• Novabusen

IVF start mars 2022

Loppan1994 skrev 2022-04-04 20:54:37 följande:
    Så de växer även om ja inte tar nån mer gonal nu då? :) 

Åh mysigt, håller tummarna att det blir ett plus Hjärta

Har vitamin kvinna? Dock glömt de på ett tag så får börja igen tänkte jag.

Alkohol har ja nog inte druckit sen i somras om ja minns rätt och tobak slutade jag med för en månad sen. Koffein slutade jag med oxå dock pga hjärtklappning  :) 
    Sambon snusar och dricker öl dock sa som inget om de på inskrivningen :) 

I min förra graviditet tog jag bara folsyra, dock fick jag havandeskapsförgiftning och eklampsi 4h efter han föddes så måste kolla upp med läkaren om jag ska ta trombyl
    Ja rimligtvis bör de kunna växa lite till :)

Oki, en del försöker ju ändå leva som vanligt fram till plus och en kompis som försöker skaffa barn dricker ett glas alkohol då och då mellan ägglossning och bim?
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-05 00:10:26 följande:
    Okej får hoppas de då :) 

Ja alltså de är väl de vanligaste men tror att när man är i en situation som vi är så vill man nog kunna göra allt för att öka chansen. Även om chansen antagligen är lika stor om man skulle leva på som vanligt :) 
    Jag snusade första sprutomgången och läste då att nikotin kan göra så äggblåsorna inte växer till sig och valde därför att sluta. Tror dock inte att nikotinet hade nått att göra eftersom jag fortfarande verkar va lite seg stimulerad 
    Vi håller tummarna att ni får ut ett gäng! Rent krasst så krävs ju bara 1 fin för att sätta tillbaka men ni kanske vill ha en i frysen oxå? Jag vet en tjej, hon fick bara ut 1 på äggplocket och den befruktade de och satte tillbaka :) Jag förstår oxå din oro med att få ut många ökar chansen till fina embryon och få så minskar chansen. Men egentligen handlar det ju om kvaliteten på äggen, inte antal :)
  • Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-04-05 13:18:57 följande:

Fick inte återföra nåt igår. är så besviken. De ringde på förmiddagen och frågade hur jag mår, jag har ju mått jättebra, inte haft ont alls eller svullen. De sa att vi var välkomna kl 14 för återföring.

När vi kommer dit får vi skriva in oss, gå in i rummet, jag klädde om och var redo för återföringen. En barnmorska går igenom när vi har testdag, får gravtest mm. 

Då kommer en läkare in och berättar att det har blivit något internt missförstånd hos dem och att jag inte alls ska få återföra nåt pga risk för överstimulering.

Vi blev så ledsna som åkt ända dit och var så glada och får åka hem igen tomhänta.

Läkaren sa att de ska diskutera möjligheten att kasnek få återföra imorogn, de skulle ringa igen då, men jag förstår bara inte varför? det är väl lika stor risk att bli överstimulerad på onsdag som det var igår?

Tydligen så hade vi glömts bort och fallit mellan stolarna och läkarna verkade inte överens hur man skulle behandla mig. Så nu vet vi ingenting utan får bara vänta tills onsdag med mer info. känner mig så ledsen.

Läkaren sa förlåtande "du behöver inte oroa dig, du som är så ung och ni har fått så många fina embryon, ni har tid på er" 

Det är ju inte min ålder som är problemet, utan att det känns så respektlöst att de missat oss, vi har åkt dit, vi fick instruktioner för när vi hade testdag, fick ett graviditetstest, jag satt där avklädd och klar och sen blir vi hemskickade. All väntan redan efter att försökt i flera år, då känns några veckor som ren terror :( 

Är så ledsen och besviken nu.

Kommer lämna denna tråd ett tag då jag behöver fokusera på annat ett par dagar än IVF.

Lycka till er andra! Håller alla tummarna!

