• Anonym (Orkar inte mer…)

    Deprimerad 5-barnsmamma

    Hej!

    Jag är en 40-årig fembarnsmamma som är deprimerad till och från. Idag skulle jag skriva ner saker som jag tycker om om mig själv och saker som jag är bra på, helt enkelt positiva saker om mig själv. Det går inte så bra. Kommer inte på en endaste sak och det värsta var nu när jag frågade min man om han kunde hjälpa mig med detta; han kom inte heller på något bra. Herregud vilken värdelös människa jag är, kan någon hjälpa mig att må bättre?! Psykologen går jag inte hos mer för hon tyckte inte att jag behövde det längre. Funderar på att ta mitt liv, men då kanske barnen mår dåligt av det och får men för livet. Jag orkar inte mer?

  • Svar på tråden Deprimerad 5-barnsmamma
  • Anonym (Snö)

    Gillar du inte din ögonfärg? Gillar du att du har satt 5 fina barn till världen? Hur du uppfostrar barnen på ett bra sätt? Din sångröst (min är gräslig men du kanske är en sångfågel?)? Gillar du din humor? Din förmåga att organisera strumpor eller annat? Gillar du dina uppfinningsidéer? Dina inredningsval? Din förmåga att vara en god vän?

    Gillar du stånka skidor? Promenera? Åka skridskor? Laga mat? Gå på spa? Cykla? Simma? Att läsa böcker?

  • Anonym (Lovis)

    Att tycka att man är värdelös och racka ner på sig själv tillhör depressionen. Man har inte förmågan att se klart när man är deprimerad, allt är ett enda mörker. Tro mig, jag vet. Jag tycker att du ska strunta i uppgiften och se till att byta psykolog för hur kan en psykolog inte anse att du behöver mer hjälp när du är deprimerad? Varvat med psykologsamtal kanske du borde äta medicin mot depressionen. Du har 5 barn som du nog inte egentligen vill lämna och de behöver dig. Det om att du vill ta ditt liv är din depression som talar, inte du.

    Det kommer bli bra.

  • AnnaZL

    Håller med föregående pch vill tillägga stt din man låter som en del av problemet. Det är naturligt att du som deprimerad tänker så, men din man??? Kom igen, vad håller han på med, vill han driva dig till självmord? Så kan man ju knte säga till en deprimerad person om man inte vil skada??

Svar på tråden Deprimerad 5-barnsmamma