• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Mathilda88
    Sandralinnea123 skrev 2023-01-14 23:02:27 följande:

Hej! 
    Jag hoppar in I tråden igen efter lite uppehåll under jul och nyår, 
    På fredag är de dags för starten till andra försöket ivf, så dags med provera... 
    Denna gången kör vi på gondal-f och hoppas de blir fler fina embryon !! 
    Första försöket körde vi med menopur fick ut 13 ägg, 7 befruktade, gjorde färsk återföring på dag 5 men funkade inte, och eftersom tyvärr bara 1 embryo (blastocyst) klarade frysning så blev de bara ett fet... 

Loppan­1994 åh vad roligt vad glad jag blir för er skull, håller tummarna för er Hjärta

Hur har det gått för er?
  • Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-14 04:31:47 följande:
    Hur har det gått för er?
    Hej!
    Idag gjorde vi äggplock, av 19 äggblåsor fick vi 13 ägg, blir totalfrys denna gången då jag hade så många äggblåsor.. 
    Så nu ska jag läka och om 1 månad blir de återinföring Glad

Äggplocket denna gången gjorde riktigt ont faktiskt, fast man får både lokalbedövning och morfin .. 

Hur går de för alla här inne är de någon mer kvar på tråden? 
  • Orkidé8181
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:09:00 följande:
    Hej!
    Idag gjorde vi äggplock, av 19 äggblåsor fick vi 13 ägg, blir totalfrys denna gången då jag hade så många äggblåsor.. 

Äggplocket denna gången gjorde riktigt ont faktiskt, fast man får både lokalbedövning och morfin .. 

Jag är kvar :)

vi ska få tillbaka 2 blastisar på måndag :D
  • Mathilda88
    Hej!

Härligt antal ägg! Håller tummarna för att stor andel blastocyster 🙏💞 Aha, så vid sådana tillfällen gör man alltså totalfrys? 

Jag hoppades på svar på proverna från cellförändringar skulle komma idag, men tyvärr inte. Så vår IVF-remiss kunde inte skickas idag 😢. Bara till att hålla tummarna för på måndag 🙏. 

• Sandralinnea123
    Orkidé­8181
    Okej vad spännande håller tummarna för er ! 😍
    hur kommer de sig att man får tillbaka 2? Får man önska det själv? 

Mathil­da88

Ja vi håller tummarna här hemma också 🙈🙏🏼
    Ja exakt för säkerhets skull, kan ju tycka de är lite tråkigt med total frys men så blir de nu 🙈

Ah okej, hoppas de kommer snart och ni får komma igång! Det är en väldigt spännande resa 😍
  • Mathilda88
    Hej!

Själv börjar jag komma tillbaka så sakteliga ifrån en livmoder-infektion. Gjordes en cellförändringsprovtagning förra veckan med en skrapning. Tillsagd att avvakta sex i 2-3 dagar så det hunnit läka. Vi avvaktade 4,5 dygn (natten till lördag) och var då taggade på att ladda inför ÄL 15/2. På morgonen hade jag roströda flytningar och på kvällen började de lågsittande buksmärtorna och illamåendet. Sen eskalerade det för var dag. Alvedon och Ipren helt utan effekt. Gynakuten tisdag och onsdag då inga fynd gjordes. Fick sen två antibiotika-kurer som gjort att smärtan nu sjunkit från en vidrig 8 med gråt till en 3-4 idag. 🙏 
  • Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-17 19:51:59 följande:
    Själv börjar jag komma tillbaka så sakteliga ifrån en livmoder-infektion. Gjordes en cellförändringsprovtagning förra veckan med en skrapning. Tillsagd att avvakta sex i 2-3 dagar så det hunnit läka. Vi avvaktade 4,5 dygn (natten till lördag) och var då taggade på att ladda inför ÄL 15/2. På morgonen hade jag roströda flytningar och på kvällen började de lågsittande buksmärtorna och illamåendet. Sen eskalerade det för var dag. Alvedon och Ipren helt utan effekt. Gynakuten tisdag och onsdag då inga fynd gjordes. Fick sen två antibiotika-kurer som gjort att smärtan nu sjunkit från en vidrig 8 med gråt till en 3-4 idag. 🙏 
    Åh fy va hemskt! 
    Hoppas de går över helt snart🙏🏼 att ha ont i livmoder är något av de jobbigaste tycker jag 🙈
  • Orkidé8181
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 19:49:45 följande:
    Orkidé­8181
    Okej vad spännande håller tummarna för er ! 😍
    hur kommer de sig att man får tillbaka 2? Får man önska det själv? 

Mathil­da88

Ja vi håller tummarna här hemma också 🙈🙏🏼
    Ja exakt för säkerhets skull, kan ju tycka de är lite tråkigt med total frys men så blir de nu 🙈

Ah okej, hoppas de kommer snart och ni får komma igång! Det är en väldigt spännande resa 😍
    Alltid fått tillbaka 2 st? dock ej blastisar, antar att de anser att risken är låg för tvillingar, detta blir fjärde insättning?
    men första FET
  • Mathilda88
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-18 06:57:14 följande:
    Åh fy va hemskt! 
    Hoppas de går över helt snart🙏🏼 att ha ont i livmoder är något av de jobbigaste tycker jag 🙈

Ja det har varit en vidrig erfarenhet som jag gärna hade varit förutan!! 🙈😣🤢😥

Orkide8181: Vad står nu FET för ????? 

Är det inte blastisar du fått tillbakafört? Vad är det då? 🙃 Spännande med två per gånger, annars har man främst hört om en och två i undantagsfall 🥰

• Mathilda88
    Mathilda88 skrev 2023-02-18 19:12:05 följande:

Ja det har varit en vidrig erfarenhet som jag gärna hade varit förutan!! 🙈😣🤢😥

Orkide8181: Vad står nu FET för ????? 

Är det inte blastisar du fått tillbakafört? Vad är det då? 🙃 Spännande med två per gånger, annars har man främst hört om en och två i undantagsfall 🥰

Hoppsan, skulle stå ett ? och inte fem stycken Foten i munnen
Svar på tråden IVF 2022