• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-03-23 12:21:58 följande:

Följs gärna åt! :)
    Jag är på sprutdag 4 idag, kör korta protokollet, menopur 300 och även 0,25 fyremadel from imorgon.
    Känns helt okej med sprutorna, är mest rädd för att göra fel men tror nog att jag och sambon övertänker.
    Ska på första VUL på fredag för att kolla äggen. Känner mig extremt teött, men annars inga biverkningar, hur går det för dig?

Kul! Då ligger vi väldigt lika till tidsmässigt :)
    Jag har sprutdag 5 idag och lägger till fyremadel idag. Och UL på fredag.
    Jag har oxå kort program och kör rekovelle nu. Jag känner inget mer än att äggstockarna växer, så det känns typ som mensverk men det byter sida till och från :) 
    Jag köpte bedövningskräm jag ska ta innan fyremadel då den kanylen är större för jag gillar verkligen inte sprutor, men rekovelle provade jag hos BM och den känns ju inte när man tar iaf :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-23 14:45:40 följande:

Jag hänger gärna på här  // Skrattande
    Är på sprutdag 3 idag med gonal-f 175.

Körde en omgång i januari med gonal 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men tyvärr var inga över 10mm :( 

Så hoppas verkligen det hjälper denna gång med 175 från start 

Spännande! Håller tummarna att 175 hjälper :) Vet ni varför vissa kör gonal, vissa rekovelle? Det är ju samma typ men vad avgör liksom? :)
  • Novabusen

För oss är det första IVF-försöket. 

Jag fick utomkvedshavandeskap för 10 år sen och efter det gjordes kontroller plus att jag blivit gravid efter det, men gjorde abort. Det var med mitt ex. 

Träffade ny kille för 3 år sen så i sept körde vi med ägglossningtest, första riktiga försöket och det tog sig direkt, meeen det blev ett utomkvedshavandeskap som opererades bort i nov så nu har jag inga äggledare.

Livio skickade in till landstinget i dec och i jan kom remissen. Infomöte i feb, start nu med behandling :) 

Idag tog jag första fyremadel och det var tur jag hade bedövningskräm för första sticket gick inte ens i utan fick ta mer sats. Efteråt kliade det en stund :)

• Novabusen

Vad menar ni med aspirera? Att trycka inte vätskan? 

Ja utomkvedshavandeskap är väl inget att rekommendera men ändå skönt att veta att jag INTE kan få det igen :) Hörde att en tjej fick utomkvedshavandeskap av IVF :/

Ska bli intressant på UL i morgon (fredag) och se om allt utvecklas som det ska :)

Håller tummarna för oss alla att det går bra!

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-25 12:55:52 följande:
    Asiprera är att man drar upp sprutan istället för trycker in direkt för att se så det inte kommer blod in i vätskan i sprutan, då ska man byta spruta och ta en ny. Så man inte har satt den i ett kärl :) är väl kanske inte så jätte noga med fyramadelen men jag gör det iaf för det känns bättre :) 

Ja jag har oxå hört att det är lite större risk för det med ivf :/

Hur har det gått för et båda idag på ul? Skrattande
    Ok! Det har inte BM sagt nåt om till mig.. 

Jag hade 16 blåsor på ena och 10 på andra som hade lite olika storlekar men va inte mogna, så koll på måndag igen, troligtvis äggplock ons-fre sa hon :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-25 15:11:17 följande:
    Verkar inte va så noga eftersom nålen inte är så jätte lång Glad

Oj de va många blåsor, hoppas många av dom växer sig till rätt storlek nu 

Vart någonstans går ni?

Vi är i Karlstad och sen Örebro för plock och insättning 
    Vi går på Livio Kungsholmen i sthlm :)
    Ja vi får hoppas de växer till sig och att det är ägg i några av dem oxå :)

Karlstad är mina gamla trakter, uppväxt i Värmland :)
  • Novabusen

Jag har berättat för 2 st, varav den ena är oförklarligt barnlös med sin sambo, så om hon får mens nu kanske de ska starta behandling.. 

• Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-03-26 19:16:38 följande:
    Vad skönt att kunna ha någon i sin närhet som förstår vad du går igenom. Det kan jag verkligen sakna...därför jag hamnat här :) 

Ja jo fast vi pratar typ inte om det, men de vet iaf :)

Idag spänner det rätt bra i nedre regionen! När jag sätter mig gör det nästan lite ont, som att det börjar bli trångt :) 

Jag jobbar hemifrån till 99% och styr mitt jobb lite som jag vill. Dock har chefen kallat in alla på torsdag eftermiddag så hoppas på äggplock onsdag eller fredag!   Och bara för det så lär det bli på torsdag, haha!

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 20:19:14 följande:

Tagit fyramadel idag och igår. Och denna vända är värre än sist, svider i en timme efter och får en svullnad lite bredvid sticket..  fy avskyr den Skrikandes

Håller med, avskyr den! Dock svider/kliar det kanske 20 min för mig som tur är.. 

Tråkigt att ni har lite dålig stämning.. behöver ju inte vara fel på nån, vissa matchar ju bara inte :/ Försök boka in nån liten treat till er? Så ni får slappna av och rå om varandra lite :)
Svar på tråden IVF start mars 2022