• Anonym (AnnaMILF)

Sextrender

Som mogen sexälskande kvinna tycker jag att det är spännande med sextrender och hur detta påverkar vad vi tänder på, våra fantasier och hur vi njuter av sex. Det är också spännande på hur det skiljer sig mellan kvinnor och män och hur något som verkat vara "edgy" eller lite märkligt när man börjat sedan blir något som man inte kana vara utan. Här är lite av mina tankar på olika trender sett ur ett kvinnligt perspektiv:

- Sexiga underkläder...
    Redan sen tidernas begynnelse så har ju vi tjejer klätt upp oss eller klätt ut oss för att kåta upp männen. Vanliga stayup strumpor och spets underkläder funkar inte för mig. Jag gillar hellre lite lack och latex och man måste ha något på sig. Alternativt något strikt eller uppklätt när man leker med långa rollspel eller förspel med förförelse.

- Höga klackar...
    Detta är ju också en klassiker som funnits med hur länge som helst och som de allra flesta  killar killar skarpt. Jag har alltid gillat skor men kopplade inte ihop det med sex förrän en kille bad mig sätta på mig ett par höga lackpumps när vi hade sex första gången. Det blev en eye-opener för mig när jag såg hur upphetsad han blev. Nu kan jag nästan inte ha sex utan höga klackar, och jag tänder på den makt jag får över killen och blir kåt av att "tvinga honom" att kyssa dem som en liten lydig slav. Däremot har jag märkt att klackarna hela tiden måste bli "högre". Mina favoriter är pumps och stövlar med både plattform och klack

- Analsex...
    När den trenden kom (för många år sedan) tyckte jag först att det lät motbjudande, men oj vad jag har ändrat mig. MEN man måste vara rejält förberedd och göra det med rätt person. Numera har jag alltid tvättat och sköljt min lilla rumpa så att den är redo för både styv kuk och nyfiken tunga, för att "slicka rumpan" på tjejen har ju blivit en stor grej sista åren. väldigt många killar tänder jättemycket på det.

- Oralsex...
    Att suga av en kille, eller slicka en kvinna är ju inget nytt men en tydlig trend är att detta allt mer blivit ett "huvudnummer" istället för ett förspel. I nästan varje film och tv-produktion där det ska visas en sexscen är det numera inte en vanlig samlagsscen som visas utan hur man slickar och suger. Kolla själv.

- Strypsex...
    Också en tydlig trend sista åren. Man ser det överallt. Har provat lite "light" men har inte förstått tjusningen men detta, här kanske någon entusiast kan berätta mer? 

- Fisting...
    Också en trend som väl kommit och gått i de hårdare kretsarna. Känner inte att det är något jag vill prova. Hjälp!

- Åldersskillnad... MILF mm
    i ALLA tider har mogna och äldre män alltid lockats av unga tjejer, De senaste åren så har dock MILF trenden blivit stark och många mogna kvinnor har blivit eftertraktade MILFs som yngre killar. Äntligen lite rättvisa! Jag tycker inte att åldern spelar någon roll utan endast kemin mellan personerna. Men visst är det upphetsande när en mogen sexig kvinna förför och blir knullad av ett par yngre killar. Mums ;)

- BDSM....
    ojojoj vilket uppsving det blev på BDSM och smiskfronten när 50 Shades of Grey kom! Själv gillar jag lite dominans, smisk och submissive i light-version i form av rollspel eller förspel.

- Fontänorgasmer...
    Stor trend och fokus på kvinnans orgasmer och den "mystiska" fontänorgasmen.  Kan bara säga att den rekommenderas varmt, och gärna i kombination med nedanstående...

- Femdom och Facesitting...
    En väldigt tydlig trend senaste tiden tycker jag. Att tvinga killen till spännande underkastelse där han först måste straffas lite och kyssa klackar innan han får tillgång till de mer spännande delarna. Blev själv överraskad hur mycket jag gillade detta. Facesitting är helt klart nåfot som många killar gillar och fantiserar om, och det är ju helt underbart att rida på sin älskares ansikte med ett hårt grepp i hans hår så att man kan styra hans tunga till det hål man vill. 
    ...och här kommer vi till ytterligare en het trend vill jag påstå. Uppenbarligen fantiserar många om att komma över killens ansikte och i hans mun, gärna med en fontänorgasm. Detta är enligt mig helt ljuvligt eftersom det hetsar upp mig både genom fysiska känslan (när han slickar mig tills jag kommer) men också den sköna femdom-feelingen att tvinga honom att ta min orgasm över hans ansikte. Men det har också blivit "mellanmjölk" att kissa killen i ansiktet (och munnen) vid facesitting. All typ av "golden showers" har ju tidigare varit väldigt edgy men har i dessa sammanhang blivit en mycket vanlig fantasi. Jag har haft flera yngre killar som velat pröva detta på mig, och jag var mycket tveksam men måste erkänna att jag gillade det. Maktkänslan var otroligt upphetsande och jag har upplevt att jag fått orgasm precis i samma ögonblick som jag låtit det rinna över hans ansikte. 

