Plötsligt extremt koffeinkänslig? Fler?
Hej.
Jag har druckit kaffe i snart 10 år. Ca 2-4 koppar om dagen (muggar).
Druckit cola obehindrat.
För ca 6 år sedan fick jag problem med ångest och har haft diverse fysiologiska problem orsakat av psykologiska.
Plötsligt för några månader sedan fick jag problem med hjärtrusningar. Åkte in på akuten 2 ggr , fått göra långtidsekg och tagit prover. Inga fel.
Slutade med cola-intaget, mest för att jag inbillade mig att jag drack för mycket. Det blev genast bättre, men inte helt bra. Kan iaf leva med det som det är just nu.
Strax efter det började jag få problem med att hela kroppen, främst armar ocy händer, darrar okontrollerat. Kan inte ens hålla telefonen stilla för att läsa texter ibland.
Började sedan koppla ihop det med att kaffeintag gör det värre. Jag kan darra innan kaffekoppen med, men så fort jag druckit en halv liten kopp så skakar jag något så otroligt och känmer mig rent svag.
Nu undrar jag; kan man plötsligt bli så här koffeinkänslig från ingenstans? Är det ångestens fel i grund o botten?
Det tar emot att sluta med kaffe, men det här orkar jag inte med heller.
Finns det någon som blivit så här känslig men som kunnat börja dricka kaffe igen senare i livet?