IVF start mars 2022
Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)
Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)
Följs gärna åt! :)
Jag är på sprutdag 4 idag, kör korta protokollet, menopur 300 och även 0,25 fyremadel from imorgon.
Känns helt okej med sprutorna, är mest rädd för att göra fel men tror nog att jag och sambon övertänker.
Ska på första VUL på fredag för att kolla äggen. Känner mig extremt teött, men annars inga biverkningar, hur går det för dig?
Jag hänger gärna på här //
Är på sprutdag 3 idag med gonal-f 175.
Körde en omgång i januari med gonal 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men tyvärr var inga över 10mm :(
Så hoppas verkligen det hjälper denna gång med 175 från start
För oss är det första IVF-försöket.
Jag fick utomkvedshavandeskap för 10 år sen och efter det gjordes kontroller plus att jag blivit gravid efter det, men gjorde abort. Det var med mitt ex.
Träffade ny kille för 3 år sen så i sept körde vi med ägglossningtest, första riktiga försöket och det tog sig direkt, meeen det blev ett utomkvedshavandeskap som opererades bort i nov så nu har jag inga äggledare.
Livio skickade in till landstinget i dec och i jan kom remissen. Infomöte i feb, start nu med behandling :)
Idag tog jag första fyremadel och det var tur jag hade bedövningskräm för första sticket gick inte ens i utan fick ta mer sats. Efteråt kliade det en stund :)
Vad menar ni med aspirera? Att trycka inte vätskan?
Ja utomkvedshavandeskap är väl inget att rekommendera men ändå skönt att veta att jag INTE kan få det igen :) Hörde att en tjej fick utomkvedshavandeskap av IVF :/
Ska bli intressant på UL i morgon (fredag) och se om allt utvecklas som det ska :)
Håller tummarna för oss alla att det går bra!
Jag har berättat för 2 st, varav den ena är oförklarligt barnlös med sin sambo, så om hon får mens nu kanske de ska starta behandling..
Ja jo fast vi pratar typ inte om det, men de vet iaf :)
Idag spänner det rätt bra i nedre regionen! När jag sätter mig gör det nästan lite ont, som att det börjar bli trångt :)
Jag jobbar hemifrån till 99% och styr mitt jobb lite som jag vill. Dock har chefen kallat in alla på torsdag eftermiddag så hoppas på äggplock onsdag eller fredag! Och bara för det så lär det bli på torsdag, haha!
Tagit fyramadel idag och igår. Och denna vända är värre än sist, svider i en timme efter och får en svullnad lite bredvid sticket.. fy avskyr den