• Flöjt

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

• Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?
  • Avenia

Är det slöseri med en tjejs tid när hon inte ägnar den åt något som ska få just dig - eller någon annan random kille - att tycka att hon är attraktiv?

Är du på riktigt? Det är 2022, alla kvinnor är inte intresserade av att behaga en man. 

• Lönnsirap

Den moderna "vältränade" rumpan är verkligen inte alltid en naturlig styrketränings-rumpa som man kan träna sig till.

I vissa fall är det som de där tuttarna som var populära på mitten av 90-talet. Den fixas helt enkelt hos plastikkirurgen snarare än på gymmet.

Jag tränar gladeligen rumpan, men inte faan sväller den upp såsom är modernt nu. Vissa har de tendenserna, men många får en vältränad rumpa på ett annat sätt än det som är inne nu.

• Anonym (rumpis)
    Anonym (Edupantadeller) skrev 2022-01-16 23:43:41 följande:
    Du verkar inte ha tränat din hjärna alls. Helt korrekt att det inte är en muskel, men hjärnan kan tränas att fungera bättre och mer effektivt. Tänk bara multiplikationstabellen, första gången så kan man inget, 100:e gången går det bra, 1000:e gången flyter det som vatten.
    Det där gäller fan inte mig. Haha. Fast jag har en rätt sjysst röv.. dock otränad den med, haha.
  • Anonym (Lag på att alla ska vara attraktiva)
    Lönnsirap skrev 2022-03-09 13:35:20 följande:

Den moderna "vältränade" rumpan är verkligen inte alltid en naturlig styrketränings-rumpa som man kan träna sig till.

I vissa fall är det som de där tuttarna som var populära på mitten av 90-talet. Den fixas helt enkelt hos plastikkirurgen snarare än på gymmet.

Jag tränar gladeligen rumpan, men inte faan sväller den upp såsom är modernt nu. Vissa har de tendenserna, men många får en vältränad rumpa på ett annat sätt än det som är inne nu.

Det mesta som sväller upp är bakre låren så att alla byxor blir för små. Man ser kraftigare ut och kroppen känns tyngre att bära. Såna där fejkrumpor som alla bloggbrudar och kändisat har nu för tiden är injektioner och inplantat till stor del. Inget man får av att hänga i gymet som kvinna. Kvinnor har för mycket fett på de flesta ställen vilket gör att musklerna inte syns som på killar. Ganska lönlöst projekt. Bättre att träna saker som får kroppen att må bra och ger snabbt resultat.
  • Anonym (Lite bortkastat med rumpövningar?ar)

Jag själv tränar inte en enda isolerad rumpövning. Har fått mycket bättre resultat på rumpan av basövningar som också tränar rumpan än rumpövningar.

Har en skivstång och vikter. Mån-ons-fre tränar jag knäböj och marklyft. Bara de två övningarna. (Tis-tor-lör tränar jag överkropp rodd, biceps, axelpress, armhävningar och sit-ups)

Det har gett mycket bättre rumpa än rumpövningar. Väldigt enkelt program att hålla reda på och har gett mycket bättre resultat speciellt för rumpan...trots inga rumpövningar.

• Mrs Moneybags

Visst är det viktigt att träna rumpan som är en stor och kraftfull muskel.
    Däremot är det lika viktigt att träna resten av kroppen. 

Jag ser många tjejer som tränar just rumpan på gymmet, men du kanske tränar på ett gym där tjejerna inte är intresserade av rumpträning. Dessutom tar det lång tid - år - att träna upp rumpan ordentligt. Det är inget som sker över en natt och vissa har helt enkelt inte anlag för att få stora rumpmuskler. 

Många tränar för hälsa och allmänt välbefinnande, inte för att just du ska bli attraherad. 

• Anonym (Intressant)
    Avenia skrev 2022-01-17 19:23:57 följande:

Är det slöseri med en tjejs tid när hon inte ägnar den åt något som ska få just dig - eller någon annan random kille - att tycka att hon är attraktiv?

Är du på riktigt? Det är 2022, alla kvinnor är inte intresserade av att behaga en man. 

Intressant att många kvinnor tycker männen ska lägga tid på att förbättra sig så de blir mer attraktiva för kvinnorna men kvinnor ska inte göra det för männen
  • Anonym (Intressant)
    Cecese skrev 2022-01-17 10:55:43 följande:

För att jag inte vill ha en rumpfixerad karl. Spela roll om han älskar min rumpa eller inte, mej ger det inget om han ger den uppmärksamhet. Det är tom avtändande och irriterande med en karl som är för rumpfixerad och en sån karl är inget för mig. 

Kan man säga att kvinnor som klagar på männen att de uppfyller deras krav är avtändande? 
  • Anonym (J)
    Flöjt skrev 2022-01-16 15:18:02 följande:
    Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

Fast du förstår väl att de flesta skulle tycka det är totalt hjärndött att enbart träna en muskel? 
    För både funktionen och utseendets skull blir det ju totalt obalanserat. 
    Du pratar senare om att "kvinnor inte bryr sig om att ta hand om sig själva" men du får inte en hälsosam kropp av att träna enbart en muskel. 

Jag ser då ingen på gymmet som enbart står och nöter en muskel. Själv är både jag och min man intresserade av träning och således ganska vältränade. Det är däremot inte det som vårt förhållande byggs på och skulle min man bli besatt av min kropp hade det varit otroligt avtändande. 
  • Anonym (Intressant)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-16 15:20:34 följande:

För att många av oss bryr sig inte om att killar tycker det är attraktivt. Kunde inte bry mig mindre

Får man säga att man inte bryr sig om vad kvinnorna tycker om männen?
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?