• Anonym (asd)

Min flickvän tränar inte och det börjar synas

Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt. 

• Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-01-29 21:02:09 följande:
    A) Skit I alla bittra människor som anser att man inte ska anstränga sig.

B) Om hon inte är helt ogörlig borde det väl gå att inspirera henne på något vis?
    Du kan påtala att du vill leva ett långt och friskt liv med henne och att du inte vill att hon får hjärtfel vid 40.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 20:57:28 följande:
    Jag antar att du resonerar likadant med alkoholister och andra missbrukare? Enligt min mening är det ingen skillnad. Hjärt- och kärlsjukdomar är en av vår tids största folksjukdomar och du blir knappast hjälpt mot det av att sitta i soffan och trycka chips, oavsett om du är smal eller fet. 

Bryr man sig om någon så vill man den personens bästa och i min tjejs fall är det att skaffa sig en hälsosam och aktiv livsstil. 

Det bästa här är att folk  ser det som något provocerande att man tycker att någon som är tränad och hälsosam är attraktiv. Den som inte gör det, ljuger. 

Av din trädstart framgår det inte att du är orolig över hennes hälsa eftersom hon aldrig tränat enligt dig. Varför togs detta inte upp när ni träffades? Själva rubriken är ju min sambo tränar inte och det börjar synas, så det låter ju onekligen som att detta inte var något problem förrän det började synas på kroppen. Men det har ju varit lika ohälsosamt att inte träna eller äta nyttigt under hela tiden. 

Jag själv har tränat hela mitt liv och alltid varit smal och vältränad men jag gör det för min egen skull och skulle troligen bli provocerad ändå om någon partner krävde detta av mig. Framförallt när det inte handlar om någon övervikt eftersom hon är som du säger, fortfarande smal. 

• Anonym (loli)
    Anonym (Hen) skrev 2022-01-29 20:43:18 följande:

Så definitionen av en vuxen kvinna är att man lägger sig i soffan med en chipspåse och accepterar sladder lite varstans?

Jag vet flera vuxna kvinnor som fortsätter hålla sig i trim.

Hur många anonyma konton ska du skapa egentligen? Jag förstår att ditt första konto lär vara spärrat vid det här laget men ett nytt konto räcker väl?

Men låt mig förklara något för dig, när människor åldras förändras deras kroppar. Detta händer oavsett. Den tonade perky kroppen med perfekt spänstig hy som tjejer under 25 ofta har kommer försvinna när de åldras, alldeles oavsett om de tränar eller inte. Det finns ingen mängd träning i världen som kommer stoppa kroppens naturliga åldrande. 

Och ja många vuxna kvinnor brukar inse att det är mer värt det att låta sig njuta av en chipspåse ibland istället för att fortsätta spendera livet på mäns villkor där de måste oroa sig för att minsta lilla gram fett som sitter "fel" på kroppen kommer leda till att de dumpas. 
  • Anonym (asd)
    Anonym (loli) skrev 2022-01-29 21:45:14 följande:
    Hur många anonyma konton ska du skapa egentligen? Jag förstår att ditt första konto lär vara spärrat vid det här laget men ett nytt konto räcker väl?

Men låt mig förklara något för dig, när människor åldras förändras deras kroppar. Detta händer oavsett. Den tonade perky kroppen med perfekt spänstig hy som tjejer under 25 ofta har kommer försvinna när de åldras, alldeles oavsett om de tränar eller inte. Det finns ingen mängd träning i världen som kommer stoppa kroppens naturliga åldrande. 

Och ja många vuxna kvinnor brukar inse att det är mer värt det att låta sig njuta av en chipspåse ibland istället för att fortsätta spendera livet på mäns villkor där de måste oroa sig för att minsta lilla gram fett som sitter "fel" på kroppen kommer leda till att de dumpas. 
    Ålder tvingar dig inte att äta chips varje dag eller att ligga i soffan som en soffpotatis. Lathet gör det.
  • Anonym (loli)
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 21:50:53 följande:
    Ålder tvingar dig inte att äta chips varje dag eller att ligga i soffan som en soffpotatis. Lathet gör det.
    Jag tycker du borde visa din flickvän denna tråd och låta henne se hur hennes älskade pojkvän pratar om henne. Vilket otroligt förakt du visar för henne. Pratar om henne som smuts under skon. 

Varför blev du ens ihop med henne från början när det tydligen är så otroligt viktigt att vara med en gymtjej? Och varför har du sedan fortsatt vara ihop med henne? Låter som att ni varit ihop ett bra antal år medan du bara föraktat henne mer och mer.
  • Kockobello
    Anonym (loli) skrev 2022-01-29 21:45:14 följande:

A) Vem har åsyftat hud?

B) Vem har åsyftat naturligt åldrande?

C) Var står det att hon äter chips ibland?

D) Alltså var hela inlägget överflödigt.
  • Anonym (asd)
    Anonym (loli) skrev 2022-01-29 21:57:27 följande:
    Jag tycker du borde visa din flickvän denna tråd och låta henne se hur hennes älskade pojkvän pratar om henne. Vilket otroligt förakt du visar för henne. Pratar om henne som smuts under skon. 

Varför blev du ens ihop med henne från början när det tydligen är så otroligt viktigt att vara med en gymtjej? Och varför har du sedan fortsatt vara ihop med henne? Låter som att ni varit ihop ett bra antal år medan du bara föraktat henne mer och mer.
    Jag förstår inte vad förakt har att göra med att du blir kränkt? 
  • Anonym (loli)
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 22:40:34 följande:
    Jag förstår inte vad förakt har att göra med att du blir kränkt? 
    Om du är övertygad om att dina inlägg inte visar förakt för din flickvän har du väl ingen anledning till varför du inte skulle kunna visa denna tråd för henne. Så gör det. 
  • nihka
    Anonym (asd) skrev 2022-01-29 20:57:28 följande:
    Jag antar att du resonerar likadant med alkoholister och andra missbrukare? Enligt min mening är det ingen skillnad. Hjärt- och kärlsjukdomar är en av vår tids största folksjukdomar och du blir knappast hjälpt mot det av att sitta i soffan och trycka chips, oavsett om du är smal eller fet. 

Bryr man sig om någon så vill man den personens bästa och i min tjejs fall är det att skaffa sig en hälsosam och aktiv livsstil. 

Det bästa här är att folk  ser det som något provocerande att man tycker att någon som är tränad och hälsosam är attraktiv. Den som inte gör det, ljuger. 
    Jepp. Du kan inte tvinga någon till något de inte vill. Hon har aldrig tränat och kommer inte att börja med det för att du tycker att "Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen"

Vad är "och sånt"?

• Anonym (Jessica)

Skaffa en ny tjej med liknade tankesätt.Om du inte är nöjd.

Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas