Anonym (asd) skrev 2022-01-29 14:13:18 följande:
Min flickvän tränar inte och det börjar synas
Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt.
Ja du... du kan ju inte bara skamma henne sådär rakt uppochner.
Är du själv verkligen i form, eller är du en sådan där man med gravidmage som tycker att han är i form för att han lyfter lite vikter ibland?
För det är inte så vanligt med tränade män ändå.
Kvinnor och män är byggda olika, och hormoner gör att kvinnor inte orkar träna lika mycket som män
generellt.
Likaså sätter sig fett mer jämnt på kvinnor, medan män får sådan där gravidmage oftare.
Hon är fortfarande smal säger du. Jag har en liten fundering om du är en sådan där man som tror att anorektiska kvinnor har normalvikt, medan normalviktiga är överviktiga.
Det viktigaste är att hon väljer att träna för sin skull och inte för din. Du kan ju fråga om hon vill följa med ut på promenader till att börja med, eller nåt.
Det är
känsligt för tjejer för att män överdriver det negativa med kvinnors utseenden och
underdriver det negativa med sina egna.
Du är säkert en sån där slob som tycker att kvinnor utan smink ser 'slitna' ut, medan män kan se ut hur som fan som helst utan att kallas slitna.
Men visst, du är säkert jättehälsosam... säkert.