• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Hejanonymhej

Vi va på nytt ultraljud idag efter vår första behandlingsstart förra torsdagen. Fortfarande bara två äggblåsor som vuxit till sig så vi får avbryta behandlingen. Läkaren valde dock att konvertera oss till insamination på måndag så ska ta ovitrellen imorgon och sen hoppas på det bästa. Skönt att ha liten gnutta hopp kvar, och att behandlingen inte va förgäves. Har ju stopp i ens äggledaren men en äggblåsa på vardera sida just nu så hoppet är det sista som sviker.

Känns jävligt tråkigt att vi blev avbrutna och kliniken vi går till via regionen stänger också under juli så hoppas på nya tag i augusti med en ny behandlingsplan. Solig

Stort grattis till alla som fått Plus senaste!!Hjärta

• Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-16 22:42:41 följande:

Grattis Carina82 och soldröm till plusset!! Så glad för er skull att ni lyckades!!
    Smulis85 lycka till med ruvningen!

Själv tar jag en välbehövlig paus från alla hormoner, känner att kroppen verkligen behövde det.Solig
    Både jag och sambon äter vitaminer och tillskott till vi kan komma igång med en ny behandling i höst. Tempar också under tiden för att se hur min kropp reagerar och för att lära mig tyda kroppens signaler bättre. Ska bli riktigt intressant att se om det gör någon skillnad i äggkvaliten och antal befruktade ägg till hösten behandling, hoppas verkligen det!

Önskar alla en fin sommar!Solig

Å tack Hjärta Känns fortfarande overkligt och som att det kan gå snett när som helst, men är försiktigt optimistisk haha! 
    Låter som att det verkligen är välbehövligt för er med en paus över sommaren, låter ju som ett jättebra tillfälle att få en nystart och boosta kroppen med sol, glass och vitaminer Solig Håller verkligen alla tummar för att det ska få genomslag i äggkvalitet och sånt Hjärta
    Noran89 skrev 2022-06-17 11:33:02 följande:

Mitt test i onsdags var negativt Rynkar på näsan
    Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Å vad tråkigt! Var officiella testdagen i onsdags? Du kanske kan ta nåt ytterligare test om du vill dubbelkolla? Är ju lätt att man gräver ner sig i google, skönare att få det svart på vitt Hjärta Skräp att kliniken är stängd i juli, man vill ju bara köra igen liksom, men samtidigt kanske det kan vara bra för kropp och själ med en kort paus  Hjärta
    Hejanonymhej skrev 2022-06-17 13:40:27 följande:

Vi va på nytt ultraljud idag efter vår första behandlingsstart förra torsdagen. Fortfarande bara två äggblåsor som vuxit till sig så vi får avbryta behandlingen. Läkaren valde dock att konvertera oss till insamination på måndag så ska ta ovitrellen imorgon och sen hoppas på det bästa. Skönt att ha liten gnutta hopp kvar, och att behandlingen inte va förgäves. Har ju stopp i ens äggledaren men en äggblåsa på vardera sida just nu så hoppet är det sista som sviker.

Känns jävligt tråkigt att vi blev avbrutna och kliniken vi går till via regionen stänger också under juli så hoppas på nya tag i augusti med en ny behandlingsplan. Solig

Åh vad tråkigt att dom avbröt, men väldigt flexibelt av dom att byta till insemination! Hoppas hoppas hoppas Hjärta
  • Noran89
    Carina82 skrev 2022-06-17 16:05:39 följande:
    Å tack Hjärta Känns fortfarande overkligt och som att det kan gå snett när som helst, men är försiktigt optimistisk haha! 
    Låter som att det verkligen är välbehövligt för er med en paus över sommaren, låter ju som ett jättebra tillfälle att få en nystart och boosta kroppen med sol, glass och vitaminer Solig Håller verkligen alla tummar för att det ska få genomslag i äggkvalitet och sånt Hjärta

Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Å vad tråkigt! Var officiella testdagen i onsdags? Du kanske kan ta nåt ytterligare test om du vill dubbelkolla? Är ju lätt att man gräver ner sig i google, skönare att få det svart på vitt Hjärta Skräp att kliniken är stängd i juli, man vill ju bara köra igen liksom, men samtidigt kanske det kan vara bra för kropp och själ med en kort paus  HjärtaÅh vad tråkigt att dom avbröt, men väldigt flexibelt av dom att byta till insemination! Hoppas hoppas hoppas Hjärta
    Ja officiella testdagen var i onsdags. Kommer nog ta ett test till närmre midsommar, är det negativt tänker att jag borde kunna ta mig ett glas vin på midsommarfirandet utan dåligt samvete. Kommer också börja med ägglossningstest på typ måndag, och dem sägs ju också kunna känna av hcg 
  • smulis85

Fy vad detta tar på krafterna när man inte ruvar vill man bara komma dit. Nu när man ruvar är man livrädd på ruvardag 3 idag och känner redan att detta kommer inte att gå Rynkar på näsan vaknade fören stund sedan och fick en värmevåg direkt när jag vakna vilket jag förknippar med att mensen komme att komma inom en vecka. Har molande värk typ hela tiden och ont i ljumskarna. Igår började jag gråta 2 gånger utan anledning tro nu de var för att jag någonstans viste att ägget inte vill fästa. 

ursäkta svamlet men vill verkligen bara ge upp nu! 

