vad detta innebär mer än den rapporterade biverkningen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?