Vad säger ni, håller ni med, har erfarenheter och kommentarer?

• Svar på tråden Sextrender
  • Anonym (Fel)
    Anonym (XmaaB) skrev 2022-02-03 16:34:34 följande:

På tal om trender...
    Hur är det med utseende på attribut? bbl och stora rumpor, stora kukar...

Jag vet i alla fall vad unga tjejer vill ha. Vältränade hunks som får upp den.

Fast kanske inte alla unga tjejer. En på 22 kontaktade mig, och hon var trött på jämnåriga som bara ville en sak.
    Finns även många trådar här med unga tjejer som tänder på äldre män.

Jag träffade en kvinna som var 3 år äldre, hon var nyfiken på att få uppleva en större. Hon var 46.
    Men det varierar har jag sett. Inte alla vill ha en större.
  • Tukt
    Anonym (Sex ja, men inte fetischer) skrev 2022-02-03 13:52:05 följande:
    Bortse från mitt nick. Allt handlar inte om just fetischer utan om nycker, påhitt, trender och rekommendationer och idéer från porr.
    Jag uppskattade i början min mans öppensinne och vilja att testa nytt men det fick konsekvenser och gick för långt. Nånstans längs med tidens gång slutade han uppskatta vanligt sex och det slog över och blev istället ett måste med rekvisita, leksaker och rollspel. Trender och nycker får gärna vara en krydda då och då  men aldrig ta över och bli ett måste. 
    Det jag menade var att om man har en eller flera fetischer så är det inget val man gör själv, utan det liknar om man föds som homo eller hetro. Och det han förmodligen då visat över tid är hans verkliga behov, som han dolt för dig från start men gradvis tagit sig mod att visa upp, då du varit openminded nog för det.
    Å andra sidan kan han såklart mer kicka på allt det där nya och udda. Se det lite som TS, en kul trend och så vidare. Och då är det ju annorlunda.
    Men förmodligen har hans experimenterande ändå hållt det sex ni har, vid liv. För utan hade han förmodligen valt att helt tillfredsställa sig själv.
    Men inget av de två rättfärdigar egoism, förutsatt att du visat på dina egna behov. Så tråkigt att det inte funkade.
  • Anonym (Lars-Åke)

Man har väl sina personliga trender också...

Jag har tänt på trekanter MMF, på BDSM och annat. Just nu är det hetast med åldersskillnad, en mogen kvinna som lär upp en ung man. Jag är i mogen ålder själv, men lever mig gärna in i noveller och filmer där en ung man får tillgång till en mogen kvinna, i porrfilmer till exempel styvmor.

Styvmamman kommer på sin styvson med att onanera, eller tvärt om. Han blir generad, hon vill bara gömma sig när hon förstår att han sett. Sen utvecklas det, han pockar på, hon lockas av hans unga kraft.

Jag är också lite inne på BBW, alltså riktigt stora kvinnor. Jag har en jättestor bekant som jag tror skulle vilja att jag tar henne. 

• Anonym (XmaaB)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2022-02-03 16:48:43 följande:

Man har väl sina personliga trender också...

Jag har tänt på trekanter MMF, på BDSM och annat. Just nu är det hetast med åldersskillnad, en mogen kvinna som lär upp en ung man. Jag är i mogen ålder själv, men lever mig gärna in i noveller och filmer där en ung man får tillgång till en mogen kvinna, i porrfilmer till exempel styvmor.

Styvmamman kommer på sin styvson med att onanera, eller tvärt om. Han blir generad, hon vill bara gömma sig när hon förstår att han sett. Sen utvecklas det, han pockar på, hon lockas av hans unga kraft.

Jag är också lite inne på BBW, alltså riktigt stora kvinnor. Jag har en jättestor bekant som jag tror skulle vilja att jag tar henne. 

