IVF start mars 2022
Så tillbaka till sprut-träsket ikväll. Dock är magen så spänd så får se om jag får tar i nåt fett, haha
Jag har ruvardag 9 idag TD är på måndag 18 april. Så de är tidigt ännu men hoppet finns här!
åh fyfasen jag förstår att du måste ha ont.. jag har inte överstimulering men har ont ändå så kan tänka mig va ont du har. Hoppas det släpper snart
Ja överstimuleringen är ingen hit. Och sprutan mot blodpropp är som fyremadel så det var inge kul. Framförallt nu i påsk när vi ska umgås med sambons familj tors-söndag vill man ju va ?frisk?. Just nu går jag böjd framåt som krösamaja och jämrar mig, haha.
Har googlat ihjäl mig men hittar inget bra om hur länge det kan sitta i :(
Har mått så fruktansvärt dåligt inatt och under morgonen! Sjukt ont i övre delen av magen, typ magsäcken? Illamående och sen värk i tjejmagen på det. Hängt över toan en hel del...
Var hemma från jobb förra veckan då jag inte mådde super men har kämpat på denna veckan trots att det inte varit trevligt, men fick vända bilen på väg till jobb idag då jag mådde så illa. Inte lyckats kräka än dock, men bara känslan är hemsk!
Ska ringa rmc idag igen, undrar om det finns något man kan ta för att lugna magen?
Är så sjukt svullen fortfarande och fick gå upp en storlek i mina arbetsbyxor, undrar när det ska gå ner?
Rd9 idag iaf, mensen skulle kommit i söndags men den är duktig och håller sig borta iallafall
Stackars dig oxå. Bra om du ringer. Jag tycker de borde göra VUL och kolla vätska i buken. jag får knappt på mig mina trädgårdbyxor som är lite för stors vanligtvis och stretchiga. Jeans har jag inte vågat eftersom typ alla rörelser gör ont och jag vill inte fastna i ett par jeans, haha.
sist jag var gravid läste jag om sånt som lugnar magen men har glömt vad det var. Så jag tror absolut det finns Preparat att få mot illamående. :)
Ja det ska bli sjukt spännande att se testet i morgon. Rent krasst så hade jag ju ägglossning och de befruktade äggen 30 mars, så det är ju 14 dagar sen. Och man brukar ju få ägglossning 14 dagar innan mens, så då borde testen stämma hyfsat? Vad tror ni? Sett att det är lite olika TD för oss.
Ruvardag 9 idag och fullt sjå med magsmärtor. Känner inget annat. Tyckte jag kände liiite molvärk igår, men annars bara magont. Mår bra, inge illamående och brösten pyttelite ömma.
Jag fick ut 9 ägg och läkaren sa att om man blir gravid blir överstimuleringen värre än om man inte blir gravid.
Så mig ska de hålla koll på nu iaf, bra det ändå. Känner mig lite mer mobil idag och mår illa till och från.
Sköterska skulle ringa och kolla läget idag men har inte ringt än.
Jag har aldrig tagit min temp
Det blev positivt! Ruvardag 10, 15 dagar sen befruktning :) Fortfarande mkt som kan ske men kul ändå :) Magsmärtorna verkar inte vara förgäves.
Mitt magont börjar bli lite bättre, så nu går jag som en 80-åring istället för en 100-åring, haha. Men magen är stor och gör ont än.
vi har bestämt att säga att en cysta spruckit i buken igen. (Vi drog den historien vid utomkvedshavandeskapet i nov när jag opererades) Fast denna gången har jag förlorat mkt vatten och salt så jag tar blodförtunnande så jag hoppar alkoholen,hehe. känns dumt att säga när ändå missfallsrisken är så stor. Jag är ju 37 år så alla risker är större :) Så vi har köpt alkoholfria öl som vi ska ta med.
Sambon blev mållös men glad iaf av testet. Ska testa tisdag igen för då ska jag ringa och berätta om det var positivt eller negativt.
Kul om vi lyckas med en riktig plusstråd här :) Är det Loppan1994 och Cheneyney kvar som ska testa? <3
Jag fick ju svagt positivt på ruvardag 7 men jag fick ju en 5-dagars tillbaka. Du fick en 2-dagars? I så fall bör du väl kunna se plus vid RD 10 tänker jag ;)
ja tiden går sjukt långsamt och alla andra orosmoment, hehe.
Glad påsk på er alla ruvare