• smulis85
    Hejanonymhej skrev 2022-06-17 13:40:27 följande:

Tråkigt att stimuleringen inte gick vägen men ändå bra att ni får göra en insemination! Hoppas på att de fungerar håller alla tummar och tår för er! 

Tråkigt med negativt test  massa kramar till dig! Ja alltid dessa frågor som man bokar för vart man än är i cykeln. Hade du fått nån blödning? 
  • Noran89
    smulis85 skrev 2022-06-19 07:10:53 följande:

Tråkigt att stimuleringen inte gick vägen men ändå bra att ni får göra en insemination! Hoppas på att de fungerar håller alla tummar och tår för er! 

Tråkigt med negativt test  massa kramar till dig! Ja alltid dessa frågor som man bokar för vart man än är i cykeln. Hade du fått nån blödning? 
    Ja jag hade en 3 dagars blödning med start rd7, inte helt lik mina vanliga mensblödningar. Nu senaste dagarna har jag mått väldigt illa till och från, men skulle ju kunna vara för att jag närmar mig ägglossning med. Är antingen på rd17 idag om man ska hålla hoppet uppe, eller cd11, och jag brukar ha mina ägglossningar sent, runt cd20 så känns tidigt att börja känna av den nu.
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-19 07:02:39 följande:

Fy vad detta tar på krafterna när man inte ruvar vill man bara komma dit. Nu när man ruvar är man livrädd på ruvardag 3 idag och känner redan att detta kommer inte att gå Rynkar på näsan vaknade fören stund sedan och fick en värmevåg direkt när jag vakna vilket jag förknippar med att mensen komme att komma inom en vecka. Har molande värk typ hela tiden och ont i ljumskarna. Igår började jag gråta 2 gånger utan anledning tro nu de var för att jag någonstans viste att ägget inte vill fästa. 

ursäkta svamlet men vill verkligen bara ge upp nu! 

Förstår verkligen vad du menar och hur du känner! Jag är på rd5 och har också en märklig molvärk och det drar lite mot ljumskarna. Detta är första gången för mig så vet inte hur det ska kännas men allt kan ju bero på lutinusen verkar det som. Jag är också helt svajig i humöret, jag brukar aldrig vara såhär känslig. Började gråta på jobbet i fredags för att det var lite stressigt på slutet av dagen och jag bara orkade inte det så jag bröt ihop. Och det första mina kollegor frågar är "är du gravid?". I wish Gråter (har inte sagt till någon att vi håller på med ivf).

Men vi får bara försöka vara starka! Det enda som är säkert är att ingen kan stoppa tiden, förr eller senare så kommer vi att få veta. Jag har sysselsatt mig hela dagen med att googla 'hur tidigt plussa med blastocyst' och virkmönster till bebissaker Solig
  • Soldrömmm

Idag var det testdag RD 13. Fick så svagt svagt svagt streck. Vet inte vad jag ska tro. 
    Har testat för några dagar sedan och fått svagt men positivt och nu är det väldigt svagt.
    Har använt olika märken så har beställt hem mer tillförlitliga tester, får se vad de visar om någon dag.

Kliniken sa bara att lutinus kan skjuta på mensen då jag valt att ta det. Inget om att svagt streck kan vara positivt.......Gråter

• Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 08:30:20 följande:

Idag var det testdag RD 13. Fick så svagt svagt svagt streck. Vet inte vad jag ska tro. 
    Har testat för några dagar sedan och fått svagt men positivt och nu är det väldigt svagt.
    Har använt olika märken så har beställt hem mer tillförlitliga tester, får se vad de visar om någon dag.

Kliniken sa bara att lutinus kan skjuta på mensen då jag valt att ta det. Inget om att svagt streck kan vara positivt.......Gråter

Använder du ett test du fått från kliniken? På det jag fick står det att även ett svagt streck räknas, men förstår att du blir orolig. Usch hoppas hoppas, jäkla skräp situation! Visst ska du ringa in resultatet idag? Kanske ringa så snart som möjligt i så fall och få lite stöttning av experterna Hjärta
  • Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-20 08:36:17 följande:
    Använder du ett test du fått från kliniken? På det jag fick står det att även ett svagt streck räknas, men förstår att du blir orolig. Usch hoppas hoppas, jäkla skräp situation! Visst ska du ringa in resultatet idag? Kanske ringa så snart som möjligt i så fall och få lite stöttning av experterna Hjärta
    Det testet använde jag förra veckan, det visade starkare än de jag hade hemma. 
    Har redan pratat med kliniken och de trodde det var lutinus som skjutit upp mensen bara..... Fick ingen bra stöttningRynkar på näsan
    Lutinus har aldrig skjutit upp min mens förut, det är ju bara vänta och se nu vad som händer. Ska testa om någon dag igen när jag har fått hem bättre tester.
    Idag känns det som om jag får bättre stöd här än av kliniken Hjärta Fy för att behöva gå igenom det här.....
Svar på tråden IVF 2022