Tycker du ska ta henne ordentligt och berätta för oss...  ????

• Anonym (Näpp)
    Anonym (Fel) skrev 2022-02-03 16:38:17 följande:
    Jag vet i alla fall vad unga tjejer vill ha. Vältränade hunks som får upp den.

Fast kanske inte alla unga tjejer. En på 22 kontaktade mig, och hon var trött på jämnåriga som bara ville en sak.
    Finns även många trådar här med unga tjejer som tänder på äldre män.

Jag träffade en kvinna som var 3 år äldre, hon var nyfiken på att få uppleva en större. Hon var 46.
    Men det varierar har jag sett. Inte alla vill ha en större.
    Nej, "unga tjejer" är inte överlag intresserade av "hunks", snarare av några år äldre män med ett stabilt liv och personlighet. Hypergami helt enkelt, Det beror också på tjejen ifråga, vad hon har för ekonomi och attraktionskraft, men hypergami är regel snarare än undantag.

Kvinnor 35+ som oftar redan har en ekonomisk och allmänn trygghet i sig själva söker mer sällan äldre/rika män. De kan välja en yngre man, eller en man som passar deras livsstil på ett annat sätt än när de var 19 år. Preferenser skiftar genom livet, och kukstorlek är inte högst på listan hos en partner. 
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Näpp) skrev 2022-02-04 02:14:42 följande:
    Nej, "unga tjejer" är inte överlag intresserade av "hunks", 
    Jag är själv inte xpert på unga tjejer, och vet inte vad alla unga tjejer vill ha.
    Mest sett vad många skrivit här på FL. 
  • Anonym (..)

Söker bara efter män som inte kräver en massa rekvisita för att ha sex. 

Känner mig bara utklädd i s.k. sexiga kläder och älskar dessutom att ha sex spontant, utan en massa planering och förberedelser. 

Två nakna kroppar räcker fint för mig, och de män jag väljer att ha sex med. Inte ett dugg tråkigt. 

• Anonym (AnnaMILF)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-03 15:19:03 följande:
    Vad tycker du om wetsex?

Att kissa på sin partner och tvärtom.

Hej Hannah, 
    Nej, egentligen inte. Det har alltid verkat lite extremt för mig. MEN för att berätta hur det hela ledde till det...  det började med att min partner ville att jag skulle "tvinga" honom ner att ligga på golvet (har även provat med halsband och koppel för att göra det lite spännande), sen skulle jag låta honom kyssa mina skor. Detta lät ju jättemärkligt först, men jag upptäckte att jag verkligen gillade det. Sen satte jag mig på hans ansikte. Han älskar när jag tar tag i hans hår och styr hans tunga när han slickar mig. Han hade tjatat om att han ville slicka min rumpa (vilket helt tydligt blivit en jätte porrtrend) så jag hade förberett mig väl och hade därför inga problem med det. Detta var så mycket skönare än vad jag trodde och en ytterligare "tändning" för mig var att det köndes "förbjudet" och att jag var i total kontroll samtidigt som jag märkte hur han nästan exploderade av kåthet. I detta läget var det lätt dör mig att komma, och att komma över hans ansikte och i hans mun var urläckert. Detta är också en perfekt ställning för mig för att få fontänorgasm. Detta gjorde min partner helt vild och han njöt verkligen av det. Härifrån var steget inte långt från att prova med att "kissa" över hans aniskte, och detta var något han verkligen ville prova. Första gången jag gjorde det så hade jag druckit en massa vatten innan, och jag minns att jag hade blandade känslor där det både kändes spännande och läskigt.
    Men jag blev än en gång överraskad av mina egna känslor, för när jag suttit på huk och låtit honom slicka mig ordentligt så höjde jag mig lite, tog tag inhans hår med ena handen och öppnade mig med den andra och lät det rinna ner över hans ansikte. Hela känslan blev en blanding av rus, makt och kåthet som gjorde att jag kom nästan ögonblickligen, så om jag kissade eller jag honom en fontän har jag svårt att svara på. Att detta egentligen skulle vara "wetsex" hade jag inte ens en tanke på. Jag har aldrig tidigare känt någon dragning åt det, och abslout inte att han skulle "kissa" på mig. Men hela upplevelsen och maktspelet vi hade när jag satt på hans ansikte blev till något helt nytt och spännande. Efter detta blir han alltid så kåt och knullar mig som besatt, men det är en annan ju en annan historia. Hur som helst så har denna lek blivit en underbar rutin som man kan variera på olika roliga sätt med lite rollspel och fantasi. 

MEN då ska jag tillägga att njutningen bygger på att man känner sig bekväm och säker och vågar släppa fram njutningen, och detta bygger på förberedelser. För mig är det superviktigt att jag är 100% ren och fräsch och i princip doftar o smakar "mint" i alla öppningar. Då kan jag ge mig helt till passionen och leken. Annars är det otänkbart för mig.

• Anonym (AnnaMILF)
    Anonym (Fel) skrev 2022-02-03 15:30:37 följande:
    Jag har läst på FL att kvinnor inte klär sig sexigt för männen. Utan mest för sig själva. Och andra kvinnor
    Det är män som inbillar sig att kvinnor är till för männen att glo på. Kvinnor vill inte vara sexsymboler.
    Ja, detta är kanske delvis sant. Kan bara prata för mig själv, men jag älskar att klä mig utmanande feminint med skyhöga klackar och åtsittande kläder. Jag älskar att se mig själv och känna mig sexig, MEN framför allt gillar jag och se vilken otrolig påverkan det har på min partner och andra män, oavsett ålder. När min partner blir upphetsad och kåt av att se mig uppklädd så tänder det även mig. Andra tjejer/kvinnor avundsjuka blickar är också otroligt mysigt. Det är alltid en tyst outtalad kamp mellan kvinnor om männens uppmärksamhet och blickar. Det är något man självklart inte erkänner, men så är det definitivt för de allra flesta. Bara en sån sak som riktigt höga klackar verkar ha en närmast magisk effekt på alla killar och män. (men man måste kunna gå snyggt i dem, haha) Hur kul som helst!
  • Anonym (..)
    Anonym (AnnaMILF) skrev 2022-02-04 16:19:04 följande:
    Ja, detta är kanske delvis sant. Kan bara prata för mig själv, men jag älskar att klä mig utmanande feminint med skyhöga klackar och åtsittande kläder. Jag älskar att se mig själv och känna mig sexig, MEN framför allt gillar jag och se vilken otrolig påverkan det har på min partner och andra män, oavsett ålder. När min partner blir upphetsad och kåt av att se mig uppklädd så tänder det även mig. Andra tjejer/kvinnor avundsjuka blickar är också otroligt mysigt. Det är alltid en tyst outtalad kamp mellan kvinnor om männens uppmärksamhet och blickar. Det är något man självklart inte erkänner, men så är det definitivt för de allra flesta. Bara en sån sak som riktigt höga klackar verkar ha en närmast magisk effekt på alla killar och män. (men man måste kunna gå snyggt i dem, haha) Hur kul som helst!
    Det kanske faktiskt är det som är skillnaden? Vissa tjejer gillar att vara sexsymboler och konkurrera, andra gör det inte. 

Jag ses hellre som vacker än sexig, men för en del tjejer är det nog tvärtom

Jag vill endast ses som sexig av den jag för tillfället knullar med, annars vill jag uppfattas som sval och ouppnåelig, en klassisk skönhet. Gärna lite klassiskt välklädd, men sen ha hett sex. Gillar den kontrasten, att uppfattas som exklusiv och lite avvisande, tills man hamnar i säng.

Därmed inte sagt att det är bättre, olika preferenser bara.
  • Tom Araya
    Anonym (AnnaMILF) skrev 2022-02-03 11:19:39 följande:
    Sextrender
    ---

...EN DJÄVULSK MASSA TEXT...

...

Själv bryr jag mig inte mycket om trender, utan vad jag/vi gillar, tycker är skönt och blir kåta av.
  • Anonym (Fel)
    Tom Araya skrev 2022-02-04 16:39:53 följande:
    Själv bryr jag mig inte mycket om trender, utan vad jag/vi gillar, tycker är skönt och blir kåta av.
    Precis. Massan vill vara precis som alla andra. Om det kommer en ny sexapp, som anses vara det hetaste (men sexet är värdelöst) så skulle dom flesta dyrka det nya sexet.
    Vi som inte går på sån skit, vi har fantastisk, otrendig sex.
  • Anonym (AnnaMILF)
    Anonym (Fel) skrev 2022-02-04 16:46:12 följande:
    Precis. Massan vill vara precis som alla andra. Om det kommer en ny sexapp, som anses vara det hetaste (men sexet är värdelöst) så skulle dom flesta dyrka det nya sexet.
    Vi som inte går på sån skit, vi har fantastisk, otrendig sex.

Ok, om det funkar för dig/er så är det jättebra. För mig består sexet av tre delar:
    - Fysik njutning
    - Mental fantasi och upphetsning
    - Känslor (kärlek, lust, spänning mm)

Det är när alla dessa samspelar som man uppnår verkliga "höjder..."

Alla nya trender är inte dåliga, utan tvärt om kan de öppna upp för nya fantasier och spännande upplevelser. Annars kan det bli som att varje år åka till samma resemål och samma hotell på semestern. Trevligt och välbekant, men inga nya intryck och upplevelser. 

Det är ju de olika synerna att se på ämnet som är spännande och som gör det intressant att dis det.

• Tukt
    Anonym (AnnaMILF) skrev 2022-02-05 16:59:24 följande:

Ok, om det funkar för dig/er så är det jättebra. För mig består sexet av tre delar:
    - Fysik njutning
    - Mental fantasi och upphetsning
    - Känslor (kärlek, lust, spänning mm)

Det är när alla dessa samspelar som man uppnår verkliga "höjder..."

Alla nya trender är inte dåliga, utan tvärt om kan de öppna upp för nya fantasier och spännande upplevelser. Annars kan det bli som att varje år åka till samma resemål och samma hotell på semestern. Trevligt och välbekant, men inga nya intryck och upplevelser. 

Det är ju de olika synerna att se på ämnet som är spännande och som gör det intressant att dis det.

Men menar du på allvar att man inte kan förnya sig utan trender? Att man ena året ska ha analsex, nästa förlänga ögonfransarna, åka till thailand, yoga och så vidare?
    Det går faktiskt förnya sig en hel del, utan att snegla på andra.
    Problemet med trender är inte att de finns, det är att man följer dom utan att reflektera. 
  • Sam Ståhl
    Anonym (AnnaMILF) skrev 2022-02-03 11:19:39 följande:
    Sextrender

Som mogen sexälskande kvinna tycker jag att det är spännande med sextrender och hur detta påverkar vad vi tänder på, våra fantasier och hur vi njuter av sex. Det är också spännande på hur det skiljer sig mellan kvinnor och män och hur något som verkat vara "edgy" eller lite märkligt när man börjat sedan blir något som man inte kana vara utan. Här är lite av mina tankar på olika trender sett ur ett kvinnligt perspektiv:

- Sexiga underkläder...
    Redan sen tidernas begynnelse så har ju vi tjejer klätt upp oss eller klätt ut oss för att kåta upp männen. Vanliga stayup strumpor och spets underkläder funkar inte för mig. Jag gillar hellre lite lack och latex och man måste ha något på sig. Alternativt något strikt eller uppklätt när man leker med långa rollspel eller förspel med förförelse.

- Höga klackar...
    Detta är ju också en klassiker som funnits med hur länge som helst och som de allra flesta  killar killar skarpt. Jag har alltid gillat skor men kopplade inte ihop det med sex förrän en kille bad mig sätta på mig ett par höga lackpumps när vi hade sex första gången. Det blev en eye-opener för mig när jag såg hur upphetsad han blev. Nu kan jag nästan inte ha sex utan höga klackar, och jag tänder på den makt jag får över killen och blir kåt av att "tvinga honom" att kyssa dem som en liten lydig slav. Däremot har jag märkt att klackarna hela tiden måste bli "högre". Mina favoriter är pumps och stövlar med både plattform och klack

- Analsex...
    När den trenden kom (för många år sedan) tyckte jag först att det lät motbjudande, men oj vad jag har ändrat mig. MEN man måste vara rejält förberedd och göra det med rätt person. Numera har jag alltid tvättat och sköljt min lilla rumpa så att den är redo för både styv kuk och nyfiken tunga, för att "slicka rumpan" på tjejen har ju blivit en stor grej sista åren. väldigt många killar tänder jättemycket på det.

- Oralsex...
    Att suga av en kille, eller slicka en kvinna är ju inget nytt men en tydlig trend är att detta allt mer blivit ett "huvudnummer" istället för ett förspel. I nästan varje film och tv-produktion där det ska visas en sexscen är det numera inte en vanlig samlagsscen som visas utan hur man slickar och suger. Kolla själv.

- Strypsex...
    Också en tydlig trend sista åren. Man ser det överallt. Har provat lite "light" men har inte förstått tjusningen men detta, här kanske någon entusiast kan berätta mer? 

- Fisting...
    Också en trend som väl kommit och gått i de hårdare kretsarna. Känner inte att det är något jag vill prova. Hjälp!

- Åldersskillnad... MILF mm
    i ALLA tider har mogna och äldre män alltid lockats av unga tjejer, De senaste åren så har dock MILF trenden blivit stark och många mogna kvinnor har blivit eftertraktade MILFs som yngre killar. Äntligen lite rättvisa! Jag tycker inte att åldern spelar någon roll utan endast kemin mellan personerna. Men visst är det upphetsande när en mogen sexig kvinna förför och blir knullad av ett par yngre killar. Mums ;)

- BDSM....
    ojojoj vilket uppsving det blev på BDSM och smiskfronten när 50 Shades of Grey kom! Själv gillar jag lite dominans, smisk och submissive i light-version i form av rollspel eller förspel.

- Fontänorgasmer...
    Stor trend och fokus på kvinnans orgasmer och den "mystiska" fontänorgasmen.  Kan bara säga att den rekommenderas varmt, och gärna i kombination med nedanstående...

- Femdom och Facesitting...
    En väldigt tydlig trend senaste tiden tycker jag. Att tvinga killen till spännande underkastelse där han först måste straffas lite och kyssa klackar innan han får tillgång till de mer spännande delarna. Blev själv överraskad hur mycket jag gillade detta. Facesitting är helt klart nåfot som många killar gillar och fantiserar om, och det är ju helt underbart att rida på sin älskares ansikte med ett hårt grepp i hans hår så att man kan styra hans tunga till det hål man vill. 
    ...och här kommer vi till ytterligare en het trend vill jag påstå. Uppenbarligen fantiserar många om att komma över killens ansikte och i hans mun, gärna med en fontänorgasm. Detta är enligt mig helt ljuvligt eftersom det hetsar upp mig både genom fysiska känslan (när han slickar mig tills jag kommer) men också den sköna femdom-feelingen att tvinga honom att ta min orgasm över hans ansikte. Men det har också blivit "mellanmjölk" att kissa killen i ansiktet (och munnen) vid facesitting. All typ av "golden showers" har ju tidigare varit väldigt edgy men har i dessa sammanhang blivit en mycket vanlig fantasi. Jag har haft flera yngre killar som velat pröva detta på mig, och jag var mycket tveksam men måste erkänna att jag gillade det. Maktkänslan var otroligt upphetsande och jag har upplevt att jag fått orgasm precis i samma ögonblick som jag låtit det rinna över hans ansikte. 

Du känns som en drömkvinna i mina ögon!
    Allt det du beskriver är skrämmande träffsäkert helrätt på mig. 

Det jag börjar fundera på är om jag är ett offer för trender eller om jag umgås med fel partner som inte får förverkliga de härliga upplevelser som du beskriver.

Trevlig läsning iallafall...
    / Sam
  • ninjainthedark

Att som kvinna vara dominant är väl knappast trendigt?
    Det är iallafall enl min erfarenhet både i porren, diverse internetforum, dejtingsiter och i verkliga livet snarare så att trenderna är att mannen ska vara dominant och kvinnan undergiven mannen.

• Tukt
    ninjainthedark skrev 2022-02-07 11:20:54 följande:

Det är iallafall enl min erfarenhet både i porren, diverse internetforum, dejtingsiter och i verkliga livet snarare så att trenderna är att mannen ska vara dominant och kvinnan undergiven mannen.

Båd kan väl kanske vara rätt. Generellt och historiskt är kvinnan undergiven mannen. Samtidigt har synen på dominanta kvinnor svängt en smula. Skulle inte kalla det en trend. Men i dag finns det exempelvis i porren exempel på där kvinnan har en topproll, utan att det för den saken skull är ren bdsm-porr.
  • KimLinnefeldt

Mannen bör ju vara jämställd idag, och kvinna drivande och kraftfull. Kanske är det skönt att få leka med de motsatta rollerna i sängen. Jag är en ganska mjuk och jämställd man, och njuter av att styra och ta för mig i sängen. 
  • Anonym (Fel)

Det är dom flestas erfarenhet. Mannen ska vara dominant.
    Det är även dom flesta kvinnors önskemål.
Svar på tråden Sextrender