• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-05-24 22:10:38 följande:

Vilken rolig dröm! Det hade varit kul att få se hur jag framträdde. Och om jag fick till några bra blandningar.

Dessvärre är jag ganska simpel när det kommer till drinkar. Jag tror att jag framstår som ganska glesbygd när jag berättar vad jag gillar, förutom faktumet att jag knappt dricker alls.

Men när jag ska ta en drink, eller grogg egentligen, så är jag en sån där kille som gillar smaken av vodka. Det gör att jag får ha i ganska mycket alkohol så jag kan inte ta för många groggar. Jag blandar gärna med typ cola eller saft. Annars uppskattar jag enkla saker som ett glas rött eller en kall öl. 

Som du förstår är jag helt obildad när det gäller drinkar. 

Du var väldigt entusiasmerande och visste precis vad vi borde dricka och inte! Ditt hår var stort och fluffigt och tycktes sväva kring ditt ansikte som en gloria. Det liknade det hår jag föreställer mig att Nils Holgersson har under den där röda luvan 😅

Men åter till verkligheten! Nu har jag landar igen och kvällen blev lyckad. Vi drack Vodka lime och San Francisco. Det var väldigt gott! Jag är inte heller så bevandrad när det gäller drinkar, så jag tycker det kan vara kul med tips. Cola kan helt klart vara gott att bland med 😋 Jag gillar INTE smaken av vodka och blir ofta imponerad över hur väl drinkarnas smaksättningar lyckas dölja smaken av sprit.

Nu ska jag flaxa i säng och redigera mina texter på fyllan! Vi får se vad som ryker i redigeringen 😂

Sov gott nu alla nattugglor! 🦉
  • Stooler
    Eurydike skrev 2023-05-24 23:51:07 följande:
    Vi drack Vodka lime och San Francisco. Det var väldigt gott!
    Kul att Vodka Lime föll dig i smaken! Tillverkaren av Rose's Lime Juice utlyste (enl. uppgift) en drinkrecept-tävling på 70-talet där produkten skulle ingå och Vodka Lime sägs ha vunnit en jordskredsseger.

Jäkligt enkel att göra och fasligt god! Så även Black Russian (lika delar Vodka och Kahlua samt krossad is) är minst lika god!
  • Embla twopointoh
    Eurydike skrev 2023-05-23 19:51:09 följande:

Jag drömde om Nattuggletråden i natt! Drömmen handlade om att FredrikLiksom gav oss alla tips på goda drinkar 🍹 Alkoholfria eller ej spelar ingen roll, för det var en detalj som aldrig framkom i drömmen 😅 Så, Fredrik, har du någon god drink att tipsa om? Kanske någon av er andra har en favorit? Själv tycker jag om fruktiga drinkar nu på sommaren, så som Daquiri/Daiquiri (båda stavningarna kom upp när jag sökte) med banan eller jordgubbar, San Francisco eller Cosmopolitan. Jag provade Negroni för några veckor sedan och den var lite svårdrucken tyckte jag, även om den slank ner.

Jag är är dålig på drinkar, är sällan i sammanhang där man dricker sådana.
    Jag gillar sötsyrligt, såsom Cointreau eller Limoncello, men egentligen dricker jag lika gärna alkoholfritt, det är smaken som är viktig, inte mängden etanol. På ett bröllop blev vi bjudna på en riktigt god drink med lime och jordgubbar (fanns både med och utan alkohol), men jag vet inte om den hade något namn.
  • Eurydike
    Stooler skrev 2023-05-25 18:04:11 följande:
    Kul att Vodka Lime föll dig i smaken! Tillverkaren av Rose's Lime Juice utlyste (enl. uppgift) en drinkrecept-tävling på 70-talet där produkten skulle ingå och Vodka Lime sägs ha vunnit en jordskredsseger.

Jäkligt enkel att göra och fasligt god! Så även Black Russian (lika delar Vodka och Kahlua samt krossad is) är minst lika god!
    Det gjorde den verkligen! Kan tänka mig att den sägs ha vunnit en jordskredsseger 🤩 Jag testade en annan 2-komponentsdrink också, nämligen Vodka Lemon. Den var också väldigt god och lätt som en plätt att slänga ihop! Generellt tycker jag om att prova nya saker, även om jag inte tycker om sakerna jag provar 😅 Ska testa Black Russian nästa gång!
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-05-25 21:38:20 följande:
    Det gjorde den verkligen! Kan tänka mig att den sägs ha vunnit en jordskredsseger 🤩 Jag testade en annan 2-komponentsdrink också, nämligen Vodka Lemon. Den var också väldigt god och lätt som en plätt att slänga ihop! Generellt tycker jag om att prova nya saker, även om jag inte tycker om sakerna jag provar 😅 Ska testa Black Russian nästa gång!
    Varför krångla med drinkar när det finns folköl? 😁
  • Aniiee

För jag dela en kort liten youtube-video som kanske kan ge ett skratt och lite nostalgi-känsla för alla födda 85 och tidigare?

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Får*

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Eurydike
    Embla twopointoh skrev 2023-05-25 19:13:41 följande:
    Jag är är dålig på drinkar, är sällan i sammanhang där man dricker sådana.
    Jag gillar sötsyrligt, såsom Cointreau eller Limoncello, men egentligen dricker jag lika gärna alkoholfritt, det är smaken som är viktig, inte mängden etanol. På ett bröllop blev vi bjudna på en riktigt god drink med lime och jordgubbar (fanns både med och utan alkohol), men jag vet inte om den hade något namn.
    Det är jag också, så jag tyckte det var bäst att fråga om tips. Jag tycker med att sötsyrligt är gott så de där drinkarna kan nog passa mig bra. Jag ska försöka testa någon av dem nästa gång det blir tillfälle. Nej, det goda med drinkar är inte mängden etanol. Det jag tycker om med drinkar är att de ofta har en väldigt unik smak. Två smaker gifter sig och blir till en tredje. Den kan ha varit en Strawberry Daiquiri ni drack på bröllopet, men det är bara en okvalificerad gissning 😅🍓
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-05-25 21:48:50 följande:

För jag dela en kort liten youtube-video som kanske kan ge ett skratt och lite nostalgi-känsla för alla födda 85 och tidigare?

Spännande! Kör hårt 🤩 Jag är född 87, men kan säkert skratta även om jag missar nostalgin.
  • Eurydike
    RaYzLeR skrev 2023-05-25 21:45:49 följande:
    Varför krångla med drinkar när det finns folköl? 😁
    För att öl är det enda på denna jord som jag inte tycker om 😅 Okej, det finns några saker till som jag inte tycker om, men poängen är att öl inte är min kopp te 🍺
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!