• Anonym (asd)

Min flickvän tränar inte och det börjar synas

Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt. 

• Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 16:15:46 följande:
     Här är en kvinna som är 177 cm och 68 kg.  Ungefär som hon jag citerade.  

Hon ligger över gränsen för mullig som går vid BMI 20.  Hela kroppen är inlindad i fett. Mest runt mage/midja.   Det är naturligt att den ben.  Men på henne ser man inga ben då allt är inlindat i fett.

jösses, skulle absolut inte kalla henne för mullig eller att allt är inlindat i fett. 

Det finns ingen gräns för mullig som går vid något bmi-tal. Men förstår att du tycker hela sverige är överviktiga om du drar sånna gränser.

Oavsett vad ska jag inte kapa tråden med vidare diskussion kring detta. 

Till TS, om det alltid varit viktigt för dig med hälsa och träning så varför valde du inte en likasinnad partner ? Du säger att hon aldrig tyckt om att träna, men du har inte stör dig på det innan det syntes på kroppen, då låter det mest som att det bara är utseendet fokus ligger på och inte så mycket hälsoaspekten? 

• Anonym
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 16:15:46 följande:
     Här är en kvinna som är 177 cm och 68 kg.  Ungefär som hon jag citerade.  

Hon ligger över gränsen för mullig som går vid BMI 20.  Hela kroppen är inlindad i fett. Mest runt mage/midja.   Det är naturligt att den ben.  Men på henne ser man inga ben då allt är inlindat i fett.
    Jag har anmält dig och förklarat utförligt för FL varför du inte bör få delta i diskussioner.
    Du skuldbelägger och kan mycket väl trigga igång ätstörningar hos kvinnor/tjejer som inte är det minsta överviktiga när du gnäller om hur tjocka de är.

Lägg av nu!
    INGEN och då menar jag ingen, är intresserad av din besatthet av magra kvinnor.
  • Anonym (blå)

Man undrar ju hur du själv ser ut, men får utgå ifrån att du tar hand om dig och inte är tjock.. för då kanske du ska fokusera på dig själv först.

Som svar på din fråga så om du inte tänder på henne längre så blir det lite jobbigt att förmedla. Vill du inte göra slut utan satsa på den här tjejen så måste du nog säga som det är och hoppas på det bästa. Det är ju inte heller bra för henne att äta massa ohälsosamma saker och förstår att du inte tycker det är attraktivt att hon inte tar bättre hand om sig själv.

• Anonym (Pelle)
    Kockobello skrev 2022-01-29 16:34:50 följande:
    Men många kvinnor som är rundare än kvinnan på bilden har likaväl partners. 
    De flesta skulle välja kvinnan med BMI 18.  Men hur många såna kvinnor finns det ?   Knappt några.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 16:27:12 följande:
    En kvinna med BMI 18 och normalviktig.
    Jag tycker inte denna kvinna ser uppenbart smalare ut än den första du visade. Handlar mer om hennes pose.
  • moaguuun
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 16:40:38 följande:
    De flesta skulle välja kvinnan med BMI 18.  Men hur många såna kvinnor finns det ?   Knappt några.
    Har du statistik på det.

Jag vet att du är lite annorlunda i hjärnan. Men de flesta går inte efter personens BMI utan personlighet och värderingar. 
  • Anonym (blå)
    Anonym skrev 2022-01-29 16:38:37 följande:
    Jag har anmält dig och förklarat utförligt för FL varför du inte bör få delta i diskussioner.
    Du skuldbelägger och kan mycket väl trigga igång ätstörningar hos kvinnor/tjejer som inte är det minsta överviktiga när du gnäller om hur tjocka de är.

Lägg av nu!
    Fast om man är ätstörd kanske man ska hålla sig borta från vikt forum? Eller ska man inte kunna diskutera något längre för att folk kan bli triggade? Folk kan ju bli triggade av vad som helst, så det är väl deras ansvar att hålla sig borta från sånt som triggar, någon kanske inte kan få barn så det är nog bäst om vi slutar skriva om våra barn och graviditeter, osv.
  • Kockobello
    Anonym skrev 2022-01-29 16:38:37 följande:

Lägg av nu!
    Det är inte anorexia som är det stora problemet när man ser sig om i samhället. Vad vinner vi på att befolkningen blir fetare och fetare?
  • Kockobello
    Anonym (Pelle) skrev 2022-01-29 16:40:38 följande:
    Ja. Om man endast har 1 parameter då man väljer partner. De flesta har fler. Har du bara 1?
  • Anonym (Pelle)
    Kockobello skrev 2022-01-29 16:50:56 följande:
    Ja. Om man endast har 1 parameter då man väljer partner. De flesta har fler. Har du bara 1?
    Nej, jag har nog fler än de flesta.  Så du kan ju förstå att många faller bort.
Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas