• Anonym (asd)

Min flickvän tränar inte och det börjar synas

Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt. 

• Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas
  • Anonym (anonym)
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 14:13:18 följande:

Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt. 

Ja du... du kan ju inte bara skamma henne sådär rakt uppochner.
    Är du själv verkligen i form, eller är du en sådan där man med gravidmage som tycker att han är i form för att han lyfter lite vikter ibland?

För det är inte så vanligt med tränade män ändå.
    Kvinnor och män är byggda olika, och hormoner gör att kvinnor inte orkar träna lika mycket som män generellt.

Likaså sätter sig fett mer jämnt på kvinnor, medan män får sådan där gravidmage oftare.

Hon är fortfarande smal säger du. Jag har en liten fundering om du är en sådan där man som tror att anorektiska kvinnor har normalvikt, medan normalviktiga är överviktiga.

Det viktigaste är att hon väljer att träna för sin skull och inte för din. Du kan ju fråga om hon vill följa med ut på promenader till att börja med, eller nåt.
    Det är känsligt för tjejer för att män överdriver det negativa med kvinnors utseenden och underdriver det negativa med sina egna.

Du är säkert en sån där slob som tycker att kvinnor utan smink ser 'slitna' ut, medan män kan se ut hur som fan som helst utan att kallas slitna.

Men visst, du är säkert jättehälsosam... säkert.
  • Anonym (Pelle)

Vägra sex kanske hon fattar vinken?  

• Anonym (Pelle)
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-29 14:34:17 följande:
    Ja du... du kan ju inte bara skamma henne sådär rakt uppochner.
    Är du själv verkligen i form, eller är du en sådan där man med gravidmage som tycker att han är i form för att han lyfter lite vikter ibland?

För det är inte så vanligt med tränade män ändå.
    Kvinnor och män är byggda olika, och hormoner gör att kvinnor inte orkar träna lika mycket som män generellt.

Likaså sätter sig fett mer jämnt på kvinnor, medan män får sådan där gravidmage oftare.

Hon är fortfarande smal säger du. Jag har en liten fundering om du är en sådan där man som tror att anorektiska kvinnor har normalvikt, medan normalviktiga är överviktiga.

Det viktigaste är att hon väljer att träna för sin skull och inte för din. Du kan ju fråga om hon vill följa med ut på promenader till att börja med, eller nåt.
    Det är känsligt för tjejer för att män överdriver det negativa med kvinnors utseenden och underdriver det negativa med sina egna.

Du är säkert en sån där slob som tycker att kvinnor utan smink ser 'slitna' ut, medan män kan se ut hur som fan som helst utan att kallas slitna.

Men visst, du är säkert jättehälsosam... säkert.
    Skämtar du ?

Hur mycket tror du att promenader ska hjälpa?  

Det är ju kosten som är problemet.  Hon måste sluta äta så mycket och bättre. Hon behöver ju gå på diet. Det är inte hälsosamt att vara smalfet.
  • Anonym (M)

Hitta på roliga saker tillsammans som innebär fysisk aktivitet. Gå långpromenad, cykla, bada/simma etc. utgå från vad hon gillar..

• Jordgubb90

Vad är det du vill säga till henne menar du? Att hon blivit mindre attraktiv? Att hon lagt på sig? Tror du inte hon vet det själv? Hade det varit så viktigt för henne att se snygg ut så hade hon väl gjort något åt det. Nu är det uppenbart inte lika viktigt för henne som för dig. Kan du leva med det är väl frågan du får ställa dig själv. 

• Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2022-01-29 14:44:59 följande:

Hitta på roliga saker tillsammans som innebär fysisk aktivitet. Gå långpromenad, cykla, bada/simma etc. utgå från vad hon gillar..

eller så kan han låta henne leva som hon vill. Är inget barn vi pratar om
  • Anonym (U)
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 14:13:18 följande:

Du vet att 20 åringar också kan bli tjocka och otränade va? 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (U) skrev 2022-01-29 14:50:55 följande:
    Du vet att 20 åringar också kan bli tjocka och otränade va? 
    De flesta 20 åriga kvinnor när faktiskt tjocka och otränade idag.  Men det blir ändå värre ju längre upp ålder du kommer.  Över 30 finns nästan enbart tjockisar.
  • Anonym (loli)

Så din flickvän är smal men du är upprörd över att hon inte har perfekt fördelat pyttelite fett?

Du får helt enkelt lära dig att människors kroppar förändras genom livet. Hennes kropp kommer inte se ut som när hon var 20 förevigt. Mår du dåligt över att hennes kropp inte är perfekt tror jag det är bättre att ni gör slut så hennes existens slutar irritera dig. Du valde själv att bli ihop med någon som inte är ett gymfreak och nu flera år senare ska du använda detta emot henne och försöka förändra henne? 

Gör slut med henne och bli ihop med någon som älskar att gymma. Tyvärr kommer inte heller hon ha en perfekt kropp resten av livet och gud förbjude att hon har mage att föda dina barn för då kommer den verkligen förändras. Så jag tror du helt enkelt får fortsätta dumpa och skaffa nya flickvänner allt som de åldras. Kanske blir lite svårare med åldern när du börjar se ut som en gubbe men du får kämpa för din perfekta flickvän... eller växa upp och skärpa dig men det har du nog ännu svårare för.

• Anonym (U)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 14:52:47 följande:
    De flesta 20 åriga kvinnor när faktiskt tjocka och otränade idag.  Men det blir ändå värre ju längre upp ålder du kommer.  Över 30 finns nästan enbart tjockisar.
    Hahahahahaha hade varit kul om du inte var så tragisk. 
Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas