Gravid vid 52?
Såg nyheten om en svensk kändis som gick ut med att hon var gravid nu vid 52 års ålder.
Hur funkar det? Finns det alltså kliniker som gör ÄD/ED vid 50+ ålder för ensamstående?
Såg nyheten om en svensk kändis som gick ut med att hon var gravid nu vid 52 års ålder.
Hur funkar det? Finns det alltså kliniker som gör ÄD/ED vid 50+ ålder för ensamstående?
Finna länder som inte har några specifika åldersgränser och t.ex på Cypern får man genomgå fertilitetsbehandling även över 50 om man har bra hälsa.
Jo jag såg det också. Läste även att Tommy Nilsson ska bli både pappa och gammelmorfar i år.
Vad är det med folk? Varför skaffar man ungar när man är liksom mormorsfar?
Eller som kvinna vid 50+?
Vill man inte orka med att följa sina barns uppväxter?
Det är antagligen gjort med dubbeldonation för Mede, att hon får donerade ägg och donerad sperma. Jag fattar inte eller hur man orkar bli förälder vid 52. Eller 60, som Tommy Nilsson. Tänk när Medes barn är tio år, då är hon 62! När barnet tar studenten är hon 72 nästan! Jag som är 38 och ska föda mitt andra och sista barn snart tycker att DET är sent.
Det är antagligen gjort med dubbeldonation för Mede, att hon får donerade ägg och donerad sperma. Jag fattar inte eller hur man orkar bli förälder vid 52. Eller 60, som Tommy Nilsson. Tänk när Medes barn är tio år, då är hon 62! När barnet tar studenten är hon 72 nästan! Jag som är 38 och ska föda mitt andra och sista barn snart tycker att DET är sent.
För att reta dig såklart.
Jo jag såg det också. Läste även att Tommy Nilsson ska bli både pappa och gammelmorfar i år.
Vad är det med folk? Varför skaffar man ungar när man är liksom mormorsfar?
Eller som kvinna vid 50+?
Vill man inte orka med att följa sina barns uppväxter?
I Sverige hjälper man väl inte så gamla kvinnor att få barn?
Ja, jag känner att jag kommer att vara tröttare med det här barnet än med mitt första. Förstår inte hur en 52-åring klarar det. Tommy Nilsson har ju redan typ 9 barn med tre olika kvinnor och han verkar ju inte vara en superengagerad pappa precis. Jag gissar att det inte är han som kommer att ta alla vak-nätter och blöjbyten. Hans fru är 42. Det är nog hon som får ta det. Mede kanske har barnflickor.