• Anonym (Eleven)

Lära sig deepthroat

Att ta kuken hela vägen ner i halsen verkar för vissa vara hur enkelt som helst. För mig är det omöjligt, det tar helt stopp. En del säger att det bara är att träna men jag tycker jag har gjort det nog nu.

Jag börjar tro att man antingen är född med förmågan eller inte.
    Eller finns det någon här som lyckats träna upp sig till att klara deepthroat trots att det varit omöjligt från början?

• Svar på tråden Lära sig deepthroat
  • Anonym (e)

Jag tror inte alls att alla kan då allas anatomi och kräkreflexer inte fungerar precis likadant

Känns inte som ett problem?

• Anonym (Eleven)
    Elefantmannen2 skrev 2022-04-14 17:54:21 följande:

Klart att det går att träna upp. 

Frågan är bara varför? 

För att det känns som man bara gör typ halva jobbet när man bara suger på toppen.
  • Elefantmannen2
    Anonym (Eleven) skrev 2022-04-14 18:12:09 följande:
    För att det känns som man bara gör typ halva jobbet när man bara suger på toppen.

Att ta hela gör ju varken till eller från sexuellt. Det känns som en konstig fixering och att det är bättre att fokusera på andra saker?
    Jag tror inte det blir skönare för någon för att man får in mer i munnen/halsen?

• Anonym (Eleven)
    Elefantmannen2 skrev 2022-04-14 18:20:53 följande:

Att ta hela gör ju varken till eller från sexuellt. Det känns som en konstig fixering och att det är bättre att fokusera på andra saker?
    Jag tror inte det blir skönare för någon för att man får in mer i munnen/halsen?

Varför säger en del att det bara är det som är skönt och att dom inte gillar det annars?
    Jag ger gärna avsugningar så skulle gärna bli bättre på det många verkar gilla. Jag är bra på massa annat sexuellt så vill bli bra på det också.
  • Elefantmannen2
    Anonym (Eleven) skrev 2022-04-14 19:04:19 följande:
    Varför säger en del att det bara är det som är skönt och att dom inte gillar det annars?
    Jag ger gärna avsugningar så skulle gärna bli bättre på det många verkar gilla. Jag är bra på massa annat sexuellt så vill bli bra på det också.

Vilka säger det? Tycker du själv att det verkar vettigt? Tror du att det spelar roll för känslan om du får in 5 eller 15 cm av skaftet? Möjligen någon slags mental fixering från porr och omvärlden.

Vill du suga kuk bra måste du anpassa dig till den individen. Suga/slicka på rätt vis och ställen, hantera pung, anal, lår etc som den föredrar. 

• Anonym (Helt onödigt)

Nu skall jag womansplaina vad jag lärt mig om mannens penis. Ollonet, ollonkanten och undersidan av penis precis under ollonet verkar vara klart känsligast. De delarna av penis går inte att fokusera på om den är långt i halsen eller ens djupt i munnen.

Samma om man smeker hans penis med handen, håll långt ned på skaftet och runka där, det funkar, men tar en halv evighet innan han kommer. Att ha penisen lågt inne i munnen blir samma sak.

Dels kommer det kännas som att man vill kräkas, har svårt att andas OCH det kommer ta en halv evighet. Så att försöka pressa ner den i halsen blir lose-lose, sämre för både honom och dig. Att stoppa penis i halsen istället för munnen är att ta en av de absolut roligaste saker som finns att göra och totalt förstöra det.

Suga penis är för hans njutning, men det är ju du som ger honom den njutningen, Att suga blir ju att han utelämnar sitt kön till din mun, du ger. Det är en sak som gör avsugning till väldigt fint och roligt. I halsen bara klaustrofobiskt, och som att du blir tagen i munnen istället för att du tar honom med munnen.

Avsugning handlar om att ge njutning...inte att bli tagen/påsatt fast i munnen istället för vaginan.

Så DT är kvinnoförnedrande och onödigt.  

• Anonym (Q73)

Man ska ju aldrig göra något sexuellt som man inte vill. Klart att man säkert kan lära sig att kunna bli hals och munknullad. Men det handlar om att vi är om olika och njuter av olika handlingar. 
    Själv  älskar jag verkligen avsugningar men framförallt älskar jag att bli munknullad. Alltså wow. Finns få saker som tänder mig så mycket. 

Ett tips som jag tänker vilket gör det lättare för mig är att ta tillbaka tungan långt i munhålan. Typ som du gäspar. Passagen blir öppnare och det blir lättare att forceras:) 

• Pappa2006
    Anonym (Eleven) skrev 2022-04-14 17:39:02 följande:
    Lära sig deepthroat

Att ta kuken hela vägen ner i halsen verkar för vissa vara hur enkelt som helst. För mig är det omöjligt, det tar helt stopp. En del säger att det bara är att träna men jag tycker jag har gjort det nog nu.

Jag börjar tro att man antingen är född med förmågan eller inte.
    Eller finns det någon här som lyckats träna upp sig till att klara deepthroat trots att det varit omöjligt från början?

cdon.se/sexleksaker/tom-of-finland-deep-throat-spray-118ml-p82462960
  • Anonym (Helt onödigt)
    Anonym (Q73) skrev 2022-04-14 20:23:48 följande:

Man ska ju aldrig göra något sexuellt som man inte vill. Klart att man säkert kan lära sig att kunna bli hals och munknullad. Men det handlar om att vi är om olika och njuter av olika handlingar. 
    Själv  älskar jag verkligen avsugningar men framförallt älskar jag att bli munknullad. Alltså wow. Finns få saker som tänder mig så mycket. 

Ett tips som jag tänker vilket gör det lättare för mig är att ta tillbaka tungan långt i munhålan. Typ som du gäspar. Passagen blir öppnare och det blir lättare att forceras:) 

Det här tycker jag är helt fel inställning. Kvinnan suger av mannen, han knullar inte hennes mun. Det handlar om att hon ger honom njutning, inte att han tar njutning av henne. Hon suger av honom, hon är den aktive.

Lite samma som analsex. Att bli "knullad i rumpan" är ett fel sätt att se det, nej du knullar honom, med din rumpa. Det enda hålet där mannen är den aktive är i vissa ställningar vaginalt. När det handlar om oralt eller analt, så är det du som väljer att ge, inte han som skall ta. Då bestämmer du djup, tempo osv. och risken för obehag och smärta är väldigt liten. Dessutom blir det förnedringsfritt, du ger honom något fint, han tar inte något ifrån dig.   
Svar på tråden Lära sig deepthroat