• Anonym (asd)

Min flickvän tränar inte och det börjar synas

Min flickvän har alltid varit och är fortfarande smal. Däremot har hon aldrig varit den som tränar regelbundet eller under längre perioder. Hon äter inte heller så nyttigt och är inte längre 20 år. På senare tid har detta börjat sätta sina spår på kroppen. Även om hon är smal så fördelas naturligtvis fett och sånt på mindre attraktiva ställen när man inte håller sig i form. Jag förstår att det här är ett otroligt känsligt ämne för tjejer. Jag mår bäst av en helt motsatt livsstil, som cirkulerar kring träning och en hälsosam kost. Hur förmedlar man detta utan att det uppfattas på fel sätt? Just nu känns det som att det inte finns någonting man kan säga som inte kommer uppfattas som något negativt. 

• Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas
  • Anonym (Nyfiken)
    Kockobello skrev 2022-01-29 17:11:29 följande:
    Absolut, men det kan ju sitta i ditt huvud också. Du kan ju inte bara fokusera på detta. Fokusera på det som är positivt med henne? Det är väl bara att ni äter nyttigare? Det kan väl inte vara något större problem att bli av med det där?
    Pelle är inte TS. 
  • Anonym
    Kockobello skrev 2022-01-29 17:13:36 följande:
    Det går att lämna tråden? Alla kan bli kränkta av allt. Ofrivillig barnlöshet är oftast ett stort trauma.
    Du förstår inte.
    Kan inte klandra dig för det iofs.

Det känns hopplöst att försöka att förklara också... men ärligt? Fattar du inte att det inte är jämförbart???

En ätstörd person blir INTE KRÄNKT av Pelles dumheter. En barnlös blir inte heller kränkt av att andra får barn. Du vet inte ens vad ordet kränkt innebär!

Du är heller inte i närheten av insatt i hur en ätstörning fungerar. Man lämnar liksom inte det som triggar en. Tvärtom som plågar man sig kvar.

Kan du inte bara sluta?
  • Anonym (blå)

Hade jag varit ätstörd hade jag inte klickat på ett forum där det står Min flickvän tränar inte och det börjar synas, jag tror de flesta förstår att det kan dyka upp diskussioner om vikt och kroppar i ett sånt forum även om inte du inte förstår det. 

Varför blir du så provocerad av vad någon annan (en främling från nätet) tycker är mulligt eller smalt? Du borde jobba med din självkänsla. 
    Vadå förstöra livet på andra? De måste ju redan ha ett förstört liv för att ta åt sig så enkelt och samtidigt leta efter såna här forum för att må dåligt.
    Du borde väl skärpa dig om någon.

Anonym skrev 2022-01-29 17:11:16 följande:

Detta är inget viktforum.

Ja, man kan diskutera men inte kalla smala människor för överviktiga/mulliga för att man har en skev kroppsuppfattning. För det är det Pelle har. För honom funkar det men det kan förstöra livet för andra.

Att inte kunna få barn är inte jämförbart med ätstörningar.

Skärp dig.
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2022-01-29 17:17:16 följande:
    Du förstår inte.
    Kan inte klandra dig för det iofs.

Det känns hopplöst att försöka att förklara också... men ärligt? Fattar du inte att det inte är jämförbart???

En ätstörd person blir INTE KRÄNKT av Pelles dumheter. En barnlös blir inte heller kränkt av att andra får barn. Du vet inte ens vad ordet kränkt innebär!

Du är heller inte i närheten av insatt i hur en ätstörning fungerar. Man lämnar liksom inte det som triggar en. Tvärtom som plågar man sig kvar.

Kan du inte bara sluta?
    +1
  • Anonym

Nej, du kan inte påtala detta för din tjej.
    Hon bestämmer själv hur mycket tränar och vad hon äter

• Anonym
    Anonym (blå) skrev 2022-01-29 18:57:01 följande:

Hade jag varit ätstörd hade jag inte klickat på ett forum där det står Min flickvän tränar inte och det börjar synas, jag tror de flesta förstår att det kan dyka upp diskussioner om vikt och kroppar i ett sånt forum även om inte du inte förstår det. 

