• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Noran89
    Soffsen skrev 2022-07-26 11:21:04 följande:
    Hur har det gått, vart det ett pluss? Skrattande
    Det blev inget plus Rynkar på näsan
    Kommer börja med en ny stimulering nu i början av augusti, om det nu inte tagit sig spontant, men tror chansen är liten då det gått 5-6 dagar från senaste mys till ägglossning. 
  • Sunset boulevard

Jag är också under behandling. Vill inte krossa några drömmar eller höra någon ledsen men att få ett plus är verkligen inte allt. Visst man blir glad men jag gjorde IVF fick plus och sedan missfall i vecka 10. Hjärtat hade slutat slå. Jag kommer ALDRIG att fira ett plus eller vara helt glad förrän efter förlossningen. Att få missfall är verkligen det värsta jag varit med om. Ska göra ett nytt försök igen snart och ner för ett mirakel ??

• Sandralinnea123

Hej allihopa ???? 
    Jag hoppar in i tråden också, är på sista dagen med provera, sen är det bara att invänta mens och då ska jag börja med menopur och sen fyremadel ! 
    Är så nervös & pirrig dessutom livrädd för sprutorna ???? 
    Detta är vårt första försök med ivf, är de någon mer som ska börja nu ? Som vill dela resa? 

• Noran89
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-05 17:18:53 följande:

Hej allihopa ???? 
    Jag hoppar in i tråden också, är på sista dagen med provera, sen är det bara att invänta mens och då ska jag börja med menopur och sen fyremadel ! 
    Är så nervös & pirrig dessutom livrädd för sprutorna ???? 
    Detta är vårt första försök med ivf, är de någon mer som ska börja nu ? Som vill dela resa? 

Spännande! 

Vi börjar vår andra stimulering ikväll! Skrattande Det kom som en positiv överraskning att vi fick starta då jag haft en follikel som i maj var 5cm men som nu krympt till 1,5 och då fick vi ok att starta! 
    Vi har gjort en stimulering tidigare som gav ett ET och ett FET men ingen graviditet :( 

• Sandralinnea123

Spännande för er del också, hoppas det går bättre denna gången för er Skrattande

Ni som går igenom detta har ni berättat för era chefer på jobbet ? Jag har tänkt inte berätta för tycker de är min ensak och orkar inte med frågor eller medlidande om de inte går bra, har tänkt ta sjukdag när de behövs, vet någon ungefär hur många gånger man är hos kliniken och hur lång tid det är mellan äggplock och återinförande ? Glad

• ttcjuliaa
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-06 01:10:26 följande:

Spännande för er del också, hoppas det går bättre denna gången för er Skrattande

Ni som går igenom detta har ni berättat för era chefer på jobbet ? Jag har tänkt inte berätta för tycker de är min ensak och orkar inte med frågor eller medlidande om de inte går bra, har tänkt ta sjukdag när de behövs, vet någon ungefär hur många gånger man är hos kliniken och hur lång tid det är mellan äggplock och återinförande ? Glad

Jag berättade aldrig för min arbetsgivare, tyckte det var för privat. Jag var på totalt 4 besök, 2 ultraljud för att kolla follikelstorlek, äggplock och sen återföring 5 dagar senare. På två av besöken var jag tack och lov ledig från jobb men på ett ultraljud var jag tvungen att gå under arbetstid och då sa jag att jag skulle till läkaren. Återföringen lyckades vi klämma in på min lunch. Kändes helt sjukt att gå dit, vara med om världens upplevelse och sen komma tillbaka till jobbet och vara "gravid". Kunde verkligen inte sluta le Skrattande 
  • Noran89

Jag har berättat för min chef av den anledningen att vi har ca 1,5h resa enkel väg till vår klinik, så det kan hastigt behövas ta ledigt för att åka iväg. Hittills har jag varit där för inskrivning/information, äggplock och två återföringar, kontrollultraljud har jag kunnat göra i min hemstad. Vid ET hade vi återföringen på tredje dagen efter äggplock, på FET blev det sjätte dagen efter positivt ägglossningstest.
  • Sandralinnea123

Okej, tack för svar, jag kommer inte berätta utan får väl ta en sjukdag och sen får jag väl skylla på tandläkaren eller cellprov Tungan ute

Jag har 40 minuter till där vi gör ivf så lär ju få vara borta lite men tycker också de är för privat för att berätta för min chef...

• Carina82

Jag tror jag var på två ultraljud innan äggplock (som tog typ 10 minuter styck) och sen själva äggplocksdagen när jag var ledig hela dagen. Eftersom mina embryos odlades till dag fem och frystes så återfördes ett av dom några månader senare; fem dagar efter den ägglossningen Glad Det var betydligt senare än jag hade förväntat mig men bakgrunden var att man visst måste ha en cykel mellan äggplock och återföring när man gör en fryst återföring. Om du återför en färsk så skulle jag tro att det blir tre eller fem dagar efter äggplock, något snabbare provess alltså Solig

Jag berättade allt för min chef, tyckte det var superskönt! Kanske inte hade gjort det med alla chefer men den här kände jag på mig skulle vara stöttande och ta det bra. Största fördelen har varit att han har sagt att jag såklart ska ta dom läkarbesök jag behöver, och även gärna får jobba hemifrån om jag bara känner mig ledsen eller stressad över processen. No questions asked Hjärta Tyckte även det var skönt eftersom man ju inte vet hur det kommer gå; vissa behöver bara en runda ivf medans andra behöver många fler. Fyra läkarbesök kan man ju lätt gömma undan, men kanske svårare med tio tolv femton. 

Med det sagt tycker jag du ska göra det som känns bäst för dig! Bara för att du inte berättar nu betyder ju inte att du aldrig kan berätta om situationen eller dina känslor förändras. Ska hålla alla tummar och tår för dig, hoppas det går bra Hjärta
  • Saramaddi

Halloj,

Jag hoppar också in till er Glad
    Andra försöket nu. Gjorde en FET på dag 5 i april som slutade i kemisk graviditet, så himla jobbigt att få ett plus man väntat på i flera år som sen bara blev svagare och svagare.
    Men nu är vi på banan igen och dag 11 med Menopur idag.
    Ovitrelle imorgon och äggplock på måndag.
    Så pirrig och nervös! Någon mer som är mitt i just nu? Hjärta

Svar på tråden IVF 2022