• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Saramaddi

@hejanonymhej
    jag kan inte citera dig, vet inte varför!

blev det någon återföring idag? 
    det gick bra för mig! en fick jag tillbaka och två till frysen samt två till som kanske går att odla på och frysas imorgo.
    känner mig så sjukt lättad!
    detta är vårt andra försök och för er som undrar så fick jag menopur denna gången.

bara att hålla tummarna nu!

hur har det gått för er andra? Hjärta

• Hejanonymhej
    Saramaddi skrev 2022-08-20 14:43:54 följande:

@hejanonymhej
    jag kan inte citera dig, vet inte varför!

blev det någon återföring idag? 
    det gick bra för mig! en fick jag tillbaka och två till frysen samt två till som kanske går att odla på och frysas imorgo.
    känner mig så sjukt lättad!
    detta är vårt andra försök och för er som undrar så fick jag menopur denna gången.

bara att hålla tummarna nu!

hur har det gått för er andra? Hjärta

Ja idag blev det återföring. Förhoppningsvis ett som åter till frysen, men ska odlas till imorgon. Känner mig hoppfull och får bara tänka positivt nu. Håller vi tummarna att det går vägen för oss! Skrattande Lång väntan till test 1/9..
  • Saramaddi
    Hejanonymhej skrev 2022-08-20 14:52:24 följande:
    Ja idag blev det återföring. Förhoppningsvis ett som åter till frysen, men ska odlas till imorgon. Känner mig hoppfull och får bara tänka positivt nu. Håller vi tummarna att det går vägen för oss! Skrattande Lång väntan till test 1/9..

så spännande! nej, jag vet det är så nervöst och lobbyist samtidigt som pirrigt {#emotions_dlg.flower}
    jag har också en bra känsla den här gången (vår andra)
    jag fick en kemisk graviditet sist. det var riktigt jobbigt att känna sig som lurad liksom.
    det var er första denna gången?
    förresten blev det någon till frysen?

• Hejanonymhej
    Saramaddi skrev 2022-08-22 18:47:35 följande:

så spännande! nej, jag vet det är så nervöst och lobbyist samtidigt som pirrigt {#emotions_dlg.flower}
    jag har också en bra känsla den här gången (vår andra)
    jag fick en kemisk graviditet sist. det var riktigt jobbigt att känna sig som lurad liksom.
    det var er första denna gången?
    förresten blev det någon till frysen?

håller tummarna för oss båda. Jag går mellan hopp och förtvivlan men försöker verkligen vara positiv. Fick besked igår att ingen till frysen så hoppas jag odlar på vårt guldägg nu Glad
    vi påbörjade en simulering i juni som avbröts då det inte fanns tillräckligt många äggblåsor. Startade då på 112.5 e gonal-f så dosen var för låg och hjälpte inte att höja den. Denna gången körde vi 137.5 e genom hela Vilket va perfekt för att inte bli överstimulerad. så detta va mitt första äggplock! 

• Sandralinnea123

Idag hade jag mitt första ultraljud, dom var runt 10mm så måste växa till sig mer dock var de många Skrattande så nu hoppar jag ifrån 150 menopur till ca273 menopur och ska tillbaka på fredag för ultraljud igen, hoppas det har växt till sig på fredag så jag kan få sluta med dessa sprutor nu, börjar bli så öm på magen Skrikandes 

• Noran89

Ruvardag 1! 
    Återföring med ett 3dagars 8celligt embryo igår ^^ 
    Nu är det den eviga väntan till testdag 4/9 :D

• Hejanonymhej
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-22 20:20:18 följande:

Idag hade jag mitt första ultraljud, dom var runt 10mm så måste växa till sig mer dock var de många Skrattande så nu hoppar jag ifrån 150 menopur till ca273 menopur och ska tillbaka på fredag för ultraljud igen, hoppas det har växt till sig på fredag så jag kan få sluta med dessa sprutor nu, börjar bli så öm på magen Skrikandes 

Så spännande! Kommer säkert gå jättebra för dig! Tyckte också man blev mer och mer öm i magen med tiden med sprutorna. Sista dagarna får du bara räkna ner!! Solig
    Noran89 skrev 2022-08-23 14:59:33 följande:

Ruvardag 1! 

Åh jag är på ruvardag 4 med 5 dagars blasto och håller på att bli smått galen haha, försöker leta symtom hela tiden och går mellan hopp och förtvivlan som en känslomässig virvelvind. håller tummarna!!{#emotions_dlg.flower}
  • 123hejllv

hej! 

hoppar in som ny här i gruppen. Fick igår starta igång med första sprutan av Gonal f. Så är helt ny i IVF-bubblan. Först ultraljudet på måndag. Känner mig ändå hoppfull men vill inte ha för höga förväntningar första omgången. 

• Noran89
    Hejanonymhej skrev 2022-08-24 08:03:32 följande:
    Så spännande! Kommer säkert gå jättebra för dig! Tyckte också man blev mer och mer öm i magen med tiden med sprutorna. Sista dagarna får du bara räkna ner!! Solig
    Noran89 skrev 2022-08-23 14:59:33 följande:

Ruvardag 1! 

Åh jag är på ruvardag 4 med 5 dagars blasto och håller på att bli smått galen haha, försöker leta symtom hela tiden och går mellan hopp och förtvivlan som en känslomässig virvelvind. håller tummarna!!{#emotions_dlg.flower}
    Åh håller tummarna för dig med! När är testdag?
    Jag är idag rd3 och har hittills haft ömma bröstvårtor och idag stick och hugg mot livmoder..kan ju vara progesteron-symtom (iaf bröstvårtorna) men hoppas ju på att det är implantationen jag känner av idag ^^
Svar på tråden IVF 2022