Varför blir du så provocerad av vad någon annan (en främling från nätet) tycker är mulligt eller smalt? Du borde jobba med din självkänsla. 
    Vadå förstöra livet på andra? De måste ju redan ha ett förstört liv för att ta åt sig så enkelt och samtidigt leta efter såna här forum för att må dåligt.
    Du borde väl skärpa dig om någon.

Anonym skrev 2022-01-29 17:11:16 följande:

Det visar ju bara på att du inte förstår hur man "fungerar" som ätstörd.
    Man klickar inte ut sig från det som triggar utan tvärtom, man söker det trots att det är dränerande.

Eftersom du inte är eller har varit ätstörd så vet du såklart inte det. Men så är det.

Det är inget fel på min självkänsla numera, dock har jag lidit helvete med anorexi i många år. Jag är frisk idag och tacksam att jag lever, men jag är mån om mina medsystrar- och bröder som ännu lider.
  • Kockobello
    Anonym skrev 2022-01-29 19:16:13 följande:

Nej, du kan inte påtala detta för din tjej.
    Hon bestämmer själv hur mycket tränar och vad hon äter

A) Var har han skrivit att han ska bestämma vad hon äter?

B) Han efterfrågar idéer kring hur de kan vara mer hälsosamma. Det är inte fel att vara hälsosam.
  • Anonym (Fredde_Sthlm)

Gör slut så ska du se att hon ser till att fräscha till sig!
    När tjejer blir singlar börjar de träna och äta bra för att bli attraktiva igen på dejtingmarknaden. När de sedan väl är i ett stabilt förhållande så latar de till sig och slutar bry sig. (gäller iofs många killar också)

• Kockobello
    Anonym (Fredde_Sthlm) skrev 2022-01-29 19:54:32 följande:

Gör slut så ska du se att hon ser till att fräscha till sig!
    När tjejer blir singlar börjar de träna och äta bra för att bli attraktiva igen på dejtingmarknaden. När de sedan väl är i ett stabilt förhållande så latar de till sig och slutar bry sig. (gäller iofs många killar också)

Jag tror att i ett förhållande behöver man anstränga sig, men många bara skriker när man försöker påtala detta. Det är som att det är det fulaste som finns, att anstränga sig för VARANDRA. Jag tror du är inne på rätt spår, lämnar han blir det fart 
  • Anonym (blå)
    Anonym skrev 2022-01-29 19:31:56 följande:
    Det visar ju bara på att du inte förstår hur man "fungerar" som ätstörd.
    Man klickar inte ut sig från det som triggar utan tvärtom, man söker det trots att det är dränerande.

Eftersom du inte är eller har varit ätstörd så vet du såklart inte det. Men så är det.

Det är inget fel på min självkänsla numera, dock har jag lidit helvete med anorexi i många år. Jag är frisk idag och tacksam att jag lever, men jag är mån om mina medsystrar- och bröder som ännu lider.
    Om man nu söker sig till saker som triggar en så kan inte alla andra anpassa sig efter det. En lösning är väl att personen som blir triggad isolerar sig, går inte ut och inte använder internet. Annars kan man ju göra tvärtom, att alla andra som har ett friskt tänk isolerar sig, går inte ut och inte använder internet eftersom vi kan trigga andra med hur vi ser ut och vad vi pratar om osv.. Vad man än gör så kan ju någon triggas. Köper jag en tomat kan ju någon bli triggad eller om någon med magrutor har magtröja, 2 kompisar diskuterar deras träning på bussen osv, ett reklam omslag med en glad familj på. En sjuk person behöver hjälp och vi friska kan faktiskt inte anpassa oss efter allt. 
    Om någon random i ett online forum inte gillar en viss typ av normalviktiga tjejer som har lite fett på magen, vem bryr sig? Och tänker inte du så så har du nog fortfarande saker att jobba vidare på.
Svar på tråden Min flickvän tränar inte och det börjar synas