Förstår din besvikelse till fullo! Man har ju planerat massor med ledighet osv oxå! Och så ska mänskliga faktorn fucka upp allt :(
    Håller tummarna att ni får återföra nu i veckan och välkommen tillbaka när du vill i tråden <3
  • Novabusen

CHENEYNEY  

Hur känns det för dig? Jag har väldiga spänningar och hugg i nedre buken. Tycker ju att smärta borde ge sig? Sen jag började med cyklogest  har jag haft konstant ont, även i brösten! 

sorry att telefonen fuckar upp texten denna gången ????

• Novabusen

Ja jag googla det och ruvardag 0 är dagen man sätter i, så då är vi på dag 2 av 13 innan test. 12 dagar för dig :) 

ja cyklogest är progesteron så tror mkt kommer från dem! Hade ont efter äggplock men det lugnade sig snabbt, sen har jag fått molande/huggande värk, troligtvis av cyklogesten då.. Börjar bli trött på att ha ?mensvärk? hela tiden. Enda gången det känns bra är när jag ligger på rygg, och jag kan inte sova på rygg? eller jobba på rygg :/ 

Loppan1994: fyremadel är värre än äggplock ;)

• Novabusen

Härligt Loppan1994! 

håller oxå tummarna! 

Jag fick brev att de fryst ner 2 st, 3 av mina 9 uppfyllde alltså alla krav, det känns ju kul :) Då de flesta blir gravida inom 3 försök kanske man slipper behandling till syskonförsök iaf :) 

Nu tycker jag att de värsta huggen börjar avta och att jag har mer molande värk nu, plus ömma bröst. Men förra veckan var de så ömma så det gick inte ta på dom, haha

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-07 18:43:12 följande:
    Tack :) 
    Härlig, håller tummarna att en behandlingen håller för oss :)
    Ja herregud så ömma bröst som jag hade häromdagen har jag aldrig haft haha. 

Hade alla dina 9 utvecklats bra på dag 2? Känns som det är tidigt att sätta in en 2 dagars, hade hellre velat ha en 5 dagars Flört
    Jag hade äggplock onsdag och planerad insättning fre. Men de ringde på torsdag och sa att 6 av 9 utvecklades så bra att de ville ha kvar dem till måndag. i måndags satte de in en och sa att de fryst en och de fyra som va kvar skulle de odla 1 dag till och då frös de en till :) 
    Dom säger att det inte spelar roll om den är 2/3/4/5-dagarsembryon men man vill ju tror att en 5-dagars är bättre än 2 iaf! 
  • Novabusen
    Vågen22 skrev 2022-04-08 12:22:59 följande:

Hej! 

första gången jag skriver något här. Intressant att läsa alla era historier. Känns lite mindre ensamt.

Jag hade äggplock idag. visste inte vad jag skulle förvänta mig.

Jag är så känslig och hade önskat glädjerop från personalen idag, men kände inte att jag fick det. Jag fick däremot frågan om jag ville ha två embryon tillbaka på måndag (om det nu blir några). 
    då kändes det som att hoppet rann ur mig. Men jag borde kanske vara nöjd över att de frågade det och gör det de kan för att hjälpa.

Har någon annan fått frågan om 2 embryon?

Jag fick ut 9 ägg idag. Får vänta till måndag och se om några blivit befruktade. 

Välkommen!
    Jag ville ha 2 men fick inte för det är första gången. De sätter bara in 2 om man försökt ett tag eller kvaliteten är dålig uppfattade jag det som? Men ni kanske försökt ett tag? 

• Novabusen

Grattis Loppan1994 till 4 guldkorn <3

Jag ska sluta tvärt dagen innan testdag med cyklogest. Cyklogest är vagitatorer så jag kan inte bestämma dos eller så. :)

Funderar på att testa tidigt ändå för sambon familj kommer ändå fråga när de ser att jag inte dricker alkohol på påsk? De har en väldigt stark rotad kultur av att det ska vara eftermiddagsdrink kl 16 och snacks när vi är på landet, haha

Svar på tråden IVF start mars 2022